ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ مجادله پتنتی خود با اپل را در دادگاه عالی ایالات متحده از سر می گیرد

چندین سال از تاریخی که سامسونگ یک نزاع پتنتی چند میلیارد دلاری را به اپل واگذار نمود می گذرد، اما ظاهراً این کمپانی کره ای هنوز هم کوتاه نیامده و تلاش دارد سیستم قضایی ایالات ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ | ۱۹:۰۰

چندین سال از تاریخی که سامسونگ یک نزاع پتنتی چند میلیارد دلاری را به اپل واگذار نمود می گذرد، اما ظاهراً این کمپانی کره ای هنوز هم کوتاه نیامده و تلاش دارد سیستم قضایی ایالات متحده را قانع نماید که اشتباه می کند.

در همین راستا اکنون که درخواست تجدید نظر سامسونگ از جانب دادگاه فدرال آمریکا رد شده وکلای آن تصمیم گرفته اند به سراغ دادگاه عالی ایالات متحده بروند و در آنجا فریاد عدالت خواهی بزنند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

غول تکنولوژی کره ای در روز چهارشنبه برگه های درخواست مرتبط به همین موضوع را پر کرده و آنها را تقدیم بالاترین نهاد قضایی در آمریکا نموده تا نبرد پتنتی اش با ساکنین کوپرتینو را از سر بگیرد و شاید موفق شود عاقبت آنها را در خاک خودشان شکست دهد.

گفتنیست دادگاه عالی تا ماه ژوئن بعدی فرصت دارد که تصمیم بگیرد آیا نزاع حقوقی مورد بحث لازم است از سر گرفته شود یا خیر و منابع مختلف بر این باور هستند در صورت به جریان افتادن مجدد پرونده، اینبار سامسونگ در میدان تنها نخواهد بود و برخی دیگر از نام های بزرگ دنیای تکنولوژی همچون فیس بوک و گوگل نیز احتمال دارد به شیوه هایی مختلف از این برند حمایت به عمل آورند.

سامسونگ در سال ۲۰۱۲ متهم به نقض پتنت های اپل و استفاده غیر قانونی از آنها در محصولاتش شد و دادگاه دستور داد که باید جریمه ای ۱ میلیارد دلاری را بپردازد. رقم جریمه اندکی بعد به ۹۳۰ میلیون دلار کاهش یافت ولی وکلای کره ای ها با این حکم هم کنار نیامدند و شکوایه پیشه کردند تا در اردیبهشت سال جاری ۳۸۲ میلیون دلار دیگر نیز از عدد یاد شده کاسته گردد و در نهایت سامسونگ موظف به پرداخت ۵۴۸ میلیون دلار شود.

نزاع دیگری هم بین دو کمپانی در سال ۲۰۱۴ درگرفت که اپل در آنجا هم برنده بود و رقیب یکبار دیگر ملزم شد تا ۱۱۹ میلیون دلار غرامت بپردازد. حال و البته بر حسب تناقضاتی که در مورد پتنت های برند اول جهان پیش آمده باید دید سامسونگ شانسی برای پیروزی خواهد داشت یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • - Looper -
    - Looper - | ۲۹ مرداد ۱۳۹۴

    جنگ زرگری :)

  • بابک
    بابک | ۲۹ مرداد ۱۳۹۴

    رو نیست که، سنگ پای قزوینه!

  • Positron5
    Positron5 | ۲۹ مرداد ۱۳۹۴

    همین الان پولو بده بهتره آینده خبر نمی کنه شاید روزی اومد سامسونگ ضرر ده شد .

مطالب پیشنهادی