ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

سیاره کوچک؛ سبک جدید عکاسی در اینستاگرام

سال ها پیش که عکس های سلفی به صورت جسته و گریخته در شبکه های اجتماعی دیده می شد، کمتر کسی فکر می کرد که این پدیده بدین شکل فراگیر شود و به مرور تبدیل ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ | ۰۱:۰۰

سال ها پیش که عکس های سلفی به صورت جسته و گریخته در شبکه های اجتماعی دیده می شد، کمتر کسی فکر می کرد که این پدیده بدین شکل فراگیر شود و به مرور تبدیل به سبکی جدید در عکاسی گردد.

اکنون نیز به نظر می رسد، موج جدیدی در راه است. مدتی می شود که عکس هایی با نام Tiny Planet یا «سیاره کوچک» در اینستاگرام داغ شده و بسیاری از کاربران تصاویر خود را با این سبک، به اشتراک می گذارند.

اما این تصاویر چگونه خلق می شوند؟ در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

بهترین روش برای تهیه چنین عکس هایی، خرید دستگاهی به نام Ricoh Theta است که بالغ بر ۳۰۰ دلار قیمت دارد. این دستگاه، که ظاهری شبیه به یک کنترل تلویزیون دارد، در جلوی خود از دو لنز fisheye بهره می برد و می تواند فضای اطراف شما را به شکل کروی شکل شکار نماید. پس از ثبت تصاویر، کاربر باید با استفاده از اپلیکیشنی مخصوص، تغییراتی را بر روی عکس ها اعمال نماید تا در نهایت تصویری به سبک سیاره کوچک را در اختیار داشته باشد.

اما طبیعتا خرید دستگاهی ۳۰۰ دلاری، صرفا برای ثبت چنین عکس هایی نمی تواند توجیه چندانی داشته باشد. به همین دلیل توسعه دهندگان دست به کار شده و اپلیکیشن هایی را طراحی کرده اند که با استفاده از آن ها می توان تصاویر عادی را به سیاره ای کوچک تبدیل نمود.

اپلیکیشن +Circular یکی از همین اپلیکیشن ها به شمار می رود. این برنامه علاوه بر اینکه می تواند عکس های شما را به سبک مذکور تغییر شکل دهد، از فیلتر های بسیاری نیز بهره می برد که استفاده از آن ها می تواند حال و هوای عکس را حسابی دستخوش تغییر کند.

+Circular تنها مخصوص آیفون طراحی شده است و کاربران اندروید می توانند از برنامه Tiny Planet FX Pro به عنوان جایگزین آن استفاده نمایند. این اپلیکیشن هرچند عملکرد مشابهی دارد، اما آزادی عمل کمتری را در اختیار کاربر قرار می دهد.

در نهایت به خاطر داشته باشید برای اینکه عکس های سیاره ای زیبایی تولید کنید، بهتر است مناظری را انتخاب نمایید که آسمان در آن فضای زیادی را اشغال کرده باشد. دقت داشته باشید که سوژه های روی زمین حتما باید با خط افق در یک راستا باشند تا بدین شکل پس از کروی شدن، ظاهر جذابی را به عکس ببخشند.

+Circular

+Circular

سازنده: BrainFeverMedia قیمت: 1.99 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS حجم: 45 مگابایت زبان:
Tiny Planet FX Pro

Tiny Planet FX Pro

سازنده: Lyrebird Studio قیمت: 2.99 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 8.3 مگابایت زبان:
wsj
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • mohamad
    mohamad | ۱ شهریور ۱۳۹۴

    برین تو سایت اندروید ها به صورت مجانی هستش.

  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۱ شهریور ۱۳۹۴

    نسخه آی او اسش پولیه البته فایلش رو توی یه سایتی گیرش اوردم. اگه خواستین میتونید از اینجا دانلودش کنید:
    www.2sibdownload.com/%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%84%D9%88%D8%AF-circular-plus-%DA%AF%D8%B1%D9%81%D8%AA%D9%86-%D8%B9%DA%A9%D8%B3-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D9%87-%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D8%A2%DB%8C%D9%81/

  • علیرضا
    علیرضا | ۳۱ مرداد ۱۳۹۴

    من برنامه اندرویدشو گرفتم ولی اصلا خوب نیست

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی