ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ و MIT در تلاش برای ساخت باتری هایی با عمر بی نهایت هستند

از میزان شارژدهی که بگذریم، بزرگترین مشکل باتری های فعلی مورد استفاده در لپ تاپ ها، تبلت ها، تلفن ها و ساعت های هوشمند این است که به مرور از ظرفیتشان کاسته شده و پس از مدتی، ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ | ۰۸:۳۰

از میزان شارژدهی که بگذریم، بزرگترین مشکل باتری های فعلی مورد استفاده در لپ تاپ ها، تبلت ها، تلفن ها و ساعت های هوشمند این است که به مرور از ظرفیتشان کاسته شده و پس از مدتی، در نهایت چرخه عمرشان به پایان می رسد.

این مشکلی است که سامسونگ با همکاری دانشگاه MIT تصمیم گرفته اند برای حل مشکل باتری ها، مستقیماّ به سراغ آن برود و از شواهد به نظر می رسد حداقل در تئوری، به راه حل هایی هم دست یافته باشند.

روش پیشنهادی دانشگاه MIT برای رسیدن به هدف این است که مواد مایع درون این قطعه را با یک جایگزین جامد تعویض کنند، تصمیمی که روی کاغذ، می تواند به ساخت باتری هایی با چرخه عمر نامحدود منجر شود.

همچنین انتظار می رود این باتری های جدید در مقابل دما و دیگر فاکتورهای خارجی هم مقاومت بیشتری داشته باشند، خصوصیتی که ضمن افزایش عمر، احتمالا می تواند خطراتی مثل احتمال انفجار این قطعه را هم تا حد قابل قبولی کاهش دهد.

باتری در مقایسه با دیگر بخش های ابزارهای الکترونیکی پیشرفت بسیار آهسته تری در سالهای اخیر داشته اند، اما در عین حال تاکنون تلاش های زیادی هم برای افزایش عمر و حتی سرعت شارژ این قطعه ها در سراسر جهان صورت گرفته است.

تا امروز اما هنوز هیچکدام از تلاش هایی که در این زمینه صورت گرفته به نتیجه نهایی نرسیده و در مورد به سرانجام رسیدن آزمایش های مشترک MIT و سامسونگ هم نمی توان تاریخ دقیقی را پیشبینی کرد.

تا رسیدن آن زمان می توانید به برخی از مبتکرانه ترین روش های ابداع شده در این زمینه تا امروز نگاهی بیاندازید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • farzad2j
    farzad2j | ۳۰ مرداد ۱۳۹۴

    سامسونگ بجای اینکه بره به حرف مشتریاش گوش بده.پی در پی داره اسم خودشو لکه دار میکنه.یکی بره دخترای صاحب این شرکتو از زیر مدیر ارشدشون جمع کنه

  • m
    m | ۲۹ مرداد ۱۳۹۴

    ﺻﻠﻮاﺕ ﺑﻔﺮﺳﺘﻴﻦ ﺷﺎﺭﮊ ﻣﻴﺸﻪ : D

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی