ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اینتل با سرمایه گذاری ۶۰ میلیون دلاری وارد عرصه توسعه و ساخت پهپاد می شود

اینتل روز چهارشنبه اعلام نموده مطابق قراردادی تازه بنا دارد تا سرمایه گذاری ۶۰ میلیون دلاری انجام داده و با همکاری شرکت فعال در صنایع هوایی، موسوم به Yuneec، اقدام به توسعه ی پهپاد ها کند. ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۵ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۵:۳۰

اینتل روز چهارشنبه اعلام نموده مطابق قراردادی تازه بنا دارد تا سرمایه گذاری ۶۰ میلیون دلاری انجام داده و با همکاری شرکت فعال در صنایع هوایی، موسوم به Yuneec، اقدام به توسعه ی پهپاد ها کند. در حالیکه هنوز جزئیات چندانی از قرارداد یاد شده فاش نگشته، این اقدام کمپانی ساکن سانتا کلارا حکایت از تلاشی دیگر برای ورود به عرصه های جدید در راستای افول بازار کامپیوترهای شخصی دارد.

گفتنی است وال استریت ژورنال نیز در همین رابطه آورده سرمایه گذاری بر روی تکنولوژی های در حال رشد بخشی از سیاست برایان کرزنیچ، مدیر عامل وقت اینتل، محسوب می شود تا در صورت نوسانات بیش از حد در بازار پی سی، شرکت مورد بحث دچار چالش های اساسی نگردد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

شرکت Yuneec در سال ۱۹۹۹ و در هنگ کنگ تاسیس شده و در تولید و توسعه ی هواپیماها، هلی کوپترها و مایکرو کوپترهای الکتریکی تخصص دارد. شناخته شده ترین محصولات این برند نیز شامل هواپیمای الکتریکی تک سرنشین Spyder و سری مایکرو کوپترهای Typhoon می گردند.

تایفون، کواد کوپتر یا پهپادی چهار ملخه و مبتنی بر اندروید است که روی آن به صورت پیش فرض دوربینی با رزولوشن ۱۰۸۰p نصب شده و می تواند در فواصلی قابل توجه ارتباط ویدئویی خود را بر مبنای باند فرکانسی ۵.۴ گیگاهرتز با مقر کنترلش حفظ نماید. آخرین مدل آن نیز اندکی قبل و طی سال جاری راهی بازار گشته و تجهیزات مرتبط به تصویری برداری اش قدری بهبود یافته اند.

اینتل سرمایه و فناوری های بسیار پیشرفته ای را در زمینه تراشه ها در اختیار دارد و در سوی دیگر Yuneec تجربه ی قابل توجهی در صنایع هوایی دارا بوده و تا به امروز صدها پتنت مرتبط ارزشمند را به ثبت رسانده و لذا همکاری بین این دو شاید به دستاوردهایی مهم ختم شود و شاهد پدید آمدن پهپادهایی طراحی شده توسط هنگ کنگی ها و قدرت یافته بوسیله چیپ های اهالی سانتا کلارا باشیم.

در طی ماه های اخیر شرکت های متعددی به سرمایه گذاری در رابطه با درن ها (drone) تمایل نشان داده اند، که از جمله ی آنها می توان به سونی و فیس بوک اشاره کرد و همین موضوع نشان می دهد بازار ابزارهای مورد اشاره در آینده ای نه چندان دور تا چه حد ارزشمند خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی