ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

ناسا: قرار نیست سیارکی به زمین برخورد کند

طی هفته های گذشته، شایعه ای پیرامون برخورد سیارکی به زمین و نابودی بخش اعظمی از کره خاکی منتشر شد و بسیاری را نگران نمود. گفته شده بود در تاریخ 15 تا 28 سپتامبر، این ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ | ۱۳:۰۰

طی هفته های گذشته، شایعه ای پیرامون برخورد سیارکی به زمین و نابودی بخش اعظمی از کره خاکی منتشر شد و بسیاری را نگران نمود. گفته شده بود در تاریخ 15 تا 28 سپتامبر، این سیارک به زمین خواهد رسید و بدترین فاجعه ی فضایی ممکن را رقم خواهد زد.

اما ناسا در بیانیه ای رسمی ضمن رد این شایعه اعلام نمود که احتمال برخورد هرگونه جرم آسمانی خطرناک به زمین طی 100 سال آینده، 0.01 درصد است. Paul Chodas، مدیر بخش اجرام نزدیک به زمین در ناسا می گوید شایعات منتشر شده اساس علمی ندارند.

وبلاگ نویس هایی که این شایعه را نشر داده اند می گویند سیارک مذکور نه تنها پورتو ریکو، بلکه بخش اعظمی از اقیانوس اطلس، سواحل شرقی آمریکا، مکزیک، آمریکای جنوبی و مرکزی را نیز از بین خواهد برد. جالب اینجاست که بازه زمانی دو هفته ای برای زمان برخورد سیارک به زمین پیش بینی شده که در دانش فضایی اصلا و ابدا رقم دقیقی نیست.

Paul Chodas می گوید: «هیچ اساس علمی وجود ندارد، حتی یک کاغذ مدرک که بگوید سیارک یا جسمی آسمانی در این تاریخ به زمین برخورد می کند. اگر جسمی به این بزرگی وجود داشت که توان تخریبی تا این حد عظیم را در سپتامبر دارا بود، تا به الان حتما آن را دیده بودیم. در حقیقت، حتی یک جسم شناخته شده هم توان برخورد به زمین را تا صد سال اینده ندارد.»

این اولین بار نیست که ناسا در جهت انکار شایعات این چنینی بر می آید. شاید واضح ترین مثال، واقعه 21 دسامبر سال 2012 بود که طبق نظر تقویم مایا، دنیا باید در چنین روزی به پایان می رسید. امروز، 21 آگوست، سیاره ی زمین خطرناک ترین گذر یک سیارک از کنار خود را تجربه می کند. سیارک مذکور از فاصله تقریبی 1.69 میلیون کیلومتری زمین گذر می کند و حتی خراشی هم به جو زمین نمی اندازد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • فقط دیجیاتو
    فقط دیجیاتو | ۳۰ مرداد ۱۳۹۴

    منظورم تشخیص واسه برخورد شهاب سنگ در روسیه بود

  • amir5142
    amir5142 | ۳۰ مرداد ۱۳۹۴

    دیجیاتو پوشش میدی ببینی این "اوترنت" قضیه اش چیه؟؟

    http://www.yjc.ir/fa/tag/1/اوترنت

    https://outernet.is/

    http://www.farhangiannews.ir/view-26185.html

    • محمود
      محمود | ۳۰ مرداد ۱۳۹۴

      http://www.baharnews.ir/vdca0yni.49n0015kk4.html
      .
      .

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی