ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سلولهای هیدروژنی باتری، آیفون ۶ را تا یک هفته از شارژ مجدد بی نیاز می کنند

گفته می شود شرکتی در انگلستان موفق شده سلول های باتری هیدروژنی بسیار کوچکی را توسعه داده و این سلول ها را ضمن حفظ باتری اصلی آیفون ۶ در درون آن جای دهد و در نهایت ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۶:۰۰

گفته می شود شرکتی در انگلستان موفق شده سلول های باتری هیدروژنی بسیار کوچکی را توسعه داده و این سلول ها را ضمن حفظ باتری اصلی آیفون ۶ در درون آن جای دهد و در نهایت سبب گردد تا اسمارت فون تولیدی کمپانی اپل به مدت یک هفته بی نیاز از شارژ مجدد وظایفش را به سرانجام برساند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

از سوی دیگر منابع آگاه می افزایند برند اول حال حاضر جهان که در سال ۲۰۱۱ پتنتی مشابه در همین رابطه ثبت کرده به صورت کامل در جریان فعالیت های شرکت انگلیسی مورد بحث بوده، نظارت دقیقی بر روند تحقیق و توسعه دارد و همکاری های لازم را نیز صورت می دهد تا بتواند در آینده از پتانسیل های راهکار یاد شده بهره بگیرد.

کمپانی مخترع باتری مورد اشاره در بالا، موسوم به Intelligent Energy، طی شیوه ی ابداعی خود از ترکیب اکسیژن و هیدروژن به تولید انرژی می پردازد. در چنین روشی در کنار انرژی به دست آمده قدری حرارت و البته اندکی بخار آب پدید می آید.

سلولهای تازه طراحی گشته به قدری کوچک هستند که بدون هیچ مشکلی می توان آنها را در درون آیفون جای داد؛ به زبان ساده تر آیفون های بهره مند از آنها از نظر ظاهری هیچ تفاوتی با نمونه های معمولی ندارند و تنها در قاب پشتی شان دریچه هایی بسیار کوچک برای خروج بخار آب و حرارت تعبیه شده.

مدیران Intelligent Energy بر این باور هستند راه حل توسعه یافته توسط آنها جهت ورود به محصولات هدف هزینه ای در حد یک فنجان قهوه خواهد داشت، ولی در عوض می تواند بازاری بسیار گسترده و ارزشمند را در اختیارشان قرار دهد.

هنری ویناند، مدیر اجرایی این شرکت نیز که حاضر نشد به شایعات همکاری با اپل پاسخ روشنی بدهد، اظهار داشته "تا جایی که می دانیم تا به امروز هیچکس نتوانسته چنین روشی را عملی نماید."

وبسایت تلگرافت مدعیست نمونه ی اولیه آیفونی که با راهکار Intelligent Energy آماده سازی شده را از نزدیک مشاهده نموده و برای تامین هیدروژن مورد نیاز سلول باتری خاص آن، از درگاه هدفون یا همان جک ۳.۵ میلیمتری استفاده می شده.

البته ظاهراً برای عرضه تجاری محصول به بازار بناست تا کارتریج هایی یکبار مصرف و ویژه ی موبایل های آتی تولید گردد که فرد با متصل کردنش به تلفن هوشمند خود قادر خواهد بود از هیدروژن درون کارتریج و سلولی که انرژی تامین می کند استفاده برده و دیگر تا یک هفته اسمارت فونش را شارژ نکند.

پیش بینی می شود این روش ظرف یک الی دو سال آینده به صورت کامل آماده ی بهره بردای باشد، ولی اینکه تولید کنندگان موبایل از آن چگونه استقبال خواهند کرد مسئله ایست که تنها زمان قادر به پاسخگویی اش است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • علی
    علی | ۳ شهریور ۱۳۹۴

    فعالان محسط زیست باقد مقابله کنند. اگه این باطری ها عملیاتی بشه گازهای گلخانه ای بیشتر میشن و اثرات بدی مثل گرمتر شدن زمین داره

  • Morteza
    Morteza | ۳ شهریور ۱۳۹۴

    یعنی آیفون های ناودون دار میان ؟ D:

  • احمدM2
    احمدM2 | ۳ شهریور ۱۳۹۴

    فقط مونده برا گوشی دنبال کارت سوخت باشیم :D

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی