ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایده عجیب مایکروسافت برای انتقال نوتیفیکیشن ها از طریق لباس شوک دهنده

مایکروسافت به تازگی پتنتی عجیب را به نام خود به ثبت رسانده است. بر اساس این پتنت اهالی ردموند قصد دارند تا لباسی را طراحی کنند تا کاربر از طریق آن از نوتیفیکیشن های مختلف ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ | ۱۹:۰۰

مایکروسافت به تازگی پتنتی عجیب را به نام خود به ثبت رسانده است. بر اساس این پتنت اهالی ردموند قصد دارند تا لباسی را طراحی کنند تا کاربر از طریق آن از نوتیفیکیشن های مختلف مطلع گردد.

بر اساس توضیحاتی که در این پتنت آمده، لباس مذکور از طریق شوک التریکی کوچکی که به بدن وارد می کند، کاربر را از دریافت نوتیفیکیشن های جدید مطلع می سازد. بدین شکل هرگاه که ایمیل یا پیامک جدیدی به دست شما برسد، می توانید به کمک لباستان از دریافت آن ها اطلاع حاصل کنید.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

ایده مایکروسافت برای ثبت چنین پتنتی این است که در جامعه مدرن امروزی، چک کردن مداوم موبایل برای اطلاع از نوتیفیکیشن ها، امری غیر اخلاقی به شمار می رود و می تواند بر روی روابط اجتماعی تاثیر منفی بگذارد. مایکروسافت همچنین اشاره می کند که ویبره موبایل ها نیز در بسیاری از اوقات احساس نمی شوند و این امر می تواند اطلاع از یک نوتیفیکیشن مهم را تحت تاثیر قرار دهد.

بر همین اساس مایکروسافت امیدوار است به کمک لباس هوشمندش بتواند این مشکلات را مرتفع نماید. سنسور کوچکی که در این لباس قرار دارد، با یک شوک الکتریکی کوچک مسئولیت اطلاع رسانی را بر عهده دارد و ترتیبی می دهد تا دیگر تحت هیچ شرایطی، نوتیفیکیشن ها از دست نروند.

نکته جالب اینکه سنسور به کار رفته در لباس،‌ از توانایی های دیگری نیز برخوردار است. برای مثال این سنسور می تواند وضعیت نشستن شما را مورد تحلیل قرار دهد، و برای حفظ سلامتی به شما هشدار دهد که موقعیت خود را عوض کنید. علاوه بر این موضوع، سنسور مذکور قادر است تا کهنه شدن لباس را نیز تشخیص دهد و کاربر را از این موضوع، مطلع نماید.

این پتنت نشان می دهد که ابزارهای پوشیدنی، در آینده دچار تحولی شگرف خواهند شد. اگر به خاطر داشته باشید، چندی پیش گوگل نیز با همکاری شرکت Levi's از پارچه ای هوشمند پرده برداری به عمل آورد که کاربر با استفاده از آن می توانست کنترل موبایلش را در دست گیرد.

مایکروسافت امیدوار است تا بتواند سنسور مورد نظرش را علاوه بر لباس، در دیگر پوشیدنی ها همچون کفش نیز تعبیه نماید.
مایکروسافت امیدوار است تا بتواند سنسور مورد نظرش را علاوه بر لباس، در دیگر پوشیدنی ها همچون کفش نیز تعبیه نماید.
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • میم ح
    میم ح | ۳۱ مرداد ۱۳۹۴

    خب حالا گیرم ساختنش بعد یکی اینو خرید آورد ایران ماهم پوشیدیم. فکر کن یک ساعت وای فای نباشه بعد وقتی وصل میشی به اینترنت نوتفیکیشن های تلگرام کاری می کنن که بریک دنس بزنی :|

  • Siavash
    Siavash | ۳۱ مرداد ۱۳۹۴

    ایده باید خودش بیاد سراغ ذهنت، وقتی ذهن بره سراغ ایده همین میشه! اگه یه شرکت چینی همچین حرفی میزد آدم ناراحت نمی شد، ولی از مایکروسافت بعیده.

  • مهدیار
    مهدیار | ۳۱ مرداد ۱۳۹۴

    سلام دوستان ببخشید اینجا می گم ، ولی من تصمیم گرفتم ویندوز
    8.1 رو به 10 ارتقا بدم ، فقط چند تا سوال داشتم:
    اگر از طریق ویندوز ۸٫۱ ویندوز ۱۰ را دریافت کنیم (مستقیم از روی کامپیوتر) اطلاعات از قبیل عکس ، فایل ، نرم افزار از بین می رود ؟
    بنده کلی نرم افزار کرک شده و قفل شکسته دارم اگر اپدیت کنم ان ها غیر فعال خواهند شد ؟
    تو رو خدا دقیق جواب بدید چون کامپیوتر رو با چند نفر شریکم اگر بلایی سرش بیاد کارم زاره

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی