ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ربات انسان نمای ۱.۸ متری اطلس به سطحی از پیشرفت رسیده که می تواند در جنگل بدود [تماشا کنید]

اطلس را حتما می شناسید، ربات انسان نمایی که مدتهاست با حمایت دارپا و توسط بوستون داینامیکس (که اکنون به تملک گوگل درآمده) در دست توسعه قرار دارد. این ربات یکی از پیشرفته ترین نمونه های انسان ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ | ۰۸:۳۰

اطلس را حتما می شناسید، ربات انسان نمایی که مدتهاست با حمایت دارپا و توسط بوستون داینامیکس (که اکنون به تملک گوگل درآمده) در دست توسعه قرار دارد.

این ربات یکی از پیشرفته ترین نمونه های انسان نما به شمار می رود که تاکنون بشر موفق به خلق آن شده و ویدیوهای متعددی هم از نحوه عملکردهای مختلف آن وجود دارد.

اما تقریبا همیشه در این ویدیوها اطلس را تحت نظارت شدید، حمایت سازندگان و در محیط کنترل شده و داخلی آزمایشگاه ها که همه اجزای آن به دقت از پیش تنظیم شده دیده بودیم.

اکنون اما ویدیویی تازه منتشر شده و بر اساس آن می توان گفت اطلس به سطحی از پیشرفت رسیده که می تواند به تنهایی و بدون کمک مستقیم در جنگل بدود.

تا چند سال پیش اگر به کسی می گفتید با چنین موجودی در طبیعت مواجه شده اید قطعا به باور کردن فیلم های تحیلی محکوم می شدید چرا که روبات ها هرچند بسیاری از کارها را بهتر از انسان انجام می دهد، اما از انجام بسیاری از کارهای انسان هم عاجز هستند که دویدن روی دوپا در محیط ناهموار و غیر قابل پیشبینی هم تا امروز یکی از آنها بود.

کابل ضخیمی که در تصویر به پشت اطلس متصل شده برای تامین برق است و در ابتدای مسیر هم به نظر می رسد این ربات اندکی به مشکل برخورده باشد، اما آغاز دویدن این روبات ۱۳۶ کیلویی و ۱.۸ متری صحنه ای است که نفس ها را در سینه حبس می کند.

در ادامه مطلب می توانید ویدیوی جدید بوستون داینامیکس را مشاهده کنید که صحنه دویدن ربات اطلس در نیمه دوم آن نمایش داده می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (19 مورد)
  • حسین
    حسین | ۲۸ مرداد ۱۳۹۴

    Boston Dynamics / Massive Dynamic

    • پاییز، تنهایی...
      پاییز، تنهایی... | ۲۸ مرداد ۱۳۹۴

      کامنت زیبایی بود
      Walter Bishop
      Peter Bishop
      .
      .
      .
      .
      Fringe

  • حميد رضا
    حميد رضا | ۲۸ مرداد ۱۳۹۴

    فكر ميكنم روزي برسه كه كشورهاي قويتر و سطح اول توي جنگ از اين ربات ها استفاده كنند و فيلم ترميناتور به حقيقت بپيونده و خيلي راحت جون ادمهارو بگيرن

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی