ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ویژگی امنیتی Windows Hello می تواند دوقلوهای همسان را از یکدیگر تمیز دهد

همانگونه که قبلاً نیز به دفعات نوشتیم ویندوز ۱۰ مایکروسافت که اخیراً منتشر شده و تعداد بسیاری زیادی از کامپیوترهای شخصی نیز پروسه ی ارتقا به آن را از سر گذرانده اند و در حال بهره ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ | ۱۷:۳۰

همانگونه که قبلاً نیز به دفعات نوشتیم ویندوز ۱۰ مایکروسافت که اخیراً منتشر شده و تعداد بسیاری زیادی از کامپیوترهای شخصی نیز پروسه ی ارتقا به آن را از سر گذرانده اند و در حال بهره گیری از این محصول هستند، دارای قابلیت شناسایی چهره کاربران است.

ساکنین ردموند تا پیش از این اشاره کرده اند قابلیت مذکور در قالب ویژگی با نام "Windows Hello" در اختیار کاربران قرار گرفته، این ویژگی شامل فناوری هایی آینده نگرانه می شود که همگی شان تلاش دارند کلمات عبور سنتی را با راه حل های امنیتی بایومتریک یا همان زیستی جایگزین نموده و لاگین کردن کاربران به برنامه ها، سایتها و... را از طریق همین تکنولوژی ها میسر کنند.

اما حالا عده ای ساکن استرالیا تصمیم گرفته اند Windows Hello و الگوریتم های نرم افزاری اش را مورد آزمایش قرار دهند تا معلوم شود اگر کسی دقیقاً همسان با شما از نظر سن و چهره در مقابل دوربین کامپیوتر شخصی تان قرار بگیرد، ویندوز ۱۰ و راهکارهای امنیتی-زیستی اش می توانند او را تشخیص داده و مانع دسترسی اش به سیستم شوند یا خیر.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

برای این منظور ابتدا به پایگاه داده ای که در آن دوقلوهای استرالیایی به ثبت رسیده اند رجوع شده و پس از بررسی اطلاعات ۴۰.۰۰۰ جفت، ۶ دوقلوی همسان از نژادهای گوناگون و با سنین مختلف انتخاب گشته اند.

در گام بعدی برای یکی از دوقلوها اشتراکی روی سیستمی مبتنی بر ویندوز ۱۰ و دارای ویژگی Windows Hello تعریف شده و سپس از جفت او خواسته اند در مقابل دوربین همین کامپیوتر شخصی قرار بگیرد تا معین شود سطح امنیت الگوریتم های مایکروسافت چگونه هستند.

768964-b64c111c-44ae-11e5-9928-265d45664e30

نرم افزار تشخیص چهره ی غول فناوری ساکن ردموند بر مبنای دوربین های RealSense اینتل پایه ریزی شده، که در اصل خودشان از سه نوع دوربین مادون قرمز، معمولی و سه بعدی تشکیل گشته اند. بدین طریق تصویری با انبوهی از داده ها به دست آمده و سپس نرم افزار باید آنها را بررسی کرده و به قضاوت بنشیند که با کاربری مجاز طرف است یا غیر مجاز.

محققین استرالیایی پس از انجام آزمایش خود در کمال شگفتی اعلام کرده اند که راهکار مایکروسافت حتی در تشخیص یکی از دوقلوها نیز اشتباه نداشته و هرگز به فرد غیر مجاز اجازه ی دسترسی به سیستم را نداده.

بدین ترتیب می توان گفت ردموندی ها الگوریتمی بی نظیر خلق کرده اند که دوقلوهای همسان و بسیار شبیه به هم را نیز از یکدیگر تمیز می دهد و در روزگاری که گذرواژه ها بیش از هر زمان دیگری ابتدایی و نفوذ پذیر به نظر می آیند Windows Hello پتانسیل اش را دارد تا به راه حل امنیتی موثر و کارآمد بدل گردد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (23 مورد)
  • Yahya
    Yahya | ۳۰ مرداد ۱۳۹۴

    چجوری تشخیص میده؟

  • محمود
    محمود | ۲۹ مرداد ۱۳۹۴

    اگه این قابلیت هم مثه تشخیص سنه که مرسی ! :))
    لازم ندارم!!!!
    .
    !

    • مسعود
      مسعود | ۲۹ مرداد ۱۳۹۴

      محمود جان وقت کردی متن خبر رو هم بخون

  • آرش
    آرش | ۲۹ مرداد ۱۳۹۴

    کاش فیلمشم بزارید , خیلی جالب بود O_o

  • Divan Greedy (아이유)
    Divan Greedy (아이유) | ۲۹ مرداد ۱۳۹۴

    در عجبم چرا هیچ کدوم از وبسایت ها اینو گزارش نکردن داخل بررسی ، احتمالن عده ای محدود این مشکل براشون پیش اومده /

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی