ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ریزر برای تولید هدست واقعیت مجازی از تکنولوژی اینتل بهره می برد

ریزر هر چقدر هم که نام بزرگی باشد، در زمینه هدست های واقعیت مجازی اصلا مهره بزرگی نیست و در حد دیگر شرکت ها فعلا در حال تولید نمونه های آزمایشی است، انتظار می رود ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ | ۰۱:۰۰

ریزر هر چقدر هم که نام بزرگی باشد، در زمینه هدست های واقعیت مجازی اصلا مهره بزرگی نیست و در حد دیگر شرکت ها فعلا در حال تولید نمونه های آزمایشی است، انتظار می رود پلتفرم OSVR درها را به سوی توسعه دهندگان باز بگذارد و استفاده از آن روی هر دستگاهی امکان پذیر باشد. حالا شاهد رونمایی محصول جدیدی از ریزر هستیم: دوربینی 3D همانند کینکت که برای استریم بازی و واقعیت مجازی کاربرد دارد.

دستگاه مذکور که هنوز نامی برای آن برگزیده نشده، براساس تکنولوژی RealSense، تکنولوژی جدید اینتل برای دوربین ها، ساخته شده. در حال حاضر، تکنولوژی RealSense روی لپ تاپ ها مورد استفاده قرار می گیرد و حتی در برخی پهپادها نیز شاهد کاربرد آن هستیم.

کاری که این دستگاه انجام می دهد ساده است. تکنولوژی اینتل به دوربین ها قدرت این را می دهد که عمق تصویر را شناسایی کرده و شخصی که روبروی آن قرار گرفته را تشخیص دهد. این تکنولوژی برای کسانی که علاقه مند به استریم روی شبکه هایی نظیر توییچ هستند بسیار پر کاربرد است، چرا که با حذف عمق صحنه و افزودن افکت های خاص، می توان برنامه ای جذاب ارائه نمود. در واقع RealSense یک پرده سبز اتوماتیک است.

ریزر در پست وبلاگ خود، معرفی محصول فوق را گامی در جهت پیشرفت گیمینگ روی هدست های واقعیت مجازی دانست. دوربین ریزر می تواند سر بازیکن را دنبال نموده، آن را اسکن کرده و درون بازی قرار دهد تا حرکات طبیعی تر شده و کنترل نیز تنوع بیشتری پیدا کند. در واقع HTC و Valve با هدست خود و دوربین های نصب شده در اتاق نیز تلاش می کنند تا به چنین پیشرفتی برسند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • شایان
    شایان | ۵ شهریور ۱۳۹۴

    با این چیزا می خوان مردم رو بدبخت و کور کنن . واقعا که .......

  • Divan Greedy (아이유)
    Divan Greedy (아이유) | ۲۹ مرداد ۱۳۹۴

    ایول طراحیش خیلی باحاله و سایز کوچیکش خیلی بهترش کرده / پرده سبز رو داخل متن دیدم یاد این افتادم که با کینکت می تونید پرده سبز رو داشته باشید داخل ایکس باکس وان ، چند ماه پیش این قابلیت بهش اضافه شد / راستی کیفیت دوربینش چنده ؟؟؟

  • Divan Greedy (아이유)
    Divan Greedy (아이유) | ۲۹ مرداد ۱۳۹۴

    داشتم پست های قبلی رو می خوندم که یه دفعه اینو دیدم / آخرین محصول پروژه گاراژ مایکروسافت، بر خلاف اپلیکیشن های قبلی انحصارا برای ویندوزفون عرضه شده تا کاربران این سیستم عامل از محصولات نرم افزاری کمپانی محبوبشان بی بهره نمانند/ عکس زیر رو نگاه کنید ، 14 تا برنامه از پروژه گاراژ که به صورت انحصاری برای ویندوز و ویندوز فون اومدن
    http://1drv.ms/1MDXdqs

    • Divan Greedy (아이유)
      Divan Greedy (아이유) | ۲۹ مرداد ۱۳۹۴

      اینا انحصاری کامل هستن ، خیلی های دیگه که یا با اندرویید مشترکه یا با ios / متاسفانه خیلی از این اپلیکشن ها اصلن معرفی هم نشدن اما اپلیکشن های مشترک یا انحصاری این پروژه برای اندرویید و ios کاملن معرفی شدن / امیدوارم این انتقاد رو مسئولین بپذیرن و دیگه شاهد همچین چیزی نباشیم به خصوص که اون مطلب هم توسط خود دیجیاتو نوشته شده

مطالب پیشنهادی