ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

آیا نوکیا قصد دارد پلتفرم اختصاصی خود را برای موبایل های هوشمند بعدی اش توسعه دهد؟

اکنون اهالی دنیای تکنولوژی به خوبی اطلاع دارند که «نوکیا» تمایل ویژه ای برای بازگشت به توسعه تلفن های هوشمند دارد. بر اساس مفاد قرارداد این شرکت با مایکروسافت، نوکیا اجازه دارد از سال ۲۰۱۶ ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۱:۳۰

اکنون اهالی دنیای تکنولوژی به خوبی اطلاع دارند که «نوکیا» تمایل ویژه ای برای بازگشت به توسعه تلفن های هوشمند دارد. بر اساس مفاد قرارداد این شرکت با مایکروسافت، نوکیا اجازه دارد از سال ۲۰۱۶ به طراحی تلفن های همراه بپردازد و آنها را با برند خود به دست کاربران برساند؛ البته موبایل هایی که با تولیدات مایکروسافت رقابتی نداشته باشند.

نوکیا البته در گذشته عنوان کرده بود که قصد ورود دوباره به صنعت ساخت تلفن های همراه را ندارد اما در تیر ماه شاهد خبری بودیم که در آن عنوان شده بود این شرکت به شکل رسمی در پی یافتن یک همکار برای توسعه فیزیکی تلفن های هوشمندی است که آنها را طراحی خواهد کرد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

در حال حاضر اما برخی دیگر از گزارشات منتشر شده از کره جنوبی حکایت از آن دارند که برند فنلاندی تمایل دارد در بازار میان رده ها خودی نشان دهد و بیشتر به رقیبی برای شرکتی همچون LG بدل گردد. این در حالیست که نوکیا در ادامه ظهورش، تلاش خواهد کرد تا بر روی بازار سامسونگ نیز تاثیر بسزایی داشته باشد.

پیر فراگو، یکی از تحلیلگران موسسه تحقیقاتی برنشتاین باور دارد که نوکیا در ابتدای کار خود، بر بازار موبایل های اقتصادی و همچنین میان رده تمرکز خواهد کرد. شرکت فنلاندی احتمالا در میانه سال آینده میلادی می تواند موبایل های خود را آماده کند و این تحلیلگر باور دارد پس از بازگشت به کارزار توسعه تلفن های هوشمند، نوکیا در نظر خواهد داشت تا پلتفرم اختصاصی خود را برای اسمارت فون هایش توسعه دهد. چنین اتفاقی به احتمال زیاد در آینده دور رخ خواهد داد و موبایل های اولیه نوکیا نیز از پلتفرم محبوب اندروید بهره می گیرند.

پیش از ظهور iOS و اندروید، شرکت فنلاندی پلتفرم Symbian را توسعه می داد که در آن زمان، طیف بسیار گسترده ای از موبایل ها توسط آن به بازار عرضه می شدند. در نتیجه می توان گفت که این شرکت، تجربه توسعه پلتفرم را داشته و اکنون نیز چنین تحلیلی، آنقدرها هم دور از ذهن به نظر نمی رسد.

در زمانه کنونی اما اندروید و سپس iOS بخش عمده ای از بازار را در دستان خود گرفته اند و در این میان حتی مایکروسافت با قدرت نرم افزاری ویژه اش هم نتوانسته حضور مناسبی با ویندوز فون در میان کاربران داشته باشد. با این همه می توان استنباط کرد که نوکیا چه با توسعه یک موبایل جدید که از پلتفرم اندروید بهره گیرد و چه با پایه ریزی پلتفرم اختصاصی خود، به سادگی نخواهد توانست کاربران را همانند سال های گذشته هیجان زده کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • علی
    علی | ۵ شهریور ۱۳۹۴

    دوستانی که انتقاد میکنن برن تو سایت نوکیا انتقادشونو بنویسن ابنجوری بهتره ،‌دیجیاتو که الان نمیره به نوکیا بگه

  • ali
    ali | ۲ شهریور ۱۳۹۴

    نظراتو خوندم حال کردم همه از دست سامسونگ و الجی /سونی میخان فرار کن برن به سمت یه شرکت کار درست که گوشی با کیفیت و شیک براشون بزنه که اندروید هم روش باشه
    =====
    اگه قراره نوکیا برگرده و گوشی بزنه انشالله دست اندرویدیها بهش نمیرسه

  • fc bayern
    fc bayern | ۲ شهریور ۱۳۹۴

    من در مورد شرایط نوکیا خیلی تحقیق کردم و چیزی که بهش رسیدم اینه که نوکیا فعلا می خواد با اندروید شروع کنه به دو دلیل
    1 - ایجاد یک پلتفرم جدید در این شرایط برای نوکیا بسیار ریسک بالایی داره
    2- هنوز سیستم عاملش به مرحله استفاده نهایی نرسیده
    نوکیا داره روی ملتمی کار میکنه اینو مطمئنم و تا سال 2018 از ملتمی رونمایی خواهد کرد

  • حامد
    حامد | ۲ شهریور ۱۳۹۴

    نوکیا واقعا برند معتبری بود و میتونه باشه ولی افسوس که باز داره ساز خودش رو میزنه.لامصب عبرت هم نمیگیره!اگه رو اندروید کار کنه و دو سه تا گوشی خوب با لانچر عامه پسند بده مطمئن هستم دوباره به روزهای اوج خودش برمیگرده.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی