ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سرمایه گذاری بیشتر گوگل بر روی بیوتکنولوژی

واحد بیوتکنولوژی گوگل که تا کنون پروژه هایی همچون لنز های هوشمند و سایر موارد مربوط به سلامت را پیگیری می کرد، قرار است به زودی فعالیت خود را در قالب شرکتی مستقل ادامه دهد. ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ | ۲۳:۳۰

واحد بیوتکنولوژی گوگل که تا کنون پروژه هایی همچون لنز های هوشمند و سایر موارد مربوط به سلامت را پیگیری می کرد، قرار است به زودی فعالیت خود را در قالب شرکتی مستقل ادامه دهد.

به گفته سرگی برین، واحد بیوتکنولوژی از آزمایشگاه Google X فارغ التحصیل شده و به زودی به عضوی از آلفابت بدل خواهد شد. اندی کونراد، که یک زیست شناس مولکولی به شمار می رود، قرار است نقش مدیرعامل این شرکت را بر عهده بگیرد. کونراد از سال ۲۰۱۳ با گوگل مشغول به همکاری است.

برین در رابطه با این تغییر ساختاری چنین می گوید: «هرچند ساختار این واحد تغییر کرده، اما هدفش همچنان مانند قبل است. آن ها با شرکت های فعال در زمینه علوم زیستی همکاری می کنند تا تکنولوژی های جدید را از مرحله تحقیق و توسعه به مرحله بررسی آزمایشگاهی برسانند. ما امیدوار هستیم که این تکنولوژی ها در تشخیص، جلوگیری و مدیریت امراض مختلف، مؤثر واقع شوند.»

تبدیل واحد بیوتکنولوژی به شرکتی مستقل را می توان نشانگر دیدگاه گوگل نسبت به علوم زیستی دانست. پیج و برین به عملکرد دانشمندان علوم زیستی باور بسیاری دارند و اکنون می خواهند با سرمایه گذاری بیشتر بر روی آن ها، پروژه های جاه طلبانه ای که در سر دارند را به واقعیت بدل نمایند.

با این تفاسیر آلفابت هم اکنون دو شرکت فعال در حوزه سلامت را در خود جای داده است. واحد علوم زیستی و Calico دو مجموعه ای هستند که هر دو به موضوعات مربوط به سلامت می پردازند. Calico شرکتی است که گوگل در سال ۲۰۱۳ آن را ایجاد کرد؛ این شرکت هم اکنون مشغول به تحقیق بر روی مساله پیر شدن انسان است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • - Looper -
    - Looper - | ۳۰ مرداد ۱۳۹۴

    یاد سریال Nikita میوفته آدم :)

مطالب پیشنهادی