ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پتنت اپل برای از بین بردن اصوات مزاحم محیطی و ارائه تجربه شنیداری متفاوت

اپل همواره به دنبال راه هایی بوده تا ایربادهای خود را بهبود بخشود و این بهینه سازی ممکن است حتی به قیمت حذف کابل های سفید رنگی تمام شود که روزگاری در تبلیغات مرتبط به آیتونز نقشی ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۵ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۹:۴۵

اپل همواره به دنبال راه هایی بوده تا ایربادهای خود را بهبود بخشود و این بهینه سازی ممکن است حتی به قیمت حذف کابل های سفید رنگی تمام شود که روزگاری در تبلیغات مرتبط به آیتونز نقشی نمادین داشتند.

در همین راستا بر طبق پتنتی که در ماه فوریه سال گذشته به ثبت رسیده و البته وب سایت اپل اینسایدر به تازگی متوجه آن شده، کمپانی ساکن کوپرتینو طرحی در رابطه با ایردبادهایی وایرلس ارائه نموده که تکنولوژی القای استخوانی را به منظور برقراری ارتباط صوتی بهتر به خدمت گرفته اند.

در پتنت مذکور اشارتی نیز به بکارگیری سنسورهای مختلف، میکروفون های داخلی و حسگر شتاب سنج شده تا از طریق آنها کاهش نویزهای مزاحم به شکل بهتری صورت گرفته و تجربه شنیداری مطلوب تری پدید آید.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

بر طبق اطلاعات موجود سنسورهای گوناگون برای تشخیص دقیق میزان لرزش تارهای صوتی کاربر از طریق استخوان و بافت های سر او کاربرد دارند، در حالیکه میکروفون و پردازشگرها موظف به تشخیص میزان نویزهای محیطی و مقدار و شدت باد در حال وزیدن هستند. بدین ترتیب مجموعه ای از اطلاعات و داده ها در مورد بلندی صدای دریافتی، اصوات مزاحم دنیای پیرامون و مقدار بادی که به ما می زود به دست آمده و بر مبنای آنها تجربه ی صوتی متفاوت و البته بسیار با کیفیت تری مهیا می گردد.

screen-shot-2015-08-27-at-11-39-57-am

لازم است یادآور شویم این اولین باری نیست که اپل چنین پتنتی را ثبت می کند. کمپانی مورد اشاره در سال ۲۰۱۳ نیز پتنت مشابه دیگری را ارائه کرده بود و در آن هم فناوری القای استخوانی نقشی پر رنگ ایفا می نمود. اگر کمی به عقب تر بازگردیم نیز پتنت های متعددی وجود دارند که شامل ایربادهایی با سنسورهای تشخیص فعالیت های ورزشی می شوند و ضمناً ایده ای هم موجود است که چنانچه ایرباد توسط دو کاربر مورد استفاده واقع گردد قادر خواهد بود بین دو وضعیت پخش مونو و استریو سوئیج کند.

ساکنین کوپرتینو در گذشته ای نه چندان دور برند بیتس را در ازا سه میلیارد دلار به تملک خود درآوردند و لذا دور از ذهن نیست در تلاش باشند فناوری هایی تازه در عرصه شنیدن موسیقی توسعه دهند. البته فراموش نکنیم همه ی موارد مورد اشاره در بالا پتنت هستند و مشخص نیست چه هنگام از مرحله ی تحقیق و توسعه خارج گشته و بدل به محصولی واقعی شوند.

نظر شما چیست و تصور می نمایید اپل روزی این پتنت را عملی خواهد کرد؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • authority
    authority | ۵ شهریور ۱۳۹۴

    پتنت بیرون دادن اصلش خوبه اما به کاربردنش هیشه فراموش میشه ! همین اپل این همه پتنت داده بیرون تهشم آیفونای نسل جدید فقط با بروز رسانی های سخت افزاری مثل چیپ و صفحه و دوربین و نسل جدید سیستم عامل میان! تغییراتی که تو طراحیهای آیفون تا حالا بوده خیلی کمه اما لا مصب همچین برند و اکوسیستمی دست و پا کرده که هر روز خدا در حال پارو کردن پوله !

    • P@R@D!C
      P@R@D!C | ۵ شهریور ۱۳۹۴

      فکرش رو نمیکنید که امکانش هست که در حال کار روی همینا باشن؟ مثلا سیری ئ اثر انگشت رو هم همه گفتن هییییی ای کاش میشد...

مطالب پیشنهادی