ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل و توسعه بندهای هوشمند برای ساعت؛ آیا زمان استفاده از پورت مخفی فرا رسیده؟

ساعت اپل قرار بود تا در برگیرنده ی سنسورهای فراوانی باشد اما اینچنین که مشخص شد، اپل [احتمالا به علت کاهش نیافتن بیش از اندازه عمر باتری] تصمیم گرفت تا برخی از آن سنسورها را ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ | ۱۵:۴۵

ساعت اپل قرار بود تا در برگیرنده ی سنسورهای فراوانی باشد اما اینچنین که مشخص شد، اپل [احتمالا به علت کاهش نیافتن بیش از اندازه عمر باتری] تصمیم گرفت تا برخی از آن سنسورها را از ساعت خود حذف کند.

پیش از این، وال استریت ژورنال گزارش داده بود که اسمارت واچ اپل قرار بوده تا شامل سنسورهایی همچون سنجش فشار خون، سنجش استرس و «غیره» باشد و تا کنون نیز انتظار می رفت همین موارد، متمایز کننده نسل دوم از ساعت اپل باشند. اکنون اما بر اساس شواهد جدید، اپل راهکار دیگری را در پیش گرفته تا سنسورهای مورد نظرش را به ساعت اضافه کرده و کارایی آن را نیز تا جایی که می تواند بالا ببرد. راهکار اپل، بندهای هوشمند برای ساعت هستند. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

بر اساس گزارشاتی که از سوی تامین کنندگان قطعات اپل مخابره شده، این شرکت در پی آن است که بتواند تکنولوژی های مورد نظر خود را در بند ساعت جای دهد تا در نهایت، قابلیت های کلی محصول را بالاتر برده و آن را از رقبایی که در بازار حضور دارند متمایز کند.

طبق اظهارات اخیر، این سنسورها باعث می گردند تا کاربر بتواند میزان اکسیژن موجود در خون، نحوه تنفس، فشار خون و حتی دمای بدن خود را در اپلیکیشن Health مشاهده نماید.

اپل در سال های اخیر و پس از توسعه iOS 7، توجه ویژه ای به بخش سلامت نشان می دهد و تحقیقات زیادی را نیز صرف این موضوع کرده است. ساعت این شرکت به خودی خود، نقش یک دستبند سلامتی تمام عیار را بازی می کند و حال پویا تر شدن ساعت به وسیله بندهای هوشمند که در واقع مجهز به سنسورهای مختلفی هستند، می تواند علاقه طیف وسیع تری از کاربران را به خود جلب کند.

apple-watch (8)

هنوز مشخص نیست که این سنسورها که در بند تعبیه می شوند، چگونه با خود ساعت ارتباط برقرار خواهند کرد اما یک تئوری بسیار منطقی که می توان از یاد کرد، استفاده سنسورها از پورت مخفی موجود در کناره ساعت است. اپل هنوز هم کاربرد دقیق این پورت را مشخص ننموده و برخی از سازندگان وسائل جانبی صرفا بندهایی مجهز به باتری اضافه تر برای این ساعت تدارک دیده بودند که به وسیله همین پورت مخفی، بر عمر دستگاه می افزود.

گفته می شود شرکت ساکن کوپرتینو اوایل سال ۲۰۱۶ این بندها را در اختیار کاربران علاقه مند قرار خواهد داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • مهربان
    مهربان | ۳۱ مرداد ۱۳۹۴

    من هم با شما هم نظر هستم..

    (البته به نظرم اگه یه بخش گزارش تو سایت باشه بد نیست..)

    من که جز منفی دادن کاری از دستم بر نیومد!

  • علی
    علی | ۳۱ مرداد ۱۳۹۴

    سوییچ ال نود رو عشق است ، با دزدگیر مجیکار

  • Positron5
    Positron5 | ۳۱ مرداد ۱۳۹۴

    پاک کنید . ببینم کدممون ضرر می کنیم .

  • آیییخم و خونواده گلکسی s6 ( اسکی از آیفون و z3 )
    آیییخم و خونواده گلکسی s6 ( اسکی از آیفون و z3 ) | ۳۱ مرداد ۱۳۹۴

    فکر نکنم تا 3 سال دیگه ساعت هایهوشمند بتونن کار خاصی انجام بدن که نیاز کاربر هست

    فعلا همین گوشیو بچسبین :D

  • m. masoud
    m. masoud | ۳۱ مرداد ۱۳۹۴

    طرح جالبیه

مطالب پیشنهادی