ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل و اینتل می خواهند دید ۳ بعدی را به تلفن هوشمند شما بیاورند

فناوری RealSense اینتل گزینه مناسبی برای ایجاد اسکن ۳ بعدی از اشیاء به شمار می رود و حسگرهای پروژه تانگوی گوگل هم از بهترین نمونه ها برای تشخیص و شناسایی حرکات و نقشه برداری ۳ بعدی محیط هستند. چنین خصوصیاتی این دو ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ | ۱۵:۳۰

فناوری RealSense اینتل گزینه مناسبی برای ایجاد اسکن ۳ بعدی از اشیاء به شمار می رود و حسگرهای پروژه تانگوی گوگل هم از بهترین نمونه ها برای تشخیص و شناسایی حرکات و نقشه برداری ۳ بعدی محیط هستند.

چنین خصوصیاتی این دو ابزار را به زوج مناسبی برای یکدیگر تبدیل کرده که ترکیب توانایی های آنها در یک محصول می تواند به نتیجه جذابی منجر شود.

از همین رو سازندگان این دو، ساعتی پیش در کنفرانس توسعه دهندگان اینتل از همکاری خود پرده برداشته و از تلفن هوشمند و کیت نرم افزاری رونمایی کردند که از ترکیب فناوری های پروژه تانگو با RealSense بوجود آمده بوند.

هرچند در حال حاضر تنها نمونه اولیه این محصول ساخته شده که آن هم تنها برای توسعه دهندگان کاربرد دارد، اما نگاهی به آن می تواند بخشی از امکانات تلفن های هوشمند در آینده را نمایان کند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

تلفن هوشمند ساخته شده از ترکیب فناوری های پروژه تانگو و RealSense در نگاه اول محصولی کاملا عادی به نظر می رسد، این موبایل ضخیم ۸.۲ میلی متری به یک نمایشگر ۶ اینچی QHD مجهز است و ۱۶۵ گرم هم وزن دارد.

پردازنده مورد استفاده در دستگاه Atom X5 اینتل در نظر گرفته شده و نرم افزار آن هم نسخه ۵.۰.۱ اندروید آب نبات چوبی است، اما پس از پشت و رو کردن آن است که ویژگی های خاص نوزاد حاصل ازدواج این دو غول را نمایان می شوند.

tango05

بخش پشتی این تلفن هوشمند با حسگرهای متنوعی آراسته شده از جمله دوربین RealSense R200 مجهز به لنز fish-eye و سنسور ۸ مگاپیکسلی.

و در کنار آن نیز دوربین های RGB و ماورای قرمز برای تشخیص و ثبت خصوصیات محیط و یک لیزر برای اسکن کردن پستی بلندی های سطح اجسام ارائه شده اند.

0818-tangophone-6-1

ساده ترین قابلیتی که وجود چنین گزینه هایی در اختیارتان قرار می دهد این است که می توانید به سادگی و با چرخاندن تلفن هوشمند در اطراف، یک نقشه ۳ بعدی از محیط و اشیاء درون آن تهیه کرده و حتی مسیر حرکت خود را نیز درون این نقشه ثبت کنید.

قابلیت شناسایی حرکات هم گزینه دیگری است که امکان بکار گرفتن این محصول در بازی ها را به ذهن متبادر می کند و اینتل نیز در کنفرانس خود بازی های متنوعی را به نمایش گذاشت که توسط حسگرهای این تلفن هوشمند انجامشان ممکن شده بود.

tango04

هرچند هنوز قیمتی برای این محصول تعیین نشده اما توسعه دهندگان می توانند از همین امسال توسعه نرم افزاری آن را آغاز کنند، تا از امروز بتوانند خود را برای آینده ای آماده کنند که در آن امکانات حسگرهای تلفن های هوشمند تنها به شمردن قدم ها و ضربان قلب کاربر محدود نیست.

در پایان می توانید تصاویر بیشتری از این تلفن هوشمند مشاهده نمایید.

intel-tango-phone-sg-23-1280x720

intel-tango-phone-sg-11-1280x720

intel-tango-phone-sg-2-1280x720

intel-tango-phone-sg-5-1280x720

intel-tango-phone-sg-13-1280x720

intel-tango-phone-sg-12-1280x720

intel-tango-phone-sg-16-1280x720

intel-tango-phone-sg-19-1280x720

intel-tango-phone-sg-18-1280x720

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Mr. Nick
    Mr. Nick | ۲۸ مرداد ۱۳۹۴

    گوگل عاشق اینه اطلاعات مختلف مکان ها،تاریخ هاو..... حتی طرز فکر بدونه
    .
    علاوه بر مصارف شخصی کاربر، این پروژه وسیله در اختیار میزاره برای ثبت مکان به شکل جدید در گوگل مپ
    .
    مثلا الان برای کوهپیمایی در مسیر جدید که کمتر پاخوره از مسیر ثبت شده با gps استفاده میشه حالا اگه یکی این مسیر با این 3 بعدی ثبت بکنه برای رفتن به یک قلعه تاریخی که معمولا بالا کوه وقتی با مسیر gps گیج شدی یه کلیک میکنی مسیر 3d نشون میده

  • parsamps
    parsamps | ۲۸ مرداد ۱۳۹۴

    جالبه اما فک نکنم کاربرد زیادی تو زندگی روزمره داشته باشه! مخصوصا اینکه اون همه سنسور و دوربین پشت یه گوشی زیاد ظاهرش جالب نیست!!! و فضای زیادی از بدنه و داخل گوشی استفاده میکنه و احتمال زیاد تجهیزاتش قیمت بالایی هم دارن!!

  • مهمان ناخوانده
    مهمان ناخوانده | ۲۸ مرداد ۱۳۹۴

    عالی به نظر میاد ولی امید وارم گوگل این پروژه ها رو به سرانجام برسونه و الکی هزینه نکنه...

مطالب پیشنهادی