ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کاشت یک گوش روی بازو که می تواند به اینترنت متصل گردد

زمانی که پروفسور استلارک مدعی می شود خرق عادتی را در آستین دارد، قطعا درست می گوید. این استاد دانشگاه برث و هنرمند شناخته شده استرالیایی که در پژوهش هایش روی افزایش توانمندی های بدن ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۵:۰۰

زمانی که پروفسور استلارک مدعی می شود خرق عادتی را در آستین دارد، قطعا درست می گوید. این استاد دانشگاه برث و هنرمند شناخته شده استرالیایی که در پژوهش هایش روی افزایش توانمندی های بدن انسان تمرکز دارد صبح امروز در برنامه the Today Show اعلام کرد که یک گوش را روی بازوی خود رشد داده است.

در واقع یک کادر پزشکی نوعی فریم پلیمری-زیستی به شکل گوش را زیر پوست او کار گذاشتند و ظرف مدت شش ماه نسوج و رگ های خوبی در اطراف آن شکل گرفت. آنطور که پروفسور استلارک می گوید این گوش در نتیجه انجام اعمال جراحی و کشت سلول روی بازوی او به دست آمده.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

این تجربه دست کم یک دهه به طول انجامید تا به این مرحله برسد و آنطور که استلارک گفته هنوز هم به نقطه پایانش نرسیده است. او اعلام کرده که در ادامه قصد دارد بخش نرم گوش را در اندام کشت یافته از سلول های بنیادین ایجاد نماید و سپس یک میکروفون با گیرنده بیسیم را درون آن کارگذاری کند تا امکان اتصال گوش به اینترنت از طریق وای فای فراهم گردد. با این کار افراد می توانند به صدایی که گوش می شوند به صورت آنلاین گوش دهند.

در نهایت حتی احتمال می رود که این اندام مصنوعی به GPS مجهز گردد و در نتیجه امکان رهگیری استلارک و گوش او در فضای آنلاین نیز فراهم می گردد.

او در مصاحبه اش با شبکه ABC News اعلام کرد: «این گوش به من تعلق ندارد چراکه من خودم دو عدد از این اندام را به صورت ذاتی در بدنم دارم. این گوش در اصل نوعی دستگاه شنود کنترل از راه دور است که می توان از طریق آن به صدای افرادی که در دیگر نقاط حضور دارند گوش داد.»

دارندگان این اندام قادر خواهند بود مکالمه ای را میان چند نفر دنبال نمایند یا صدای یک کنسرت در حال اجرا در دور دست را بشنوند. تصور کنید می توانستید با استفاده از گوش های فردی که در نیویورک حضور دارد صدای اطراف را بشنوید. چنین امکانی فوق العاده است.

البته قبلا یک میکروفون به این گوش اضافه شد که متاسفانه به خاطر ایجاد عفونت در آن، دانشمندان مجبور شدند میکروفون را در آورند.

این هنرمند سالهاست که تلاش دارد مرز میان انسان و ماشین را کمرنگ نماید. وی در مصاحبه ای که در سال 2013 میلادی پیرامون کار و حرفه اش انجام داد اعلام نمود که واکنش ها به کاشت این گوش روی بازویش متفاوت است و برخی از دیدن آن هیجان زده شده و برخی دیگر ترسیده اند.

او اظهار داشت: امیدوارم که مردم بیشتر در مورد آنچه در بدنشان وجود دارد و همچنین نحوه عملکرد آن کنجکاو شوند. آیا واقعا لازم است که به عنوان یک روح، نفس یا ذهن زیر لوای این موجودیت های ابتدائی که واقعا هم نیازی به آنها نداریم زندگی کنیم؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • ♥♥♥--من گرافن را دوست دارم---♥♥♥
    ♥♥♥--من گرافن را دوست دارم---♥♥♥ | ۱ شهریور ۱۳۹۴

    من نفهمیدم گوشه چیکار میکنه . یکی کمکم کنه. توضیح بدین لطفا

  • محمد
    محمد | ۱ شهریور ۱۳۹۴

    لابد پس فردا میخان ک... بزارن رو دماغ به عنوان آنتن

  • من
    من | ۱ شهریور ۱۳۹۴

    من که نفهمیدم،اگه قراره میکروفن بزاری دیگه چیش عجیبه؟
    صدا میره تو میکروفن بعدم با اینترنت انلاین استریم میشه
    میکروفنرو تو دماغشم کنه که کار میکنه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی