ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل و اتکا به راهکاری تازه و عجیب برای استخدام برنامه نویسان

مصاحبه های شغلی معمولاً دارای شیوه هایی مشخص و معین هستند. به صورت معمول سوابق کاری تان را ارسال می کنید و اگر قدری خوش شانس بوده و رزومه مناسبی داشته باشید از شما دعوت به عمل ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۵ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۶:۰۲

مصاحبه های شغلی معمولاً دارای شیوه هایی مشخص و معین هستند. به صورت معمول سوابق کاری تان را ارسال می کنید و اگر قدری خوش شانس بوده و رزومه مناسبی داشته باشید از شما دعوت به عمل می آید تا به صورت حضوری مصاحبه شده و آزمایش ها و پرسش های کارفرما را از سر گذارنده و در صورت دارا بودن صلاحیت استخدام گردید.

اما گوگل بر حسب ذات متفاوتش همواره راهکارهایی عجیب و البته خلاقانه را برای جذب نیروهای تازه به کار می بندد و آخرین روشی که این شرکت مورد استفاده قرار داده نیز در نوع خود بسیار جالب و هیجان انگیز است.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

بر طبق گفته های Max Rosett، وی مدت های بسیار طولانی از موتور جستجوی کمپانی ساکن مانتین ویو برای یافتن راه حل ها و شیوه های مختلف برنامه نویسی استفاده می کرده و در نهایت یکی از روزهای اخیر که مشغول اینکار بوده صفحه ای دقیقاً مشابه آنچه در بالا مشاهده می کنید در مقابلش نقش بسته و از او دعوت به عمل آمده تا یک چالش را از سر بگذارند.

در حالیکه آقای Rosett در ابتدا چندان توجهی به موضوع نداشته و از سر کنجکاوی چالش را پذیرفته بعد مشخص گشته که ظاهراً شیوه ی یاد شده یکی از پروسه های مخفیانه و البته خلاقانه گوگل برای استخدام برنامه نویسان زیرک و توانمند است.

مکس موفق می شود همه پرسش ها و مسئله ها را پاسخگو باشد و البته حاضر نیست افشا کند دقیقاً چه سئوالاتی از او پرسیده شده، ولی طبق گفته های وی آزمون مورد بحث بسیار پیچیده و دارای حقه های زیادی بوده.

او می افزاید در برخی موارد اجازه داشته به صورت انتخابی یکی از دو زبان پایتون یا جاوا را برای ارائه راه حل برگزیند و معمولاً چند ساعت مشغول کار می شده و سپس با یافتن راه حل آن را ارسال می کرده است.

وقتی تمام مسائل از جانب Max Rosett حل می شوند، از گوگل با وی تماس می گیرند و یک قرار مصاحبه ی معمول می گذارند و در نهایت وی به استخدام غول جستجوهای اینترنتی در می آید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • حمید
    حمید | ۹ شهریور ۱۳۹۴

    کشور آدما

  • Masoud
    Masoud | ۶ شهریور ۱۳۹۴

    قبول دارم من اول دقیق نخوندم متن رو فکر کردم mutux lock رو سرچ کرده بعد اینو نشونش داده!

  • MA725
    MA725 | ۵ شهریور ۱۳۹۴

    خیلی جالب بود :/

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی