ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

دریچه: اکشنی فکاهی؛ معرفی بازی Team Fortress 2

همه ی ما به دنبال یک سرگرمی خوب می گردیم، اما همیشه سرگرمی های خوب ارزان نیستند و باید برای به دست آوردن شان، هزینه کرد. با این وجود هنوز هم می توانیم با پرداخت کمترین مبالغ، ساعات ...

نیما فرشین
نوشته شده توسط نیما فرشین | ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ | ۲۱:۰۰

همه ی ما به دنبال یک سرگرمی خوب می گردیم، اما همیشه سرگرمی های خوب ارزان نیستند و باید برای به دست آوردن شان، هزینه کرد. با این وجود هنوز هم می توانیم با پرداخت کمترین مبالغ، ساعات بسیار خوشی را برای خود به وجود آوریم.

بازی های ویدیویی رایگان، جزو آن دسته از تفریحاتی به حساب می آیند که می توانید بدون نیاز به پرداخت حتی یک ریال، آن ها را دانلود کرده و برای ساعاتی متمادی از این عناوین لذت ببرید.

شاید این طور پیش خود فکر کنید که بازی های رایگان از کیفیت پایینی برخوردارند. اما در این روزهای دنیای بازی های ویدیویی همه چیز در حال تغییر و تحول است و بازی های رایگان نیز از این قضیه مستثنی نیستند.

موفقیت عناوین بزرگی همچون دوتا ۲ و Team Fortress 2، به خودی خود خلاف این طرز فکر را ثابت می کنند. جذابیت بی حد و مرز این دو بازی، سبب شد تا نظر بسیاری از گیمرها به سوی این عناوین جلب شده و به طرز اعتیاد آوری به بازی کردن بپردازند. اما این دو عنوان، تنها بازی های رایگان موفقی نیستند که تا کنون، پا به این دنیا پر نشاط و جذاب گذاشته اند.

بازی های رایگان امروزی، دریچه ای به سوی دنیای شگفت انگیز سرگرمی هستند که می توان به وسیله ی آن پای خود را از دنیایی که در آن زندگی می کنیم، فرا تر گذاشته و قدم در سرزمینی بگذاریم که جز تفریح و لذت، هیچ چیز دیگری اهمیت ندارد.

در این هفته با دیجیاتو و دریچه همراه باشید تا با Team Fortress 2 ساخته ی کمپانی بزرگ والو بیشتر آشنا شویم.

team-fortress-2-gameplay-image

اگر بخواهیم لیستی از ده شوتر آنلاین جذاب تهیه کنیم، مسلما تیم فورترس 2 از صدر نشینان آن خواهد بود. با وجود اینکه تیم فورترس 2 از بازی های شناخته شده در میان گیمرها به حساب می آید، اما رسیدن به این درجه از شهرت، به هیچ وجه کار آسانی برای این عنوان موفق نبوده است.

همانند دوتا، تیم فورترس نیز مادی بود که ریشه ی آن به بازی موفق Quake باز می گشت. تیم توسعه دهنده ی این ماد موفق، پس از نمایش بازی خود در کواک کان 1996، به استخدام کمپانی والو درآمدند و تیم فورترس کلاسیک، در سال 1999 توسط این تیم خلاق، روانه ی بازار بازی های ویدیویی شد.

موفقیت تیم فورترس کلاسیک، والو را برای ساخت نسخه ی دوم بازی ترقیب کرد. اما تیم توسعه دهنده، این بار به دنبال ایده های جذاب تری بودند و می خواستند تا تیم فورترس را از ریشه های ماد گونه ی خود آزاد سازند و آن را به یک بازی صاحب سبک تبدیل کنند.

medicheal

تلاش های تیم برای ساخت نسخه ی دوم، هفت سال متمادی به طول انجامید. اما پس از عرضه ی بازی در سال 2007، نتیجه چیزی فرا تر از انتظار گیمرها بود و تقریبا همه عاشق بازی شدند.

تیم فورترس 2 با نسخه ی سابق خود تفاوت بسیار چشم گیری داشت و از حالت های کواک مانند خود فاصله گرفته و به شوتری جذاب و گاهی فکاهی تبدیل شده بود. برخلاف بازی های آنلاین شوتر دیگر که سبک هایی نظامی دارند، طراحان تیم فورترس 2 از کاراکتر هایی کارتونی استفاده کرده اند که در سه شاخه ی تدفاعی، تهاجمی و پشتیبانی دسته بندی می شوند.

هر کدام از این سه شاخه، خود دارای سه کلاس متفاوت هستند که بر اساس انتخاب شما، می توانید از قابلیت های خاص هر کدام، در بازی استفاده کنید. کاراکترهای تیم فورترس 2 آنقدر جذاب طراحی شده اند که از پوسته های آن ها، در برخی از بازی های منتشر شده روی شبکه ی استیم، مانند I Am Bread و Surgeon Simulator استفاده شده است.

Untitled

طبق گفته های فوق، بازی دارای 9 کاراکتر مختلف است که هر کدام از آن ها، توانایی ها و قابلیت های خاص خود را دارند. شرح این 9 کاراکتر به صورت زیر است:

Scout

Scout

اسکات سریع ترین کاراکتر بازی است و علاوه بر آن تنها شخصیتی است که می تواند پرش دوگانه انجام دهد. اسکات ها، در مراحلی که سرعت عمل حرف اول را می زند، بسیار کار آمد هستند. سلاح اصلی اسکات ها، اسلحه ای است به نام Scattergun که سرعت بالا و قدرتی مهلک از ویژگی های شاخص آن به حساب می آید.
Pyro

Pyro

پایرو یکی از مقاوم ترین  و سر سخت ترین کاراکتر موجود در بازی است و سلاح های سنگین و قدرتمند را دوست دارد. پایرو، مبارز نبردهای نزدیک است و هیچ کاراکتری نمی تواند در نبردهای تن به تن، وی را از پای در آورد. اما نقطه ضعف این کاراکتر سنگین وزن نیز در مربوط به همین مشخصه ی آن است. پایروها در مقابل تیرهایی که از فواصل دور به سمت آن ها می آیند، هیچ شانسی ندارند و بهتر است فاصله خود را با اسنایپرها و تک تیراندازها حفظ کنند.
Demoman

Demoman

Demoman ها در به وجود آوردن انفجارهای بزرگ استاد هستند. دو سلاح اصلی آن ها می تواند به راحتی ضربات مهلکی را به تیم مقابل وارد کند. دیمومن ها در نبردهای شلوغ بسیار کارآمد هستند و می توانید با استفاده از آن ها در اینگونه شرایط، پیروزی را برای تیم خود به ارمغان آورید.  

Heavy

Heavy

هوی ها سرسخت ترین کاراکترهای طراحی شده در بازی هستند و از پای درآوردن آن ها کار بسیار مشکلی است. هوی ها بسیار کند اما مانند یک تانک انسانی، قدرتمند هستند. این کاراکتر که شاید بسیاری تیم فورترس 2 را به خاطر وجود وی روی کاورهای بازی، بشناسند، عاشق سلاح های سنگین با تعداد تیر بالا است و اصولا از آن به عنوان شروع کننده ی درگیری ها استفاده می شود.
Engineer

Engineer

Engineer ها، یکی از تدافعی ترین کاراترهایی هستند که در بازی وجود دارند. با استفاده از این کلاس می توانید از هر چیزی که می خواهید به راحتی محافظت کنید و در مقابل پیشروی تیم مقابل بایستید.
Medic

Medic

کلاس مدیک، نقش پزشک را برای کاراکترهای دیگر در بازی ایفا می کند. نقش مدیک ها در بازی ساده، اما حیاتی است و می تواند میزان سلامتی هر کاراکتری که در میدان نبرد حضورد دارد را تا سطح بسیار خوبی بهبود بخشد. اگر از این کاراکتر در کنار کلاس هوی استفاده شود، به سختی می توان در مقابل آن ها ایستادگی کرد.
The Sniper

The Sniper

اسنایپر کاراکتری است که بازی کردن با آن، صبر و حوصله ی بسیاری مطلبد. باید در گوشه ای کمین بگیرید و منتظر بمانید تا با مشاهده یکی از دشمنان از فاصله ای دور، آن را از پای در آورید. اسنایپرها به دلیل داشتن سلاح های دوربین دار، قادرند تا دشمنان را از فواصلی دور مورد حمله قرار دهند و به راحتی آن ها را از بین ببرند.
Spy

Spy

اسپای ها مرموزترین و خاص ترین کاراکترهای بازی هستند. همانطور که از نامشان پیداست، اسپای ها جاسوسانی در بازی هستند که بازی کردن با آن ها بسیار جذاب و لذت بخش است؛ چرا که می توانید خود را به شکل یکی از کاراکترهای دشمن درآورید و بی سر و صدا، ضربه های سهمگینی را از پشت سر به تیم حریف وارد کنید.
Soldier

Soldier

Soldier ها، یکی دیگر از کاراکتر های سریع موجود در بازی هستند که علاوه بر داشتن سرعت حرکتی بالا، می توانند با سلاح هایی که بیشتر شبیه به موشک انداز اند، ضربات جبران ناپذیری را بر دشمن وارد سازند.

همانطور که گفتیم، هر کدام از این کاراکترها دارای قابلیت های متفاوتی هستند که می توانید از آن ها بسته به نیازتان در زمان های مختلف استفاده کنید. پس از کشته شدن کاراکترتان به دست تیم حریف، می توانید از نو و طبق نیاز تیم، کاراکتر جدیدی را برای مقابله با دشمن برگزینید.

از این 9 کاراکتر متفاوت که کنترل کردن هر کدام از آن ها جذابیت خاص خود را به همراه دارد، می توانید در هشت مدی که در بازی گنجانده شده، استفاده کنید. این هشت مد، هیچ شباهتی به یک دیگر ندارند و می بایست در هر کدام از آن ها، هدف خاصی را دنبال کنید.

maxresdefault

المان های بیشماری در گیم پلی بازی گنجانده شده که استفاده کردن از هر کدام به جذابیت این عنوان خوش ساخت، می افزاید. سوای بخش طراحی کاراکترها که تیم توسعه دهنده در آن قسمت بسیار عالی کار کرده اند، چیزی که تیم فورترس 2 را تبدیل به یک عنوان ماندگار می کند، گیم پلی بی نظیر آن است.

گیم پلی بازی فوق العاده روان و تکنیکی است و پس از آشنایی با روند آن می توان ساعت ها به صفحه ی مانیتور یا تلویزیون خیره شد و از گیم پلی بی نظیر بازی لذت برد.

تیم فورترس 2، در ابتدا یک بازی رایگان نبود و گیمرها می بایست برای به دست آوردن آن، هزینه می کردند. اما والو با گذشت چهار سال از زمان عرضه ی بازی، تصمیم گرفت که این عنوان پر طرفدار را به صورت رایگان روی شبکه ی استیم در اختیار کاربران قرار دهد.

مسلما تیم فورترس 2، یکی از بهترین و موفق ترین بازی های آنلاین رایگانی است که تا کنون عرضه شده و می تواند تجربه ی لذت بخشی را برای هر گیمری رقم زند.

Team Fortress 2

Team Fortress 2

سازنده: Valve قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: ویندوز، Os X، لینوکس، اکس باکس 360، پلی استیشن 3 حجم: 16229 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • shooter
    shooter | ۱۹ بهمن ۱۳۹۹

    دوستان این بازی قدیمی هست ولی هنوز هم اپدیت های جدید داره و میلیون ها نفر سر تا سر جهان پلی میدنش
    سیستم مورد نیاز
    pentium 4
    ram 500 mg
    directX9 suported graphics
    21 gigs storage
    ثانیا این تریلر خیلی قدیمی بازی هست و الان هر کاراکتر تریلر مخصوص به خود رو داره
    سوما دوستان اورواچی این گیم شروع ژانرا بود و اورواچ کپی از روی این گیم هست با اینکه جدید هست اما کیفیت تیم فورترس از لحاظ گیم پلی خیلی جالب تره

  • mohamad amin rahdary
    mohamad amin rahdary | ۸ مهر ۱۳۹۵

    کی تو بازی trade میکنه؟

  • moein
    moein | ۲۸ اسفند ۱۳۹۴

    جواب بدید.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی