ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

خبری بد برای کؤالکام؛ تصمیم شیائومی برای تولید چیپ های اختصاصی

شرکت شیائومی با وجود اینکه تنها چند سال از زمان تاسیسش می گذرد، اما به سرعت توانسته به بازیگری کلیدی در حوزه موبایل بدل شود. این شرکت در سه ماهه دوم سال جاری موفق شد ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۶ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۶:۲۳

شرکت شیائومی با وجود اینکه تنها چند سال از زمان تاسیسش می گذرد، اما به سرعت توانسته به بازیگری کلیدی در حوزه موبایل بدل شود. این شرکت در سه ماهه دوم سال جاری موفق شد بعد از سامسونگ، اپل و هوآوی عنوان بزرگترین تولید کننده موبایل را به خود اختصاص دهد و با محوصلات جذابش، توجه کاربران بسیاری را به خود جلب نماید.

سهم بازار بالای شیائومی، باعث می شود تا تصمیمات این شرکت در حوزه های مختلف دارای اهمیت بسیاری باشد، چرا که هر حرکتی از سمت این مجموعه، می تواند دیگر شرکت ها را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

کؤالکام یکی از همین شرکت هایی است که باید نگران تصمیمات مدیران شیائومی باشد. به گفته منابع چینی، این سازنده قصد دارد به زودی خط تولید پردازنده های اختصاصی خود را راه اندازی نماید.

بر اساس شنیده ها، شیائومی می خواهد چیپ های مخصوص خود را در موبایل های میان رده و پایین رده ای که در سال ۲۰۱۶ به بازار عرضه می کند، به کار گیرد.

با در نظر گرفتن اینکه شیائومی در حال حاضر یکی از بزرگترین مشتریان کؤالکام به شمار می رود، باید گفت که چنین اتفاقی می تواند روزهای سیاهی را برای کؤالکام به همراه بیاورد.

کؤالکام این روزها حال و روز خوشی ندارد و بر اساس آخرین گزارش مالی منتشر شده، سود شرکت به میزان ۴۶ درصد کاهش پیدا کرده است. در اثر این اتفاق، فشار زیادی بر روی کؤالکام وارد شده و این شرکت مجبور گشته تا چند هزار کارمند خود را اخراج نماید.

به نظر می رسد شیائومی برای اینکه بتواند هزینه تمام شده محصول را پایین نگه دارد و کنترل بیشتری بر روی فرآیند تولید داشته باشد، تصمیم به تولید پردازنده های اختصاصی خود گرفته است.

شیائومی در سال گذشته برای اولین بار سعی کرد تا این استراتژی را مورد آزمایش قرار دهد. چینی ها در آن زمان با یک تولید کننده محلی به نام ‍Leadcore به توافق رسیدند و توانستند پردازنده ای ارزان قیمت را خلق نمایند. چیپ LC1860 اولین تجربه شیائومی در حوزه پردازنده ها بود که در موبایل ارزان قیمت Redmi 2A (با قیمت ۹۶ دلار) به کار گرفته شد. هر یک از این مدل پردازنده برای شیائومی مبلغ ۴ دلار هزینه در بر داشت، در صورتی که مدل مشابهی که کؤالکام پیشنهاد می داد، از قیمتی ۸ دلاری برخوردار بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (21 مورد)
  • shahryar
    shahryar | ۶ شهریور ۱۳۹۴

    https://wn.nr/JsZ9b

  • رضا
    رضا | ۶ شهریور ۱۳۹۴

    احتمالا در آینده شاهد تولید گوشی های کوالکام خواهیم بود

  • بدشانس !
    بدشانس ! | ۶ شهریور ۱۳۹۴

    هر چقدر تولید کننده بیشتر بشه بازار رقابتی تر میشه همیشه به نفع مصرف کنندست منتها این موضوع رو هیچوقت تو ایران نفهمیدن نمونش سایپا و ایران خودرو

    • آریا
      آریا | ۷ شهریور ۱۳۹۴

      به همون اندازه هم کیفیت محصول پایین میاد
      چون از هزینه تحقیق و توصعه کم میکنن

  • کامران
    کامران | ۶ شهریور ۱۳۹۴

    ناراحت شدم خبربدی بود

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی