ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پرچمدار جدید ZTE از نظر گرافیکی عملکرد بهتری از آیفون ۶ به نمایش گذاشته است

سازندگان چینی روز به روز محصولات بهتری عرضه می کنند که با وجود قیمت پایین، قادر هستند با بزرگترین نام های حاضر در حوزه موبایل مبارزه کنند. ZTE یکی از این سازندگان است که تاکنون محصولات با کیفیت ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ | ۱۷:۰۰

سازندگان چینی روز به روز محصولات بهتری عرضه می کنند که با وجود قیمت پایین، قادر هستند با بزرگترین نام های حاضر در حوزه موبایل مبارزه کنند.

ZTE یکی از این سازندگان است که تاکنون محصولات با کیفیت و جذابی را در سری Nubia عرضه کرده، تلفن های هوشمندی که آخرین و بهترین آنها Nubia Z9 به شمار می رود و به قابلیت های ویژه ای نیز مجهز است.

هرچند مدت زیادی از معرفی این محصول نمی گذرد، اما بهتر است دیگر پرچمداران از هم اکنون خود را برای یک رقابت نفس گیر آماده کنند، چرا که بر اساس گزارش های رسیده به نظر می رسد «نوبیا زد ۹» تنها محصول با رزولوشن ۱۰۸۰ باشد که موفق شده در زمینه عملکرد گرافیکی آیفون ۶ را شکست دهد.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

بنچمارکی که از این تلفن هوشمند منتشر شده به تست GFXBench Manhattan تعلق دارد که در آن عملکرد گرافیکی دستگاه با توجه به رزولوشن نمایشگر سنجیده می شود و می توان نتیجه آن را تا حد زیادی نشان دهنده عملکرد تلفن هوشمند برای اجرای اپلیکیشن ها و بازی های سنگین در دنیای واقعی به شمار آورد.

در حال حاضر برخی از پرچمداران حرکت به سمت رزولوشن QHD یا ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ را انتخاب کرده اند، آیفون ۶ تنها پرچمداری است که رزولوشن ۷۵۰ در ۱۳۳۴ را ارائه می کند و موارد متعددی مثل HTC One M9 (بررسی دیجیاتو) و +Sony Z3 (بررسی دیجیاتو) و البته Nubia Z9 هم که به رزولوشن پایین تر ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پایبند مانده اند.

اما در نهایت این نوبیا زد ۹ است که به رغم رزولوشن پایینتر، موفق شده رقیب آمریکایی خود را هرچند با اختلاف اندک ۲ دهم درصد شکست دهد. پرچمدار چینی در این بنچمارک امتیاز ۲۶ را کسب کرده و پیش از آیفون و اکسپریا زد ۳ کامپکت ۲۵.۸ امتیازی در صدر جدول قرار گرفته است.

علاوه بر تفاوت رزولوشن، این نکته را نیز باید در نظر گرفت که آیفون ۶ به دلیل ظرفیت پایینتر باتری مجبور است تا مصرف انرژی واحد پردازش گرافیکی خود را کنترل کند در حالی که پرچمدار چینی به دلیل جدیدتر بودن و داشتن باتری بزرگتر می تواند انرژی بیشتری را در اختیار بخش پردازش گرافیکی قرار دهد.

اما نهایت و با توجه به نتایج بنچمارک لازم است بگوییم که ZTE Nubia Z9 در دنیای واقعی، قادر است عملکرد گرافیکی برابر یا بهتر از آخرین پرچمدار اپل یعنی آیفون ۶ ارائه کند.

در پایان می توانید جدول امتیازات بنچمارک GFXBench Manhattan را مشاهده نمایید.

Screen Shot 2015-08-22 at 12.14.43 PM

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • amin
    amin | ۱ شهریور ۱۳۹۴

    اینا بازی با اعداد آخه اپل، سونی،سامسونگ، ال جی کجا این کجا! به هیچ عنوان نباید با برند اینارو مقایسه کنید..من چینی داشتم آشغال به تمام معناست، سونی z1دارم دارم آیفون هم میگیرم.

  • مهدی
    مهدی | ۳۱ مرداد ۱۳۹۴

    دیگه گندشو در آوردین حتی همین پستتون هم پر از تبلیغات و طرفداری از اپل بود.قرارداد دارین باهاش؟

  • HamedMJ
    HamedMJ | ۳۱ مرداد ۱۳۹۴

    جونم اکسپریا زد3 کامپکت بهترین موبایل سونی هست خدایی

  • Sav
    Sav | ۳۱ مرداد ۱۳۹۴

    نمی‌دونم ملت این بنچمارک‌ها رو از کجا درمیارن!
    اگه به سایت GFXBench برین، می‌بینین که:
    آیفون ۶، با اپن‌جی‌ال: ۲۸.۹ فریم در ثانیه
    و جالب‌تر از همه با متال (API اختصاصی اپل): ۳۳.۳ فریم در ثانیه
    لینک سایت سازنده بنچمارک:
    آیفون ۶ با OpenGL:
    https://gfxbench.com/device.jsp?benchmark=gfx31&os=iOS&api=gl&cpu-arch=ARM&hwtype=GPU&hwname=Apple%20A8%20GPU&did=22109933&D=Apple%20iPhone%206
    آیفون ۶ با Metal:
    https://gfxbench.com/device.jsp?benchmark=gfx31&os=iOS&api=metal&cpu-arch=ARM&hwtype=GPU&hwname=Apple%20A8%20GPU&did=22109933&D=Apple%20iPhone%206
    .
    فعلا مونده که به آیفون ۶ برسن.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی