ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

11 نکته برای آنکه شخصیتی قابل تقدیر داشته باشید

بسیاری از وبسایت ها و موسسات کارآفرینی، همواره به دنبال یافتن راهی برای بهبود راندمان کاری شرکت ها و کمک به آنها در کشف استعدادهای کارمندان و ایده هایشان هستند. یکی از افرادی که در ...

سهیل امید دزیانی
نوشته شده توسط سهیل امید دزیانی | ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ | ۱۳:۰۰

بسیاری از وبسایت ها و موسسات کارآفرینی، همواره به دنبال یافتن راهی برای بهبود راندمان کاری شرکت ها و کمک به آنها در کشف استعدادهای کارمندان و ایده هایشان هستند.

یکی از افرادی که در این حوزه فعالیت می کند دکتر تروایس بردبری است که از جمله سخنران و نویسنده صاحب سبک آمریکایی به شمار می رود و عمده زمان خود را صرف نوشتن کتاب ها و مقالاتی می کند که سبب خلاق نگه داشتن کمپانی ها می شود. همچنین وی یکی از بنیانگذاران شرکت TalentSmart، و مشاور بیش از 500 شرکت در سراسر دنیاست.
امروز می خواهیم شما را با یازده ویژگی افرادی آشنا کنیم که شخصیتی جذاب و در عین حال قدرتمند دارند تا بتوانید از نو متولد شده و فصل جدیدی را در زندگی خود رقم بزنید. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

بعضی از افراد حتی اگر پول، چهره یا روابط اجتماعی زیادی هم نداشته باشند، همواره منشأ انرژی بوده و اعتماد به نفس بالایی دارند. حتی بدبین ترین افراد هم شیفته شخصیت جذاب این افراد می شوند.

در واقع این انسان ها در هر جمعی که باشند، نقل مجلسند. آنها همواره در کانون توجهات قرار می گیرند و سبب گرم شدن و پرنشاط شدن حضار می شوند. این افراد می توانند به دیگران کمک کرده، توصیه بدهند و یا مشاور خوبی برای دیگران باشند.

به یاد داشته باشید تعداد این افراد در اطرافتان زیاد نیست و مطمئناً در برخورد با آنها برایتان سوال پیش خواهد آمد که "آنها چکار می کنند که من نمی کنم؟" یا "چه چیزی آنها را تا این حد قوی کرده است؟"
تفاوت این افراد با شما در چیست؟ تفاوت در احساس عزت نفس آنها نسبت به خودشان است.
افراد قدرتمند اعتبار خود را در حرف های دیگران نمی جویند بلکه آنها چنان اعتماد به نفس بالایی دارند که آن را در شخصیت خودشان پیدا کنند.

به یاد داشته باشید جذاب و قدرتمند بودن صفتی نیست که کسی آن را از روی شانس و اقبال داشته باشد. بنابراین وقتش فرا رسیده است که نگاهی به عادت های این دسته از افراد بیاندازید تا بتوانید آنها را در زندگی خود بکار گیرید و با شخصیتی قدرتمند و البته جدید از خود روبرو گردید.

افراد جذاب، قوی و موفق، همواره در طول زندگی شان از این عادات استفاده می کنند تا رنگ تازه ای به آن ببخشند.

1- به همه افراد احترام می گذارند

این افراد در همه تعاملاتشان از بزرگترین مشتری خود گرفته تا پیشخدمت یک رستوران، مودبانه و محترمانه برخورد می کنند. آنها می دانند که اگر با فردی که با او مشغول صرف نهار هستند، خوب برخورد کرده اما با پیشخدمتی که غذا را برایشان سرو می کند، غیرمحترمانه رفتار کنند، شخصیت و ادب خود را زیر سوال برده اند. افراد جذاب با همه مردم با احترام رفتار می کنند زیرا معتقدند نباید خود برتر بین باشند.

2-از قانون نقره ای پیروی می کنند

قانون طلایی به این فرض اشاره دارد که یک شخص باید با دیگران همانطوری رفتار کند که دوست دارد دیگران در شرایط مشابه با او رفتار کنند.
اما این قانون داری یک اشکال جدی است؛ زیرا فرض را بر این می گذارد که همه افراد دوست دارند که با آنها به یک شکل برخورد شود. همچنین این قانون علایق شخصی افراد را هم در نظر نمی گیرد. مثلاً بعضی افراد دوست دارند همواره در مرکز توجه و تحسین دیگران باشند درحالیکه بعضی دیگر از توجّه اطرافیان بیزارند.
قانون نقره ای درواقع جایگزین قانون طلایی است و براساس آن افراد باید با دیگران طوری رفتار کنند که مطلوبشان است و در این مورد خواسته شخصی فرد مقابل اهمیت دارد و این قانون معایب قانون طلایی را برطرف می کند.
گفتنی است افراد جذاب و قدرتمند در درک دیگران فوق العاده عمل می کنند و همواره رفتار و برخورد خود با دیگران را در بهترین حالت تنظیم می کنند تا دیگران نیز از تعامل با آنها احساس خوشایند و راحتی کنند.

3-اهل جار و جنجال نیستند

تنها راه مطمئن برای جلوگیری از برقراری یک رابطه احساسی در طول یک مکالمه، متوسل شدن به بحث های کوچک و کوتاه است. هنگامی که شما با اطرافیان خود مانند یک ربات (خیلی رسمی و مودبانه) درباره موضوعات پیش پا افتاده بحث کنید، مطمئن باشید این قضیه مغز آنها را بطور ناخودآگاه در یک وضعیت معلّق قرار داده و آنها را از برقراری یک رابطه خوشایند و صمیمی با شما باز می دارد. افراد جذاب همواره در مکالمات روزانه شان، به روابط خود با دیگران عمق می دهند. علاقه واقعی این افراد به معاشرت با دیگران، این اجازه را به سایرین می دهد تا بتوانند به راحتی با آنها ارتباط برقرار کنند.

4-بیش از هر چیز، روی خود فرد تمرکز می کنند

افراد جذاب همواره به اطرافیانشان توجه می کنند و از آنها غافل نمی شوند و در نتیجه کمتر به خودشان و خواسته هایشان فکر می کنند. همچنین آنها همچنین فکر و ذهن خود را درگیر موضوعاتی نظیر میزان محبوبیت شان در جمع نمی کنند چراکه تمام تمرکزشان روی اطرافیانشان معطوف می گردد و این همان چیزی است که جذابیت این افراد را دو چندان می کند.
اگر می خواهید این عادت به شما نیز کمک کند، سعی کنید در برخورد با اطرافیانتان، تلفن های خود را کنار گذاشته و شش دانگ حواستان را به آنها بدهید. بجای اینکه روی جوابی که می خواهید تحویلشان دهید یا روی عکس العملی که حرف آنها روی شما می گذارد، تمرکز کنید، به حرف های آنها با دقت گوش دهید زیرا افرادی که درمورد خودشان با شما حرف می زنند، همواره در ادامه سوالاتی درباره خوشان نیز از شما می پرسندو آنجاست که برای پاسخ دادن باید حضور ذهن داشته باشید.

5- برای جلب توجه دیگران، خود را به آب و آتش نمی زنند

افراد جذاب هیچگاه در مورد اینکه چگونه به موفقیت یا ثروت رسیده اند یا اینکه تا چه اندازه باهوش هستند، زیاده گویی و پرحرفی نمی کنند. البته این بدین معنا نیست که اهل اغراق کردن نیستند، بلکه آنها هیچگاه به دنبال جلب توجه نیستند زیرا می دانند که افراد منفور و منفی همیشه به فکر جلب نظر دیگرانند تا بقیه نیز آنها را دوست داشته باشند.

6- بین واقعیت و نظر خود تفاوت قائل می شوند

افراد قدرتمند همواره می توانند موضوعات جنجالی و بحث های حساس را با خونسردی و متانت، مدیریت کنند. آنها زود از کوره در نمی روند و البته از بیان دیدگاه خود ابایی ندارند اما همواره آن را طوری بیان می کنند که برای دیگران الزام آور نباشد.
فرقی ندارد بحث درمورد چه موضوعی باشد؛ اگر پای مباحثی مانند گرم شدن کره زمین، سیاست، بهداشت و یا سبد کالا... به میان باشد، بازهم افراد قدرتمند می دانند که عده ای باهوش در جمع حضور دارند که رفتار و گفتار آنان را به دقت زیر نظر دارند.

7- رفتارشان واقعیست

شخصیت های جذاب همانطور که هستند، جلوه می کنند. زمانی که آنها قصد انجام کاری را دارند، هیچکس نمی تواند انرژی و انگیزه شان را از بین برده و یا حرکت بعدیشان را حدس بزند چراکه این افراد می دانند هیچکس ایده های تکراری و افرادی که رفتار دیگران را تقلید می کنند را دوست ندارد.

به یاد داشته باشید مردم همواره مجذوب شخصیت های واقعی می شوند زیرا می دانند که در هر موقعیتی می توان به آنها اطمینان کرد. در واقع انسان ها به اشخاصی که به خوبی نمی شناسندشان یا حس مطلوبی نسبت به آنها ندارند جذب نمی شوند و از نزدیک شدن به آنها دوری می کنند.

8- صداقت دارند

افراد صادق همواره برای دیگران جذابند زیرا دیگران می توانند روی حرف آنها حساب باز کنند. صداقت یک صفت ساده است ولی عمل به آن کار دشواریست. افراد صادق برای اینکه همواره جذاب باشند، از بد صحبت کردن در مورد دیگران می پرهیزند و همواره درست ترین کار را انجام می دهند هرچند که به ضررشان باشد.

9- لبخند می زنند

به یاد داشته باشید که همه افراد بطور طبیعی، آیینه ای برای زبان اندام فرد مقابلشان هستند و ناخودآگاه رفتار او را تکرار می کنند. اگر می خواهید افراد شیفته شخصیت شما شوند، در طول صحبت هایتان با آنها لبخند بزنید. این کار باعث می شود که آنها بطور ناخودآگاه، حس خوبی به شما پیدا کرده و مجذوب صحبت هایتان شوند.

10- آنها همواره می خواهند بهترین عملکرد را نشان دهند

بین خوب جلوه کردن و اغراق بیهوده و همراه با غرور، تفاوت اساسی وجود دارد. همچنین افراد قدرتمند و جذاب می دانند که خوب بودن را ابتدا باید از خودشان شروع کنند تا با این کار به دیگران نیز احترام گذاشته باشند.

11- آنها برای دوست داشتن زندگی شان، دلیل دارند

افراد جذاب همواره مثبت اندیش و پر نشاط هستند. آنها هیچگاه نا امید نمی شوند زیرا زندگی را یک ماجراجویی شگفت انگیز می بینند و با نگاهی مثبت به افرادی که در زندگی شان حضور دارند، برخورد می کنند زیرا می دانند که آنها بخشی از این زندگی اند.

این بدین معنا نیست که افراد جذاب به لحاظ شخصیتی هیچ مشکلی در زندگی ندارند؛ بلکه آنها مشکلات را هرچقدر هم که بزرگ باشند، مانند یک مانع موقت در مسیر پیشرفتشان می بینند و هیچگاه اعتقادی به جبری نگری ندارند.

هنگامی که مشکلی برایشان رخ می دهد، به خود می گویند قرار نیست این مشکل تا ابد ادامه داشته باشد و همواره معتقدند فردا، هفته و یا حتی ماه بعدی بهتری هم وجود دارد که در راه است.
به یاد داشته باشید که افراد قدرتمند و جذاب از بدو تولّد اینگونه نبوده اند؛ بلکه توانسته اند با تلاش فراوان این صفات و عادات را در خود پرورش دهند و شخصیتی جذاب پیدا کنند. این افراد به دیگران بیشتر از خودشان فکر می کنند و همواره با احترام، علاقه و درک بهتری با آنها برخورد می کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • رامین
    رامین | ۲ شهریور ۱۳۹۴

    عجب!
    باور کنید من بیشتر این خصوصیات رو دارم ولی دقیقا احساس می کنم جذاب به نظر نمیام از نظر دیگران... :|

  • sorush33
    sorush33 | ۲ شهریور ۱۳۹۴

    بسیار کاربردی
    سپاس

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی