ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

سهم انویدیا از بازار کارت های گرافیکی بیش از 80 درصد است

مدت هاست که Nvidia نفس AMD را در عرصه کارت های گرافیکی بریده، حتی سال گذشته هم AMD کمتر از یک سوم بازار کارت های گرافیکی پی سی را در اختیار داشت اما گویا این ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ | ۰۹:۱۴

مدت هاست که Nvidia نفس AMD را در عرصه کارت های گرافیکی بریده، حتی سال گذشته هم AMD کمتر از یک سوم بازار کارت های گرافیکی پی سی را در اختیار داشت اما گویا این مسئله روز به روز نفع بیشتری را عاید انویدیا می کند. در سه ماهه دوم سال 2015، سهم AMD از این بازار به 18 درصد کاهش یافت در حالی که انویدیا با سهم 82 درصدی خود می تازد.

دقیقا دو سال پیش در همین روزها، AMD حال و روز بهتری داشت و انویدیا با تصاحب 62 درصد بازار هنوز سلطان کارت های گرافیکی بود، با این حال سهم 38 درصدی AMD هم نسبتا قابل قبول به نظر می رسید.

NVIDIA

سیر نزولی AMD در بازار کامپیوترهای خانگی سبب گشته تا انویدیا از فرصت استفاده کند و به تجارتی که در آن همیشه حرف اول را می زده بپردازد. نسبت به بازه ی زمانی مشابه در سال گذشته اما، میزان فروش واحدهای پردازش گرافیکی روی پی سی و لپ تاپ، متناوبا 21.7 و 34.1 درصد کاهش داشته است.

AMD و Nvidia، هر دو شیب ملایمی را پیش گرفته اند، یکی به سوی پایین و دیگری به سوی بالا. با این حال نباید فراموش کرد که پردازنده های گرافیکی هر دو کنسول اکس باکس وان و پلی استیشن 4 در حال حاضر توسط AMD ساخته می شود و برخلاف نسل های گذشته، Nvidia این بار هیچ منفعتی از کنسول ها نمی برد اما AMD در سوی دیگر بازار حسابی سرگرم است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • omid.paydar
    omid.paydar | ۱۱ دی ۱۳۹۵

    سلام.من بین لبتاب لنوو مدل IP510 و لبتاب اچ پی مدل HP Pavilion AY116 ne نمیدونم کدوم رو بگیرم.
    هارد هردو1تراهست وصفحه نمایش این دوFull HD 1920x1080 هست و و رم لبتاب اچ پی 12DDR4 و رم لنوو 8DDR4 هست وگرافیک هردوهم 4 ولی مدل گرافیک لبتاب اچ پی Intel® Core™ i7-7500U Processor ,4M Cache و فرکانس پردازنده 2.70GHz up to 3.50GHz و نوع مدل پردازنده گرافیکیش هم AMD Radeon R7 M440 4.0GB هست وباتری لبتاب4سلولی هست. و اما مدل گرافیک لبتاب لنووIntel® Core™ i7-7500U Processor ,4M Cache وبافرکانس2.7GHZ~3.5GHz و نوع مدل پردازنده گرافیکیش هم NVIDIA® GeForce® GT940MX 4.0GB هست و باتری این 2سلولی هست.. از شما دوستان عزیز اگ میشه ی فوری راهنماییم کنید ک این دو مدل لبتاب لنوو و اچ پی کدومشون از نظر گرافیکی قویتر هست؟
    ممنون میشم اینجاتوضیحات خودرابیان یا از طریق ایدی تلگرامم پی ام بدین راهنمایی کنید.
    ایدی: GHARIBEH_ASHENAA@

  • علیرضا
    علیرضا | ۱۷ بهمن ۱۳۹۴

    آقا درکل اصلا کارت گرافیک amd گرون که هست هیچ
    تو بازی های حرفه ای هم خیلی از آبشن های اصلی و تاثیر گذار که nvidia داره رو amd نداره
    اون وقت ادعاشم میشه که مثلا تو بتلفیلد 4 یا اساسینز حدود 5 fps نسبت به رقیبش nvidia نرخ فریمش بیشتره

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی