ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

نینتندو مایل به ساخت فیلم بر اساس بازی هایش است

ده ها سال است که تجربه ساخت فیلم از روی بازی های ویدیویی با شکست روبرو شده و مثال های اندکی از یک فیلم موفق در این حوزه قابل بیان است. با این وجود، نینتندو ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ | ۱۸:۳۰

ده ها سال است که تجربه ساخت فیلم از روی بازی های ویدیویی با شکست روبرو شده و مثال های اندکی از یک فیلم موفق در این حوزه قابل بیان است. با این وجود، نینتندو اعتبار بالایی برای محصولات خود صرف می کند و کمتر پیش آمده با محصولی از سوی این شرکت روبرو شویم که در حد استانداردها ظاهر نشده باشد.

شیگرو میاموتو، مدیر موقت نینتندو که لقب «پدر بازی های ویدیویی مدرن» را یدک می کشد، خالق عناوینی چون Super Mario و The Legend of Zelda است. وی پس از مرگ ناگهانی ساتورو ایواتا، به همراه گنیو تاکدا مدیریت نینتندو را به عهده گرفته اند تا اینکه مدیرعاملی ثابت برگزیده شود.

میاموتو می گوید طی سال های اخیر، بسیاری آمده اند و درخواست ساخت فیلم براساس بازی ها داده اند، یا گفته اند ما فیلمی می سازیم و شما یک بازی براساس آن بسازید، اما ساختار بازی های ویدیویی و فیلم ها با یکدیگر متفاوت است: «من همیشه احساس کرده ام که بازی های ویدیویی یک مدیوم تعامل پذیراند و فیلم ها، یک مدیوم انفعالی. به این منظور که این دو با یکدیگر کاملا تفاوت دارند.»

اما با این وجود وی نسبت به ساخت فیلم براساس بازی های نینتندو بی علاقه نیست. او می گوید: «مادامیکه به نقش نینتندو در قامت یک کمپانی سرگرمی با نگاهی بازتر می نگریم، مرتبا به این فکر می کنیم که فیلم ها چگونه در این فضا گنجانده می شوند و به صورت بالقوه، چیزهایی مانند فیلم را برای آینده در نظر داریم.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • m. masoud
    m. masoud | ۳۱ مرداد ۱۳۹۴

    فیلم سوپر ماریو
    جالب میشه

مطالب پیشنهادی