ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل به صورت قطعی اعلام کرد: اولین دستاورد پروژه Ara سال ۲۰۱۶ به بازار می آید

پروژه ی آرا تا به امروز توجه بسیاری از مشتاقان دنیای فناوری را به خود جلب نموده و افراد زیادی مشتاقانه منتظر به ثمر نشستن آن هستند. ولی به هر جهت این قشر از علاقه مندان ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ | ۱۰:۳۰

پروژه ی آرا تا به امروز توجه بسیاری از مشتاقان دنیای فناوری را به خود جلب نموده و افراد زیادی مشتاقانه منتظر به ثمر نشستن آن هستند. ولی به هر جهت این قشر از علاقه مندان ظاهراً باید قدری دیگر نیز منتظر بمانند، زیرا گوگل از طریق اشتراک توییتر رسمی پروژه ی مذکور ذکر نموده که اولین محصول یا بهتر بگوییم موبایل Ara زودتر از سال ۲۰۱۶ راهی بازار نخواهد شد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

کمپانی ساکن مانتین ویو در توجیه چنین تاخیری بیان داشته هنوز اشکالات و تداخلات متعددی باقی مانده اند که می بایست برطرف شوند، که البته این گفته خبر خوشی محسوب می شود و نشان می دهد گوگل با جدیت در حال ادامه دادن و توسعه ی پروژه Ara بوده و آن را بایگانی نکرده.

همانطوری که می دانید ایده ی اولیه پروژه ی مورد بحث که شامل ساخت موبایلی ماژولار با قابلیت تعویض آسان قطعات بود، ابتدا در موتورولا متولد شد. بر اساس این ایده شما تلفن هوشمندی در اختیار خواهید داشت که تغییر توان سخت افزاریش بر حسب نیازتان به سادگی امکان پذیر خواهد بود. مثلاً می توانید مقدار حافظه ی داخلی یا حافظه ی رم را تغییر داده یا در برخی مواقع دوربینی توانمند تر را در اسمارت فون خود بگنجانید.

گوگل پس از تصاحب موتورولا، حق امتیاز پروژه ی Ara‌ و تحقیقاتی که در همین زمینه صورت گرفته بود را نیز به تملک خود درآورد و بعد نیز بنا را بر این گذاشت که علیرغم فروش کمپانی و کسب و کار یاد شده به لنوو، کماکان Ara را حفظ نماید.

در ابتدا قرار بود اولین موبایل حاصله از پروژه ی مورد اشاره در بالا راهی پورتوریکو گردد، اما حالا اهالی مانتین ویو می گویند ترجیح می دهند نخستین دستاوردشان را در چند نقطه ی محدود از ایالات متحده عرضه نمایند؛ و ظاهراً اکنون این روند عرضه نیز به سال آتی موکول شده و برای دیدن آنچه به دست آمده چاره ای نیست جز قدری دیگر منتظر ماندن.

نظر شما چیست و فکر می کنید پروژه ی Ara می تواند به واقع دنیای اسمارت فون های امروزی را دستخوش دگرگونی بزرگی نماید؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • علی آقا
    علی آقا | ۲۷ مرداد ۱۳۹۴

    من در مورد موفقیت این پروژه خوشبین نیستم. البته اگه بشه خیلی کولاکه اما فکر نکنم بشه.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی