ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

دو موبایل کمپانی جدید جان اسکالی، مدیر عامل سابق اپل، معرفی شدند

به صورت معمول تولید کنندگان تلفن های هوشمند هر چه قیمت محصولاتشان پایین تر بیاید زمان کمتری را صرف طراحی آن می کنند. اما حالا دو کمپانی Obi Worldphone که توسط جان اسکالی، مدیر عامل سابق ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۵ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۱:۰۰

به صورت معمول تولید کنندگان تلفن های هوشمند هر چه قیمت محصولاتشان پایین تر بیاید زمان کمتری را صرف طراحی آن می کنند. اما حالا دو کمپانی Obi Worldphone که توسط جان اسکالی، مدیر عامل سابق اپل، پایه ریزی شده و Ammunition که متعلق به طراح معروف، رابرت برنر است تصمیم گرفته اند با چالش یاد شده مواجه گشته و موبایلی تقریباً میان رده را به تولید برسانند که از نظر شکل و شمایل ظاهری در نوع خودش منحصر به فرد باشد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

حاصل تصمیمی که پیش تر به آن اشاره کردیم دو تلفن هوشمند با نام های SF1 و SJ1.5 بوده اند، که بناست از ماه اکتبر و با هدف جذب کاربران با سنین کمتر از ۲۵ سال راهی بازارهایی همچون آسیا، آفریقا و خاورمیانه بشوند.

موبایل های مورد بحث از قطعات و اجزای معمول در سایر دیوایس های مشابه همانند چیپست های کوالکام و مدیاتک، سنسورهای دوربین سونی، شیشه های گوریلا گلس کورنینگ و فناوری صوتی دالبی بهره می برند، اما نسخه ی سفارشی شده از اندروید که بر روی آنها عرضه گشته ظاهراً مهم ترین جزئی به حساب می آید که شرکت Obi به آن توجه داشته و سعی نموده از نظر المان های طراحی و قابلیت ها بی همتا و خاص باشد.

کمپانی Obi در اصل تلاش دارد با ارائه ی طراحی خاص و قیمتی مقرون به صرفه به شکل هوشمندانه به نبرد نام های بزرگی که ظاهر محصولاتشان منحصر به فرد است همچون اپل، سامسونگ و یا HTC برود.

این شرکت باور دارد اسامی شناخته شده صنعت اسمارت فون، برندهایی بزرگ هستند که هر دگرگونی در آنها می تواند زمان زیادی ببرد، ولی استارتاپ کوچکی همانند Obi در کنار خلاقیت بسیار بالا قادر خواهد بود بسیار سریع تغییر جهت داده فناوری ها و قطعات سخت افزاری محبوب تر را به تولیداتش بیاورد و بدین ترتیب کاربران بیشتری را مجذوب خود کند.

ObiWorldphone_SF1_01

اسمارت فون SF1 ضمن پشتیبانی از فناوری ارتباطی 4G LTE، دارای بدنه ای از جنس فایبر گلاس بوده، نمایشگری ۵ اینچی با رزولوشن تمام HD دارد و دوربین پشتی و جلویی آن نیز هر دو به فلش مجهز گشته اند. موبایل مذکور قدرت خودش را از چیپست هشت هسته ای اسنپدراگون ۶۱۵ می گیرد و کاربران می بایست برای نسخه ای با ۲ گیگابایت رم و ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی هزینه ای ۱۹۹ دلاری را بپردازند در حالیکه نمونه ی بهره مند از ۳ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه ی داخلی ۲۴۹ دلار قیمت گذاری شده.

از دیگر ویژگی های آن نیز می توان به دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی با گشودگی دهانه لنز f/2.0، دوربین جلویی ۵ مگاپیکسلی، باتری ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعتی، اندروید آب نبات چوبی ۵.۰.۲ و پشتیبانی از دو درگاه سیم کارت اشاره کرد.

ObiWorldphone_SJ1.5_05

SJ1.5 تلفن هوشمندی ارزان تر محسوب می شود که بدنه پلی کربناتی اش تنوع رنگی بیشتری داشته (محصول در سه رنگ قرمز، مشکی و سفید عرضه می شود) و چیپست ۴ هسته ای MT6580 مدیاتک با فرکانس کاری ۱.۳ گیگاهرتز در آن امور پردازشی را بر عهده گرفته است.

از سایر مشخصه های مهم این محصول نیز می بایست به دوربین اصلی ۸ مگاپیکسلی با گشودگی دهانه لنز f/2.2، دوربین جلویی ۵ مگاپیکسلی با گشودگی دهانه لنز f/2.2، نمایشگر ۵ اینچی از نوع IPS و با رزولوشن HD، یک گیگابایت حافظه رم، ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی قابل افزایش، باتری ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعتی، اندروید آب نبات چوبی ۵.۱ و پشتیبانی از دو درگاه سیم کارت اشاره داشت. گفتنی است علاقه مندان به این موبایل برای تهیه آن باید هزینه ای ۱۲۹ دلاری را متقبل شوند.

همانطوری که پیش تر نیز گفتیم موبایل های کمپانی Obi بازارهای در حال توسعه را هدف قرار داده اند و لذا از طریق فروش آنلاین و حضور در برخی از فروشگاه های معتبر کشورهای ویتنام، اندونزی، تایلند، امارت متحده عربی، عربستان سعودی، نیجریه، تانزانیا، آفریقای جنوبی، پاکستان، ترکیه و هند در دسترس خواهند بود.

باید منتظر ماند و دید شرکت مورد بحث می تواند با قیمتی اقتصادی و طراحی ویژه و خاص به هدف اصلی اش یعنی رقابت با سامسونگ، اپل و HTC برسد یا خیر. نظر شما در مورد SJ1.5 و SF1 چیست و چقدر احتمال می دهید در بازار موفق باشند؟

IF

IF

IF

IF

IF

IF

IF

IF

IF

IF

IF

IF

IF

IF

IF

IF

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (30 مورد)
  • علی
    علی | ۶ شهریور ۱۳۹۴

    obi مگه معنی چیز.... نمیداد ؟ ( کو..) - نکنه برای اونجور آدماس؟
    :D

  • MojtabaHere
    MojtabaHere | ۶ شهریور ۱۳۹۴

    من اگه از اینا بخوام به بابام بگم چی؟؟
    بگم میخوام پولمو بدم به اوبی؟ :|

  • Shahriar
    Shahriar | ۵ شهریور ۱۳۹۴

    با توجه به قیمتش و توضیحاتی که دوستان راجع به طراحی و اسمش دادن فقط به درد این میخوره که روز تولد یکی براش اینو کادو ببری و حسابی اذیتش کنی!!!! والا،با این اسمش!

  • mostafa
    mostafa | ۵ شهریور ۱۳۹۴

    حالت ساعتش مث ساعت سونی هستش
    ساعت فونت بولد و دقیقه کوچیکتر
    خیلی جالبه
    ولی از قیافشون خوشم امد دو تا گوشی زده با هم فوق داره قیافش نه ما اون کمپانی مشهور که از اول یچی زده

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی