ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل می خواهد علاوه بر ابزارهای کامپیوتری، داده های شما روی فضای ابری را نیز جستجو کند

سال هاست که گوگل بر بازار سرچ آنلاین حکمرانی می کند اما به نظر می رسد مدیران این شرکت قصد ندارند تنها به جستجو میان وب سایت ها و داده های موجود در فضای وب اکتفا کنند. ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ | ۰۸:۳۰

سال هاست که گوگل بر بازار سرچ آنلاین حکمرانی می کند اما به نظر می رسد مدیران این شرکت قصد ندارند تنها به جستجو میان وب سایت ها و داده های موجود در فضای وب اکتفا کنند.

گوگل اخیرا پتنت جدیدی به ثبت رسانده که نشان می دهد این شرکت مشغول توسعه نوعی ابزار سرچ همه جانبه است که می تواند علاوه بر اپلیکیشن ها و فایل های موجود در کامپیوتر شخصی، بین داده های ذخیره شده توسط کاربر بر روی فضای ابری نیز جستجو کند.

این پتنت با عنوان «داده های کامپیوترهای در نتایج جستجو» به ثبت رسیده و ظاهرا عملکرد آن تمام ابزارهای کامپیوتری، از تلفن های هوشمند و تبلت ها گرفته تا کامپیوترهای رومیزی و لپ تاپ ها را شامل می شود.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

بر اساس توضیحات ارائه شده در پتنت به نظر می رسد این قابلیت تازه عملکردی شبیه به Now on Tap در Google Now داشته باشد و حوزه عمل آن نیز علاوه بر فضای ابری، شامل موارد متعددی از جمله اپلیکیشن های مقیم و نصب شده کاربر مثل شبکه های اجتماعی، نرم افزارهای صوتی تصویری و حتی اپلیکیشن های مسیریابی می گردد.

گوگل می خواهد وقتی جستجویی از روی سیستم های مک یا ویندوزی انجام می شود، محتوای کاربر روی فضاهای ابری این شرکت نیز جستجو شده و موارد مربوط به موضوع مورد نظر کاربر نیز به نمایش درآید، البته در صورتی که کاربر پیشتر اجازه دسترسی به این محتوی را داده باشد.

البته همانطور که می دانید ثبت هیچ پتنتی الزاماً نشانه ای از اضافه شدن قابلیت مورد بحث به محصولات آینده نیست، پس در این مورد هم بهتر است پتنت جدید را فعلا به عنوان موردی در نظر بگیریم که با استفاده از آن می توان تاحدودی به رویکرد و طرز فکر داخلی گوگل پی برد.

هرچند خدمات گوگل فعالیت های مجازی کاربران را ساده تر کرده و اضافه شدن هر قابلیت جدیدی نیز در افزایش این راحتی تاثیر گذار است، اما در عین حال نباید فراموش کرد که این شرکت بخش بزرگی از درآمد خود را از راه تبلیغات بدست می آورد و در نتیجه همیشه به دنبال راه هایی تازه است تا به اطلاعات بیشتری از کاربران دسترسی داشته و بتواند با پس بردن به نیاز ها و خصوصیات هر فرد، تبلیغات مناسب تری برای وی به نمایش درآورده و درآمد خود را از این طریق افزایش دهد.

همچنین گفتنیست مایکروسافت و اپل هم از دیگر بزرگان دنیای فناوری هستند که در محصولات اخیر خود تلاش کرده اند عملکرد جستجو را بهبود داده و دامنه توانایی ها دسترسی آن را از هر جهت افزایش دهند و حالا گوگل نیز به عنوان پیشکسوت این حوزه، به انجام چنین فعالیت هایی نیاز دارد تا بتواند جایگاه مستحکم خود را در آینده نیز حفظ نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Mahdi Zakizadeh
    Mahdi Zakizadeh | ۲۷ مرداد ۱۳۹۴

    پس اندروید مارشمالو چی؟ نمیخواید پست معرفیش رو بزارید. دیگه؟

مطالب پیشنهادی