ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

آمازون چند مهره کلیدی استودیو بازی سازی اش را از دست داد

طی چند روز گذشته، شرکت آمازون شاهد خروج تعدادی از کارمندان با سابقه و شناخته شده خود بود. کلینت هاکینگ که یکی از بزرگ ترین مهره های استودیو بازی سازی آمازون بود، نیز به این ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ | ۲۰:۴۵

طی چند روز گذشته، شرکت آمازون شاهد خروج تعدادی از کارمندان با سابقه و شناخته شده خود بود. کلینت هاکینگ که یکی از بزرگ ترین مهره های استودیو بازی سازی آمازون بود، نیز به این لیست پیوست و حالا به نظر می رسد که فعالیت استودیوی مذکور روز به روز کمتر می شود.

هاکینگ سابقه کارگردانی عناوینی چون Splinter Cell: Chaos Theory و Far Cry 2 را در یوبیسافت داشت و مدتی هم در شرکت والو کار می کرد. پس از پیوستن او به استودیو بازی سازی آمازون، انتظار می رفت که فعالیت های این غول تجارت الکترونیک در حوزه بازی سازی جدی تر شود اما استعفای وی اخبار خوشی به همراه ندارد.

به گفته کارکنان این استودیو، علاوه بر هاکینگ، دو مهره بزرگ دیگر نیز به دلایل نامعلومی کار را رها کرده و استعفا داده اند. اریک نیلاند، کارگردان روایی و جاناتان همل از کارمندان استودیو سابقه حضور در شرکت هایی نظیر مایکروسافت و کریستال داینامیک را داشته اند. نیلاند به مدت 13 سال در مایکروسافت فعالیت کرده بود و سپس به آمازون پیوست اما گویا این شغل برای وی راضی کننده نبوده.

علت خروج این سه نفر هنوز مشخص نشده، نه خودشان حرفی از آینده زده اند و نه آمازون بیانیه ای داده. در هر صورت، کیم سوییفت، خالق بازی پورتال و تام لئونارد، دیگر همکار وی از دوران والو، هنوز در استودیو حاضرند و احتمالا مسئولیت های سنگین تری هم پیدا کرده اند.

آمازون اوایل سال 2014 اقدام به خرید استودیو Double Helix Games نمود و بازی های متعددی توسعه داد یا حتی نشر آن ها را به عهده گرفت. پس از خرید سرویس توییچ، گمانه زنی ها بر سر آن بود که جف بزوس قصد دارد در آینده ای نزدیک نقشی مهم در صنعت بازی ایفا کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی