ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با Mosaic آشنا شوید؛ پاور بانکی با قابلیت ها و امکانات ویژه

این روزها و بر حسب ناتوانی باتری گجت های گوناگون در پاسخ به نیاز روزانه ی کاربران، استفاده از پاور بانک ها بدل به امری بسیار فراگیر شده و حتی پیش بینی می شود بازار ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۸:۳۰

این روزها و بر حسب ناتوانی باتری گجت های گوناگون در پاسخ به نیاز روزانه ی کاربران، استفاده از پاور بانک ها بدل به امری بسیار فراگیر شده و حتی پیش بینی می شود بازار این نوع لوازم جانبی تا سال ۲۰۲۰ ارزشی ۱۷.۸ میلیارد دلاری پیدا کند.

اما در این بین نباید از خاطر برد که پاور بانک ها به شکل معمول تنها یک کار یعنی ذخیره سازی انرژی و سپس شارژ کردن ابزارهای مختلف را عهده دار می شوند و به ندرت پیش می آید که شاهد ارائه چند قابلیت همزمان در آنها باشیم.

اکنون و در همین راستا شرکتی با نام PowerStick به همین موضوع توجه داشته و تلاش کرده محصولی را تولید نماید که پاسخگوی چنین نیازی باشد. حاصل تلاش کمپانی یاد شده بدل گشته به ابزاری با نام Mosaic که در نوع خودش بسیار جالب محسوب می گردد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

Mosaic که حملش به سادگی امکان پذیر بوده و بسیار جمع و جور است، در درون خود باتری ۷۰۰۰ میلی آمپر ساعتی را جای داده، یک درگاه USB-C دارد و به وای-فای داخلی و حافظه ذخیره سازی فلش با ظرفیتی مابین ۱۶ الی ۲۵۶ گیگابایت تجهیز شده.

گجت مورد اشاره بر حسب بهره مند بودن از وای-فای داخلی می تواند اجازه دهد همزمان هفت ابزار مختلف به آن وصل شده و فایل های ذخیر گشته بر روی حافظه اش را مشاهده یا فایل هایی جدید را بر روی اش انتقال دهند.

PowerStick می گوید این محصول با وزنی ۲۰۹ گرمی قادر خواهد بود حتی در زمانی که مشغول استریم کردن فایل هاست به طور متوسط عمر باتری ۸ ساعته داشته باشد. گفتنیست برای استریم نمودن فایل ها می بایست ابتدا یک شبکه ی وای-فای از نوع ad-hoc را روی دیوایس تعریف کرده و سپس اپ اندروید و یا iOS مربوطه را در دیگر گجت ها اجرا کنید تا اتصال برقرار شود.

محدوده ی تحت پوشش شبکه ی ایجاد شده به وسیله Mosaic چیزی در حدود ۹.۱ متر بوده و جالب اینکه اگر شما یک ابزار ذخیره سازی دیگر را نیز به آن متصل نمایید می توانید به فایل های آن ابزار نیز از طریق وای-فای دسترسی پیدا کنید.

شرکت کانادایی طراح محصول یاد شده، به منظور جمع آوری بودجه ی لازم برای تولید کردنش ایده خود را روی سایت کیک استارتر قرار داده و توانسته تا به امروز از رقم مورد نیازش نیز گذر نماید. در صورتیکه همه چیز به درستی پیش رود مدل ۱۶ گیگابایتی Mosaic از ماه اکتبر و با قیمت ۹۹ دلار به فروش خواهد رسید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • masih
    masih | ۲ شهریور ۱۳۹۴

    با این همه کار یه پاور بانک باید واسه خودش بخریم!!

  • majid
    majid | ۱ شهریور ۱۳۹۴

    کی میشه بیاد ایران چند وقت دیگه بیاد من میخرمش

  • محمد
    محمد | ۱ شهریور ۱۳۹۴

    خدا کنه تو ایران هم بیاد من حتما می خرم

مطالب پیشنهادی