ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

چگونه همزمان با کار تمام وقت، استارتاپ خود را راه اندازی کنیم؟

یک کارمند در ایده آل ترین شریط به اندازه یک سال حقوق خود پس انداز دارد و می تواند با خیال راحت شغل روتینش را ترک کرده و تمام تمرکزش را روی پروژه کاری شخصی ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۴ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۳:۰۰

یک کارمند در ایده آل ترین شریط به اندازه یک سال حقوق خود پس انداز دارد و می تواند با خیال راحت شغل روتینش را ترک کرده و تمام تمرکزش را روی پروژه کاری شخصی اش قرار دهد. اما این روش متاسفانه برای بسیاری از کارآفرینان جوابگو نیست و نمی تواند آنها را به سمت موفقیت هدایت کند.

این فرد کارمند ممکن است خانواده ای را تحت تکفل داشته باشد، یا به خاطر وام های مختلفی که برای مرتفع ساختن نیازهایش دریافته کرده به بانک های مختلف مقروض باشد. در کنار این موارد می توانید اجاره خانه، هزینه های درمانی یک فرد بیمار در منزل و بسیاری موارد دیگر را نیز اضافه کنید که همگی، شما را از ترک کار روزمره تان منع می کنند.

شاید اگر با یک مشاور صحبت کنید به شما توصیه کند که کار خود را رها کرده و به سراغ پروژه شخصی خود بروید. اما آیا از خود سوال کرده اید که در این صورت چه کسی قرار است احتیاجات خانواده را تامین کند؟

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید تا بیشتر در این رابطه بدانید.

خبر خوب این است که می توانید یک شغل تمام وقت داشته باشید و همچنان یک کارآفرین باشید. اگر از جمعی از کارآفرینان موفق سوال کنید بسیاری از آنها خواهند گفت که در زمان شروع کسب و کار خود در شرکت های دیگر کار می کرده اند و اغلب آنها پروژه های شخصی شان را در دفتر، گاراژ یا حتی زیرزمین خانه هایشان کلید زده اند.

از همین رو شما هم می توانید همین رویه دنبال نموده و همچنان خلاقیت خود را حفظ نمایید. می توانید یک شغل پاره وقت داشته باشید یا اینکه تفریحات غیرضروری خود را کنار گذاشته و همزمان با شغل تمام وقت خود آرزوهای شخصی تان را نیز دنبال نمایید.

در نظر داشته باشید که نگه داشتن یک کار تمام وقت و راه اندازی یک کسب و کار شخصی معجره نمی خواهد و تنها مساله ای که باید مد نظر قرار دهید این است که از زمان خود به بهترین شکل ممکن استفاده نمایید. در این بخش در نظر داریم استراتژی هایی را در اختیارتان قرار دهیم که شما را برای رسیدن به این مهم یاری می دهند.

1- دیدگاه مثبتی نسبت به شغل خود داشته باشید

مهم نیست که کار یا حرفه تان چیست، در هر صورت مطمئن شوید که یک موهبت برای شماست. این کار مانع پیشرفت تان نمی شود بلکه در مقابل شما را در مسیر حرکت نگه می دهد.

به یاد داشته باشید که تا به بار نشستن پروژه شخصی خود به همان حقوق کم ماهانه خود نیاز دارید چراکه در غیر اینصورت نمی توانید پول کافی برای زندگی کردن را به دست آورید. شما فرد خوش شانسی هستید چون می توانید به خاطر شغلی که دارید هر چند هفته یکبار مبلغی را دریافت کنید و اموراتتان را با آن بگذرانید.

در نظر داشته باشید اغلب سرمایه گذاران دوست دارند که ابتدا خود کارفرما در پروژه پیشنهادی اش سرمایه گذاری کند و برای این منظور هم به حقوق ماهیانه و پس انداز خود نیاز خواهید داشت.

2- زمان خود را خوب برنامه ریزی کنید

شاید 36 ساعت کار مداوم در هفته رقم بالایی به نظر بیاید اما تردیدی نداشته باشید که با این رویه نمی توانید زمان خود را مدیریت کرده یا به سلامت تان برسید و کسب و کارهای اندکی هستند که بر مبنای این استراتژی فعالیت می کنند. در واقع همان کارهای کوچک روزانه شما هستند که باعث موفقیت و یا شکست استارتاپ تان می شوند. بهتر است اندکی از مشغله خود کم کرده و عوامل بر هم زننده حواث را کنار بگذارید و هم به شغل روزانه تان و هم پروژه شخصی تان وقت بیشتری را اختصاص دهید.

3- بیشترین استفاده را از زمان خود داشته باشید

تعداد ساعات روز برای همه افراد یکی هستند. از طرفی شما نیز احتمالا می دانید که برای انجام وظایف روزمره خود در طول یک هفته کاری دست کم به 40 ساعت زمان نیاز دارید و در نتیجه بهتر آن است که فکری به حال باقی ساعات خود نمایید.

در نظر داشته باشید که برای این منظور از خواب خود کم نکنید و همچنان آن را در اولویت قرار دهید و در کنار آن ورزش روزانه را هم فراموش نکنید. با این همه باز هم باید 72 ساعت اضافه برای انجام امور دیگر خود داشته باشید، پس از این زمان نیز استفاده لازم را ببرید.

کار آفرینان موفق زمان خود را به درستی مدیریت می کنند و به هیچ وجه گلایه ندارند که کاش ساعات بیشتری را در اختیار داشتند.

4- شغل خود را به عنوان یک انگیزه ببینید

سعی کنید عامل محرک برای دنیال نمودن کسب و کار خود را پیدا کنید. راه های زیادی برای انجام این کار وجود دارد؛ مثلا می توانید به همان حقوق ماهیانه خود برای تامین سرمایه اولیه متکی باشید یا اینکه به جای گوش دادن به رادیو در حین کار، تماس های لازم را برای ارتباط با افراد مد نظرتان و پیشبرد کسب و کار خصوصی تان در حین حضور در شرکت برقرار نمایید.

5- تامین نیرو از خارج

این روزها زمان حکم طلا را دارد و ارزش آن به هیچ وجه قابل محاسبه نیست. آیا می توانید فردی را استخدام کنید که کار شما را بهتر از خودتان انجام دهد و آن را با سرعت بالاتری تمام کند؟ یا حتی مهم تر، آیا می توانید فردی را بیابید که در طول همان بازه زمانی مشخص پول بیشتری را در بیاورد؟

اگر چنین  است حتما این کار را انجام دهید. کارفرمایان می دانند که چگونه بیشترین بهره را از هر شرایط و منبعی داشته باشند و این بهترین مهارتی است که برای به موفقیت رساندن کسب و کار خود به آن نیاز دارید.

msn
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • روزبه
    روزبه | ۵ شهریور ۱۳۹۴

    من 12 ساله با این مشکل دست و پنجه نرم کردم
    تو شغل ثابتم خیلی پیشرفت کردم و الان پسانداز بیشتری می تونم داشته باشم
    اما توجه کنید که 36 یا چهل ساعت در هفته مربوط به چه محیط و کشور هاییه
    من کارمند یک کارخونم و ما شش روز هفته و روزی دوازده ساعت کار می کنیم
    که میشه72 ساعت در هفته واقعا فرصتی برای برنامه ریزی و اقدامات خارج از شغل روتین وجود نداره
    در صورتی که پروژه ها و طرح های تحقیقاتی همیشه فراوان زیر دستم بودن
    حتی چند تاشو به دوستانم پیشنهاد داوم و اونا به جاهای خوبی رسیدن
    تو کشور های توسعه یافته مراکز رشد و اعتبارات خاص برای این موارد در نظر گرفتن
    از هر لحاظ حمایت می کنن

  • رضا
    رضا | ۴ شهریور ۱۳۹۴

    مطلب خوبی بود. به خصوص الان خیلی نیاز داشتم.
    ولی معلومه یکم عجله ای نوشته شده

  • Ghazanfar Didindipour
    Ghazanfar Didindipour | ۴ شهریور ۱۳۹۴

    "حواث" وات داز ایت مین ریه‌لی؟!!!
    "دنیال" و "دریافته" حالا اینطور اشتباهات دیگه توی دیجیاتو عادی شده و انگار نه انگار...


    پیشنهاد می کنم که بیشتر به فکر باشید ;)

مطالب پیشنهادی