ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اسنپدراگون ۸۲۰ از چیپ کمک پردازشی Hexagon 680 بهره می برد

روز دوشنبه و در جریان برگزاری "کنفرانس Hot Chips" مسئولان کوالکام اقدام به ارائه ی توضیحات بیشتری در مورد اجزا و ساختار چیپست پرچمدار بعدی شان یعنی اسنپدراگون ۸۲۰ نمودند و مشخص شد این سیستم-روی-چیپ از ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۳ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۸:۳۰

روز دوشنبه و در جریان برگزاری "کنفرانس Hot Chips" مسئولان کوالکام اقدام به ارائه ی توضیحات بیشتری در مورد اجزا و ساختار چیپست پرچمدار بعدی شان یعنی اسنپدراگون ۸۲۰ نمودند و مشخص شد این سیستم-روی-چیپ از تراشه پردازش سیگنال دیجیتال هگزاگون ۶۸۰ (Hexagon 680) نیز بهره می برد تا برخی از وظایف مهم پردازشی را از روی دوش پردازنده ی اصلی محصول برداشته و بدین ترتیب مصرف باتری را تا حدی کاهش دهد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

به کارگیری هگزاگون ۸۶۰ از سه جهت حائز اهمیت محسوب می شود. در وهله اول این تراشه می تواند پردازش صوت، تصویر و ویدئو را عهده دار شده و با کمک گیری از الگوریتم های خاص بخش هایی از عکس ها و ویدئوها که به علت کمبود نور تیره ثبت و ضبط گشته اند را بهبود بخشیده و روشن تر نماید و ضمناً در مصرف انرژی باتری هنگام پردازش فایل های تصویری (ویدئو و عکس) صرفه جویی کند.

افزایش کارایی و تجربه اپلیکیشن های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی نیز از دیگر ویژگی های چیپ های پردازش سیگنال دیجیتالی به حساب می آیند.

دومین نکته ی مهم در رابطه با هگزاگون ۸۶۰ اینکه قادر است انرژی مورد نیاز سنسورهای کم مصرف و دائماً فعال (همانند سنسورهای شناسایی دستورات صوتی) را تامین و مدیریت کند. که البته همین موضوع سبب می گردد از وظایف پردازنده ی اصلی اسنپدراگون۸۲۰ بازهم کاسته شده و با کاهش بار CPU شاهد افزایش عمر باتری باشیم.

سومین مسئله هم مربوط می شود به مودم موجود در چیپ یاد شده که پشتیبانی از پروتکل های مختلف مخابراتی و LTE را مهیا می کند.

گفتنی است انتظار می رود اسنپدراگون ۸۲۰ در سه ماهه اول ۲۰۱۶ روی تلفن های هوشمند جدیدی که به بازار خواهند آمد حضور یابد و حدس زده می شود Mi 5 از شیائومی اولین موبایل مجهز به چیپست مذکور باشد.

با توجه به اتفاقاتی که در مورد اسنپدراگون ۸۱۰ و داغ شدن بیش از حدش افتاد، حالا بسیاری از نگاه ها به نسل بعدی آن دوخته شده تا مشخص گردد کوالکام می تواند دوباره بازار را تحت سلطه ی خویش گیرد یا خیر.

What-you-will-find-inside-the-Snapdragon-820-chipset

The-Hexagon-680-DSP-helps-a-devices-camera-take-good-pictures-in-low-light-while-saving-battery-life

The-DSP-helps-with-advanced-imaging-like-VR-and-AR

A-typical-Snapdragon-chip-is-made-up-of-these-parts

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • abbas rezayee
    abbas rezayee | ۴ شهریور ۱۳۹۴

    sony o htc o lg hm dg moshkel dagh kardan nakhahand dasht eyval

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی