ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پهپادی برای گرفتن سلفی که با ریسمانی به شما متصل می شود

این وسیله را مونوپادی در آسمان ها بخوانید یا روشی غیر فنی برای گرفتن عکس های فوق العاده هوایی، در هر صورت، Fotokite Phi نوعی ابزار تصویری است که برای این منظور طراحی گردیده. این وسیله به ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۸:۰۰

این وسیله را مونوپادی در آسمان ها بخوانید یا روشی غیر فنی برای گرفتن عکس های فوق العاده هوایی، در هر صورت، Fotokite Phi نوعی ابزار تصویری است که برای این منظور طراحی گردیده.

این وسیله به جای آنکه کاربرانش را مجبور کند تا نحوه پرواز دادن یک پهپاد مجهز به دوربین را یاد بگیرید، دستگاه پرنده را از طریق یک ریسمان سه سر به شما متصل می کند تا نیازی به مکانیزم های کنترل نرم افزاری نداشته باشید و در عین حال نیز امکان لرزش دوربین به خاطر هدایت نامناسب وسیله نقلیه را از بین ببرد.

سازندگان Fotokite Phi آن را «دوربین هوایی محدود» خوانده اند که دقیقا عملکرد آن را توصیف می کند؛ بدان معنا که با استفاده از آن می توانید عکس های هوایی بهتری بگیرید اما همواره محدودیت هایی پیش رویتان قرار دارد.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

3kit987

نخستین محدودیت این دستگاه آن است که هلی کوپتر چهار پره آن فاقد دوربین است و برای عکس برداری هوایی لازم است که دوربین GoPro خودتان را به آن اضافه نمایید.

نکته دیگر اینکه این دستگاه GPS ندارد و عملکرد آن به میزان کشش پایه متصل به بدنه اش وابسته است و از این روش برای جهت دادن به زاویه دید دوربین و تنظیم آن استفاده می شود که با کشیدن تسمه متصل به بدنه آن امکان پذیر خواهد بود.

drnkt

طول تسمه متصل به بدنه این پهپاد برابر با 7 متر است که برای گرفتن عکس های هوایی فوق العاده کفایت می کند اما نمی توان همان ویدئوهای بی نظیری را که مدت هاست ضبط شان از طریق پهپادها باب شده را از طریق آن گرفت.

اما نکته مثبت در مورد این وسیله آن است که کاربرانش دیگر نگران از دست دادن کنترل پهپاد گران قیمت خود و در نتیجه سقوطش در آب یا برخورد با زمین نخواهند بود که این هم مزیت کوچکی نیست چراکه با افزایش محبوبیت درون های آماتور، آمار و ارقام مربوط به خسارت دیدن آنها نیز سیری سعودی پیدا کرده.

fkt987

در حال حاضر قیمت این پرنده های بدون سرنشین بین 400 تا 1000 دلار است و به همین خاطر نمی توان آنها را در زمره وسایل ورزشی ارزان قیمت قرار داد.

با در نظر داشتن همین نکته، قیمت می تواند یکی از مزایای مهم این دستگاه باشد. خالقان این پرنده بدون سرنشین، قیمت آن را در حدود 500 دلار اعلام کرده اند که با در نظر داشتن خطر اندک وارد شدن آسیب به آن یا گم شدنش (در مقایسه با درون های دیگر) نسبتا منطقی به نظر می رسد.

مزیت دیگر این پرنده آن است که می توان دستگاه را تا کرده و در یک استوانه قابل حمل قرار داد.

2kti

لذا شاید اصلی ترین ایراد وارده به این وسیله زمان پرواز اندک آن باشد چراکه از 10 دقیقه تجاوز نمی کند. البته این زمان برای گرفتن یک عکس خوب با زاویه مناسب کفایت می کند اما در یک کنسرت یا رویداد ورزشی می تواند مشکل آفرین باشد.

خوشبختانه امکان شارژ این وسیله از طریق یو اس بی یا باتری های قابل تعویض فراهم است (و همین مساله نیاز به جستجوی پریز برق برای ادامه پرواز دستگاه را رفع می کند). در هر صورت مدت زمان ده دقیقه ای پرواز این پهپاد می تواند برای برخی، بیش از اندازه کوتاه باشد.

گفتنی است که کمپانی GoPro در نظر دارد تا سال 2016 میلادی پهپاد دوربین دار خود را ارائه نماید و با وجود آنکه نمی دانیم این درون ها چه شکل و شمایلی خواهند داشت، ظاهرا Fotokite Phi می تواند مسیر مناسب برای استفاده صحیح، بدون خطر و کم هزینه از دوربین های GoPro را به این شرکت نشان دهد.

امکان پیش سفارش این دستگاه با قیمت پایین تر از هم اکنون روی صفحه شرکت سازنده اش در سایت IndieGogo فراهم است و باید بگوییم که تاکنون موفق شده از رقم 300 هزار دلار هدف، 45000 دلار آن را تامین کند. گفتنی است که تحویل دستگاه هم احتمال در ماه مارس 2016 اتفاق خواهد افتاد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • امیر
    امیر | ۱ شهریور ۱۳۹۴

    7 متر که اندازه دوطبقه ساختمونه ...شایدم بیشتر...

  • Siamak Gol
    Siamak Gol | ۱ شهریور ۱۳۹۴

    چه جالب!!!
    انگار هر پره یه‌ موتور نداره... مث اینکه با تسمه میچرخید! کم خرج تر میشه... یه‌ موتور مرکزی..
    ایده ی بند هم خوبه... فقط اگه مثلا میشد این فقط بند نبود بلکه سیم بود برای انتقال قدرت از یه باتری روی زمین به‌ پهپاد.. بهتر‌ میشد... عمر بیشتری داشت...
    و خیلی هم‌ جم و‌جور بود..‌ جالب بود...
    و از همه بهتر شیوه ی کنترلش بود! با حرکاتِ ظریفِ دست... ولی نفهمیدم با کشیدنِ بند جا به جا میشد یا شتاب سنج داشت.. اگه با شتاب سنج باشه خیلی حرکاتِ ظریف میشه باش انجام‌داد.. یه کنترلرِ سه بعدی...

  • Chapdast
    Chapdast | ۱ شهریور ۱۳۹۴

    کارایی نداره.
    این همه دنگ و فنگ شارژ کم وغیره باعث میشه زیاد فروش نکنه.
    پیشنهاد جایگذین من ساخت مونوپاد طرح انتن هست که بشه طولشو زیاد کرد.
    البته طول هفت متر برای استفاده گوشی موبایل بعلت سنگینی زیاد مناسب نیست ولی برای gopro خوبه

    • Siamak Gol
      Siamak Gol | ۱ شهریور ۱۳۹۴

      ۷ متر مونوپاد؟! :|
      مگه عَلَم دارن ملت :|
      ۷ متر میله کنترلش خیلی سخته.. تازه نباید خم بشه.. نباید سنگین باشه.. و بازم کنترل یه میله ی ۷ متری خیلی سخته... حتی اگه گوپرو یا موبایل هم بهش وصل نکنی بازم سخته...
      ساختنِ همچین چیزی شدنیه.. اما کاربرد نداره..
      ولی میشه برای خودِ پهداد ازش استفاده کرد.. مثلا به پهداد یه میله وصل کرد.. رو به پایین.. برای فیلم برداری خیلی کاربرد داره.. ولی نه برای طول های بلند.. فوقش ۳‌متر..

مطالب پیشنهادی