ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کنون یک لنز فیلمبرداری زوم قابل حمل با رزولوشن 4K به بازار عرضه خواهد کرد

با عرضه هرچه بیشتر محصولات متنوع برای ضبط و پخش محتوای 4K این رزولوشن در حال گسترش است و هر روز کاربران بیشتری می توانند از آن بهره مند گردند. این اما تنها کاربران نیستند که باید ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۴ شهریور ۱۳۹۴ | ۰۸:۳۰

با عرضه هرچه بیشتر محصولات متنوع برای ضبط و پخش محتوای 4K این رزولوشن در حال گسترش است و هر روز کاربران بیشتری می توانند از آن بهره مند گردند. این اما تنها کاربران نیستند که باید تجهزات خود را جایگزین کنند، بلکه رسانه های ریز و درشت هم در زمره دیگر مشتریانی قرار می گیرند که لازم است تجهیزات مورد استفاده خود را بروزرسانی نمایند.

در این میان کنون یکی از سازندگانی است که برای سیر کردن این عطش بازار، در حال آماده سازی یک لنز زوم قابل حمل جدید برای دوربین های فیلمبرداری با رزورولشن 4K است.

این شرکت ژاپنی در تلاش است لنزی تولید کند که هم به اندازه نمونه های فعلی قابلیت حمل داشته باشد و هم کیفیتی عرضه کند که برای نسل آینده محصولات صوتی تصویری قابل استفاده باشد.

هرچند برای این لنز هنوز نامی برگزیده نشده، اما می دانیم که برای دوربین های 4K با سنسور ۲/۳ اینچی کاربرد خواهد داشت و به دلیل کوچک و سبک بودن امکان استفاده از آن در فضاهای داخلی، خارجی، رویدادهای ورزشی، اتفاقات خبری و تبلیغات تلویزیونی فراهم است و می تواند تمام نیازهای رسانه های تصویری را پوشش دهد.

این البته اولین تلاش کنون برای ساخت لنز 4K به شمار نمی رود و این شرکت چند ماه پیش هم از برنامه خود برای توسعه یک لنز دیگر 4K از نوع field zoom پرده برداشته بود.

هرچند این لنز هم برای دوربین هایی با سنسور ۲/۳ اینچی کاربرد خواهد داشت، اما تمرکز سازنده در تولید آن روی مواردی مثل قدرت زوم بالا و عمق میدان گسترده بوده است.

گفتنیست در سال جاری میلادی شاهد عرضه این لنز به بازار خواهیم بود اما لنز قابل حمل کنون قرار است برای اولین بار همین هفته در نمایشگاه بین المللی صنایع مربوط به رادیو، تلویزیون و فیلمسازی به نمایش گذاشته شده و در نیمه اول سال ۲۰۱۶ نیز به بازار عرضه شود.

با ورود هرچه بیشتر سازندگان و ایجاد تنوع هرچه بیشتر در حوزه محصولات 4K انتظار می رود روند جایگزینی این رزولوشن با نمونه های فعلی سرعت گرفته و در آینده نزدیک استفاده از آن برای عموم امکان پذیر گردد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • نیما
    نیما | ۴ شهریور ۱۳۹۴

    جناب گلستانه 18-55 لنز زوم به حساب میاد 17-55 همینطور 55-200 هم همینطور
    هر لنزی که امکان تغییر فاصله کانونی رو داشته باشه لنز زوم به حساب میاد اما با چه رنجی ؟
    تشکر میکنم از مقاله ولی بهتر نیست حداقل تو این پست ها که برای مخاطب عمومی آنچنان جذابیتی نداره حداقل اطلاعات داده بشه ؟
    فاصله ی کانونی این لنز از 4.3 شروع میشه تا 52 میلیمتر یعنی به صورت اپتیکال دارای 12x زومه
    این لنز اکستندر داخلی 2x داره که در صورت فعال بودن فاصله کانونی دو برابر میشه یعنی از 8.6 تا 104 میلیمتر
    دیافراگم در بازترین حالت خودش 1.8 و در بسته ترین حالت 16 خواهد بود
    به جرات میشه گفت مهمترین اطلاعات این لنز که همون فاصله کانونی و دیافراگم و وجود اکستندر داخلی بود تو مقاله نبوده صرفا رو 4K بودن تاکیید شده
    محبت کنید پست های تخصصی رو کمی با دقت و حوصله بیشتر کار کنید
    با تشکر

مطالب پیشنهادی