ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شرکت بزرگ نفتی ژاپن، انسان ها را به نیروی رباتی مجهز می کند

اگزواسکلتون ها یا به عبارتی نیروهای محرک مکانیکی بیرونی که این روزها بیشتر پیرامون علم رباتیک کاربرد دارد تا علم جانورشناسی، راه جدید انسان ها برای رسیدن به قدرت بیشتر است. انسان با قرار گرفتن درون ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ | ۱۸:۰۰

اگزواسکلتون ها یا به عبارتی نیروهای محرک مکانیکی بیرونی که این روزها بیشتر پیرامون علم رباتیک کاربرد دارد تا علم جانورشناسی، راه جدید انسان ها برای رسیدن به قدرت بیشتر است. انسان با قرار گرفتن درون این استخوان بندی های فلزی یا نصب آن ها روی قسمتی از بدن خود، کارایی ماهیچه های شان را چندین برابر افزایش می دهند.

اول از همه، MegaBot آمریکایی توانست در کمتر از 24 ساعت، نیمی از مبلغ نیم میلیون دلاری درخواستی خود را از کیک استارتر به دست آورد و حالا، Mitsui، شرکت شماره یک ژاپن در زمینه نفت و حفر زمین از نقشه خود برای توسعه اگزواسکلتون های مخصوص پرده برداشت.

awn-03

این دستگاه که تحت عنوان Assist Suit AWN-03 شناخته می شود، توسط ActiveLink و Panasonic توسعه داده شده. اگزواسکلتون مذکور، همانند یک کوله پشتی 6 کیلوگرمی با که از طریق بندهایی به پا متصل شده تا علاوه بر ساده کردن حمل بار آن، به قدرت عضلات نیز بیافزاید.

فردی که Assist Suit AWN-03 را تن خود می کند، با کمترین تلاش ممکن می تواند وزنی معادل 15 کیلوگرم را از زمین بلند کرده و حمل کند. اگر فیلم سینمایی Aliens را دیده باشید، حتما با سکانسی که ریپلی درون یک لودر بزرگ می نشیند آشنایی دارید؛ پاناسونیک و اکتیولینک نیز دقیقا در نظر دارند دستگاهی مشابه آن را طی 2 سال آینده بسازند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • saeid
    saeid | ۳۰ مرداد ۱۳۹۴

    دقیقا یکی برام مشخص کنه ژاپن چند ده سال از دنیا جلوتره؟!!! واقعا بقول تایسون کارایی که ژاپنیها براشون خز شده مثل صوت و تصویر الان کره ایها جدی گرفتن.بازم با این تفاصیر در این صنعت هنوز از ژاپن خیلی عقب ترن.نمونش جوایزی که در جشواره صوت و تصویر اروپا eisa که 80% جوایزو ژاپنیها گرفتن. کلا ژاپن با هیچ جای دنیا قابل مقایسه نیست.

  • تایسون
    تایسون | ۳۰ مرداد ۱۳۹۴

    اونایی که فکر میکردم شرکت‌های عظیم الکترونیک و صوت و تصویر ژاپنی دستشون از این بازار کوتاه شده سخت در اشتباهن. سامسونگ و الجی بازاری را گرفتن که دهه ها دست اونا بوده و توش حکمرانی میکردن. دیگه جذابیتی نداره براشون. الان دیگه تو صنعت هایی سرمایه گذاری کردن که آینده را رقم میزنه. ببینید اسم پاناسونیک کجا دیده میشه.

  • علی
    علی | ۳۰ مرداد ۱۳۹۴

    عاشق این کارای ژاپنی ام

  • عیسی
    عیسی | ۳۰ مرداد ۱۳۹۴

    زندگی رباتی.....

    این چیزیه که ما داریم به اون تبدیل می شیم......

    به نظر من به جای اینکه خوشحال باشیم باید نگران باشیم

مطالب پیشنهادی