ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل OnHub را معرفی کرد؛ روتر ۲۰۰ دلاری با عملکرد ساده و قابل درک برای همگان

اینترنت دنیای جذابی است که روزانه وقت زیادی برای استفاده از آن صرف می کنیم، اما هیچ کدام از ما علاقه ای به سر و کله زدن با ابزارهایی که واسطه بین ما و جهان مجازی هستند ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ | ۱۱:۰۰

اینترنت دنیای جذابی است که روزانه وقت زیادی برای استفاده از آن صرف می کنیم، اما هیچ کدام از ما علاقه ای به سر و کله زدن با ابزارهایی که واسطه بین ما و جهان مجازی هستند را نداریم.

روترها اصلی ترین این ابزارها هستند که نقش پررنگی در متصل بودن ما به اینترنت دارند اما حقیقت این است که اصلا گجت های جذابی به شمار نمی روند و جایشان همیشه در گوشه ای فراموش شده از منزل است.

گوگل حالا وارد عمل شده تا این شرایط را تغییر دهد. این شرکت امروز روتر OnHub را معرفی کرد که در ساخت آن سادگی راه اندازی و مدیریت، عملکرد قدرتمند و امکان اتصال به دیگر گجت های خانگی هوشمند را مورد توجه ویژه قرار داده است.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

گوگل روی راحتی استفاده و راه اندازی OnHub تاکید دارد و برای این منظور اپلیکیشنی با طراحی ساده و مرتب روی اندروید و iOS ارائه کرده که در آن تعداد دستگاه های متصل به روتر و سرعت ارائه شده به هر یک قابل مشاهده است.

OnHub همچنین دستگاه های مورد استفاده توسط کاربر و میزان مصرف داده توسط هرکدام را به خاطر می سپارد تا برای هر ابزاری پهنای باند مناسب در نظر گرفته شود.

on_speaks_phone

گوگل عقیده دارد طراحی استوانه ای روتر و ۱۳ آنتن بکار رفته درون آن باعث نفوذ هرچه بیشتر امواج در سراسر محل خواهد شد. OnHub همچنین از وای-فای ۵ گیگاهرتزی 802.11ac پشتیبانی می کند و قادر است به شکل خودکار بهترین کانال را برای ارسال امواج انتخاب کند.

OnHub_on_counter_with_family_in_background.0

البته اینها مواردی هستند که توسط محصولات دیگر هم ارائه می شوند و شاید به نظر برسد که روتر زیبای گوگل غیر از سادگی خصوصیت چندان ویژه ای را در اختیار کاربر قرار نمی دهد، اما این شرکت اعلام کرده قصد دارد به مرور زمان قابلیت های OnHub را با بروزرسانی های نرم افزاری بهبود بخشد.

شاید در نگاه اول تبلیغ کردن در مورد آپدیت های یک محصول عجیب به نظر برسد، اما نباید فراموش کرد که چنین موردی در دنیای روترها چندان سابقه ندارد.

onhub_678x452

البته این بدان معنی نیست که روترهای فعلی بروزرسانی نرم افزاری دریافت نمی کنند، اما به دلیل دشوار بودن مراحل نصب، کاربران عادی معمولا این کار را انجام نمی دهند.

OnHub همچنین از بلوتوث کم مصرف و Weave نیز پشتیبانی می کند، زبان جدیدی که گوگل برای ارتباط بین محصولات هوشمند خانگی طراحی کرده و می تواند روتر گوگل را در جایگاه یک هاب هوشمند خانگی قرار دهد.

Zoomed_out_device_on_counter.0

احتمالا به همین دلیل است که گوگل نام هاب را برای روتر خود انتخاب کرده، پس بهتر است خودتان را برای اضافه شدن قابلیت های جدید و هرچه پررنگ تر شدن نفوذ و نقش محصول تازه کمپانی ساکن مانتین ویو در منزل خود آماده کنید.

در پایان می توانید ویدیوی تبلیغاتی روتر OnHub گوگل را مشاهده نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Siamak Gol
    Siamak Gol | ۲۸ مرداد ۱۳۹۴

    خیلی زیباست!!! :love:
    کارِ جالبی کرده..

    • رضا
      رضا | ۲۸ مرداد ۱۳۹۴

      آره. از روترهای دی لینک زیباتره ولی به مک پرو نمیرسه :)

      • Siamak Gol
        Siamak Gol | ۲۸ مرداد ۱۳۹۴

        آره اونم خوشکله...
        ولی ربطی ندارن... اون یه کامپیوتره مثلا :|

    • Metal
      Metal | ۲۸ مرداد ۱۳۹۴

      آره بعد سال ٢٠١٣ كه اپل نسل جديد روترهاشو به شكل مكعبي مستطيلي استوانه شكل بيرون داد و مكپرو و ساخت
      گوگل هم ٢ سال بعدش به فكر كپي كردنش افتاده
      روتر اپل با امكان متصل كردن همزمان ٥٠ دستگاه و حداكثر سرعت در اتصال واي فاي تا ٣ متر به ١٢٠٠ مگابيت در ثانيه ميرسد كه جزو برترينها است با قيمت ٢٠٠ دلار
      منبع: سايت اپل

مطالب پیشنهادی