ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بوئینگ پتنت پهپادی را به ثبت رسانده که می تواند به یک زیردریایی تبدیل شود

ایده ساخت هواپیمایی که بتواند به یک زیردریایی تبدیل شود چندان هم تازگی ندارد. با این همه، ساخت نوع بدون سرنشین هواپیماها با چنین قابلیتی به دورانی فراتر از قرن 21 تعلق دارد و باید ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۷:۰۰

ایده ساخت هواپیمایی که بتواند به یک زیردریایی تبدیل شود چندان هم تازگی ندارد. با این همه، ساخت نوع بدون سرنشین هواپیماها با چنین قابلیتی به دورانی فراتر از قرن 21 تعلق دارد و باید بگوییم که بوئینگ پیشتر طرح مربوط به این وسیله نقلیه را به ثبت رسانده است.

اوایل امسال دفتر علائم تجاری و پتنت های ایالات متحده آمریکا پتنتی را برای ساخت یک وسیله نقلیه آبی و هوایی به این کمپانی اعطا کرد که حالا ظاهرا با ثبت آن موافقت گردیده.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید تا بیشتر در این رابطه بدانید.

این دستگاه دقیقا همان کاری را انجام می دهد که به نظر می آید: پهپادی که می توان آن را از یک ناو هواپیمابر به بیرون پرتاب کرد تا به داخل اقیانوس شیرجه بزند و به نزدیکی هدفش برود و این همان جایی است که جادوی این دستگاه رخ می دهد.

زمانی که پهپاد با آب برخورد می کند بخش هایی از بال های آن با استفاده از «نوعی پیچ انفجاری یا چسب حل شونده در آب» از بدنه جدا می گردند تا میزان اصطکاک آن را کم نمایند.

این پهپاد پس از ورود به آب می تواند مهمات مورد نیاز را روی خود حمل نماید یا اینکه مجددا به سطح آب باز گردد تا پیام های دریافت شده اش را به کشتی مادر برساند.

البته لازم است تاکید کنیم که این درون هنوز هم رنگ واقعیت به خود نگرفته و بوئینگ فعلا پتنت مربوط به طراحی آن را ثبت کرده است و مشخص نیست که آیا این شرکت برنامه ای برای ساخت آن دارد یا خیر.

ناگفته نماند که این وسیله در اصل نوعی نوآوری است که از فیلم بتمن اقتباس شده و به همین دلیل فعلا نمی توان تشخیص داد که آیا در دنیای واقعی هم می تواند سودمند واقع شود یا خیر.

با این همه، از جنگ جهانی دوم تاکنون افراد زیادی تلاش کرده اند تا دستگاهی مانند این بسازند و به همین خاطر می توان گفت که توجه به این ایده زیاد است. نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا حتی چندی پیش اقدام به ساخت و آزمایش یک پهپاد کرد که می تواند از زیر آب شروع به حرکت کرده و به سمت آسمان به پرواز درآید. حال باید منتظر ماند و دید که آیا بخش خصوصی هم توانایی انجام چنین کاری را دارد یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • Jack Toms
    Jack Toms | ۲ شهریور ۱۳۹۴

    برا اهداف نظامی است نه مسافرتی

  • m. masoud
    m. masoud | ۱ شهریور ۱۳۹۴

    خب این پهباد اگه بخواد دوباره پرواز کنه چی؟ یه جفت بال یدک داره؟ چجوریه؟

  • Taha Amrollahi
    Taha Amrollahi | ۱ شهریور ۱۳۹۴

    شکل هواپیما رو

    • Siamak Gol
      Siamak Gol | ۱ شهریور ۱۳۹۴

      جــــیمبـــــــــــو :D

  • M҉O҉H҉A҉M҉M҉A҉D҉
    M҉O҉H҉A҉M҉M҉A҉D҉ | ۱ شهریور ۱۳۹۴

    خخخخخخ
    بوینگ دیده تو این چند وقت هرچی هواپیما میسازه تو دریا قرق میشه داره یه کار میکنه قرق نشه در کل خوبه



    یاد هواپیما مالزی افتادم اخرش چی شد پیدا شد چوچانگ توش بود

مطالب پیشنهادی