ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیا نمایشگر پرچمداران جدید سامسونگ این بار هم بهترین هستند؟ DisplayMate بررسی می کند

زمانی که سامسونگ اعلام کرد Galaxy Note 5 و Galaxy S6 Edge+ هم به همان نمایشگرهای 2K مجهز هستند که در نسل قبل هم استفاده شده بود، بسیاری از کاربران فکر کردند یکی از بهترین مزیت های ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ | ۱۶:۳۰

زمانی که سامسونگ اعلام کرد Galaxy Note 5 و Galaxy S6 Edge+ هم به همان نمایشگرهای 2K مجهز هستند که در نسل قبل هم استفاده شده بود، بسیاری از کاربران فکر کردند یکی از بهترین مزیت های رقابتی سازنده کره ای در پرچمداران جدید به دست فراموشی سپرده شده اند.

به هر حال نباید فراموش کرد نمایشگر یکی از بهترین بخش ها در پرچمداران سامسونگ است و هربار با عرضه هر مدل جدید کاربران مشتاق هستند تا بدانند سازنده این بار هم موفق شده عملکرد صفحه نمایش را بهبود دهد یا خیر.

سایت DisplayMate به سراغ پرچمداران جدید رفته تا با بررسی آنها پاسخ این سوال را مشخص کند، در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

هردو پرچمدار تازه به نمایشگر ۵.۷ اینچی OLED با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ مجهز هستند و سایت DisplayMate اعتقاد دارد همین ثابت نگاه داشتن رزولوشن است که باعث شده سامسونگ بتواند روی بخش های دیگر صفحه نمایش تمرکز کرده و آنها را افزایش دهد.

عمده ترین تفاوت نمایشگرهای جدید این است که میزان روشنایی آنها نسبت به مدل قبل بیشتر شده، موردی که در نهایت به شفافیت و خوانایی بیشتر صفحه نمایش ها در محیط های پرنور و فضای خارجی منجر خواهد شد.

این نمایشگرها البته در عین حال که روشنایی بیشتری دارند، از نظر مصرف انرژی نسبت به قبل بهینه تر هستند و احتمالا همین مورد است که در کنار بهینه سازی های نرم افزاری باعث شده نوت ۵ با وجود کاهش ظرفیت باتری، عملکرد بهتری از نوت ۴ داشته باشد.

DisplayMate بطور کلی اعتقاد دارد نمایشگرهای OLED گلکسی نوت ۵ و گلکسی اس ۶ اج پلاس که تنها در خمیده و تخت بودن با یکدیگر تفاوت دارند، در مجموع بهترین نمایشگرهای موبایلی هستند که تاکنون توسط این سایت مورد بررسی قرار گرفته اند.

هرچند این سایت در هنگام اعلام بهترین نمایشگر بین پنل های مختلف تمایزی قائل نشده، اما اگر بخواهیم نهایت عدالت را رعایت کنیم لازم است مدال افتخار بهترین نمایشگر های LCD را هم به آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس (بررسی دیجیاتو) بدهیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (46 مورد)
  • علیرضا
    علیرضا | ۲۷ فروردین ۱۳۹۵

    من که واقعا از سونی و الجی متنفرم و سامسونگ رو بهترین میدونم نمایش رنگ ها که میگن سفیدو زرد نشون میده همش حرفه
    من خودم s6 edge دارم و تا حالا هیچ اشکالی ندیدم اگرم اشکالی باشه توی تنظیمات به شما اجازه تغییر داده شده ولی ال جی خیر مخصوصا الجی جی4 که واقعا مزخرفه شما برو تراکم پیکسلی الجی جی 4 رو با سامسونگ galaxy s6 edge مقایسه کن خودت جواب خودتو پیدا میکنی

    اپل هم گرون فروشه امکانات کم درقالب یه قیمت گزاف و بالا هیچ چیزیهم نداره ولی فقط اسم میزاره مثلا همین نمایشگر مزخرف RETINA که جدید اومده
    ولی من نظرم روی galaxy s7 edge و galaxy s6 edge هستش

  • هادی
    هادی | ۳ شهریور ۱۳۹۴

    تو هر پستی میخوای یه جوری آیفون رو جا بدی دیگه...مدال شجاعت بهترین گوشی... مدال درجه 3 لیاقت... تندیس بلورین جشنواره فجر

  • morteza
    morteza | ۳۰ مرداد ۱۳۹۴

    samsung s6 s6 edgesh rang sefido zard neshon mide vaghean gheire vaghe eie rangash age kenar ye goshi lcd bezarid mifahmid albate zard bodanesho haminjori ham mishe did chon kheilie

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی