ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

چرا ریزر دست به خرید اویا زد؟

در ماه گذشته، کمپانی مشهور و معتبر ریزر، تولید کننده ی لوازم جانبی و تجهیزات مختص گیم و کامپیوتر، بی سر و صدا و در سکوت خبری، دست به خرید کنسول اندرویدی اویا زد. اینک، ریز ...

نیما فرشین
نوشته شده توسط نیما فرشین | ۶ شهریور ۱۳۹۴ | ۲۳:۳۰

در ماه گذشته، کمپانی مشهور و معتبر ریزر، تولید کننده ی لوازم جانبی و تجهیزات مختص گیم و کامپیوتر، بی سر و صدا و در سکوت خبری، دست به خرید کنسول اندرویدی اویا زد. اینک، ریز لب به سخن گشوده و درباره ی خرید این کنسول برای طرفداران خود و دارندگان اویا، توضیحات لازم را شرح داده است.

در 12 ام ماه ژوئن، ریزر دراریی های نرم افزاری، فروشگاه آنلاین و همچنین نام اویا را خریداری کرد. اما هیچ سخنی از خرید کنسول و کنترلر اویا از طرف مسئولین این کمپانی خوش نام به میان نیامد و ریز آن ها را به حال خود رها کرد.

بنیانگذار و مدیر عامل ریزر، Min-Liang Tan در این باره با پولیگون صحبت کرد و گفت که برای این خرید برنامه های بلند مدتی در نظر گرفته و قرار است از آن به منظور طراحی اندروید تی وی و ساخت کنسول اندرویدی خود، Forge TV، استفاده کند.

این خرید باعث می شود تا سیل عظیم 1500 بازی ای که برای اندروید تی وی طراحی شده بودند به سمت دستگاه الکترونیکی ریز سرازیر شوند و همچنین، باعث می شود تا ریز بتواند بازی های کمپانی خود را به پلتفرم های اندروید تی وی دیگر نیز معرفی کند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

ouya

Tan در ادامه افزود: «اندروید تی وی یا کنسول های خانگی اندرویدی، سیستم هایی هستند که در حال حاضر نظر ما را به خود جلب کرده اند. این ها تکنولوژی هایی هستند که برای توسعه ی آن ها بسیار مشتاق هستیم. خرید اویا، فرصت فوق العاده ای را در اختیار ما گذاشته تا بتوانیم پروژه ی اندروید تی وی خودمان را رو به جلو به حرکت در آوریم.»

در گذشته، بازی های اویا روی سیستم عامل آن قفل شده بودند. اما در حال حاضر Tan برنامه های بسیاری را برای گسترش بخش نرم افزاری اویا، در دست کار دارد.

«ما می خواهیم بازی های اویا، گسترده تر از گذشته در اختیار مردم قرار گیرند و قصد داریم تمام بازی های آن را روی سرویس گوگل پلی و ستاپ باکس ها در چین، عرضه کنیم.» این در حالی است که برخی از بازی های اویا، روی ستاپ باکس های ژیائومی می و Alibaba's Tmall قابل اجرا هستند.

وی در این باره گفت: «تیم روابط عمومی ریزر در چین به شدت به دنبال جذب توسعه دهندگان بازی های ویدیویی است که بتوانند بازی های شان را روی اویا عرضه کنند.»علاوه بر این، Tan درباره برنامه هایش برای عرضه ی کلیه ی بازی های اویا روی هر دو ستاپ باکس Tmall و Mi، سخن به میان آورد.

Tan به این موضوع نیز اشاره کرد که قرار است فروشگاه اویا، دوباره و با عنوان Cortex برای اندروید تی وی، بازگشایی شود. علاوه بر این کمپانی همچنان قصد دارد که از نام تجاری اویا برای محصولات و بازی های کنسول اندروید تی وی خود استفاده کند.

ریزر به شدت علاقه دارد که کنسول اندروید تی وی خود را که در ژوئن 2014 از آن پرده برداری کرد، تکمیل کند و همچنین پروژه ی ریزر فورج را نیز توسعه دهد. این کنسول ها به تازگی با قیمت های 99.99 دالار و 149.99 دلار به فروش می رسند و در حال حاضر از سرویس گوگل پلی برای دریافت بازی های خود استفاده می کند.

از اویا تا فورج

Razerturret2

Tan در حال حاضر می خواهد از حمایت هایی که از اویا می شود، اطمینان حاصل کند. وی می خواهد که دارندگان این میکرو کنسول، دلسرد نشوند و از آن حمایت کنند.

وی در این باره گفت: «اگر شما از دارندگان این کنسول هستید، مطمئن باشید که ما حداقل تا سال آینده از آن حمایت می کنیم و همچنین به دنبال راهکارهایی هستیم که بتوانیم کنسول این افراد را به Forge TV تبدیل کنیم.»

جزئیات این راهکارها در آینده به صورت کامل مشخص می شود که ممکن است شامل تخفیف بسیار مناسبی برای دارندگان اویا باشد که قصد خرید Forge TV را دارند. آن ها می توانند با آوردن کنسول، کنترلر و بازی های خود از این تخفیفات بهره مند شوند و با Forge TV به خانه باز گردند.

در حالی که کمپانی ریزر در حال توسعه ی Forge TV است، آن ها دو پروژه ی دیگری که قرار است در کنار فورج تی وی قرار گیرند را فراموش نکرده اند. این دو پروژه که شامل استریم بازی های Forge TV رو پی سی و یک Turret مخصوص گیمینگ که شامل یک موس و کیبورد می شود، توسط ریزر در حال توسعه اند.

توسعه دهندگان

gallery-04

Matt Gilgenbach، توسعه دهنده ی بازی Neverending Nightmares، درباره ی این شرایط بسیار خوشبین است و از آن به عنوان موقعیت خوبی برای گیمرها و توسعه دهندگان یاد می کند.

او در این باره می گوید: «اویا پلتفرم فوق العاده ای است و هر کسی که روی آن کار می کند، نسب به بازی های مستقل و رشد این عناوین، توجه و حساسیت خاصی دارد. اما هر سیستمی نقطه ضعف خود را دارد که در اویا، سخت افزار آن سیستم را دچار ضغف های متعددی کرده. سخت افزار اصلی اویا، اصلا ایده آل نبود و حالا پس از گذشت زمان به روز شده است. حالا با حضور کمپانی ریزر، شرکتی که به خاطر داشتن کیفیت بالای محصولاتش به شهرت جهانی رسیده، می توان به افزایش قدرت این میکرو کنسول اطمینان خاطر بیشتری داشت.»

وی افزود: «Devastated Dreams، بازی جدید و در حال توسعه ی ما، که در حال حاضر در وبسایت Kickstarter قرار دارد، در انحصار پی سی است و دلیل انجام این کار به ارتقای گرافیکی این عنوان نسبت بازی قبلی، باز می گردد. سخت افزار کنسول اصلی اویا قادر به اجرای این بازی نبود و ما تصمیم به انجام این کار گرفتیم. اما ریزر باعث شده تا اویا از لحاظ تکنیکی ارتقای بسیاری پیدا کند و این عامل سبب شده تا ما در آینده به فکر ساخت Devastated Dreams روی این کنسول باشیم.»

توسعه دهندگان تیم Cowboy Color به تازگی روی پروژه ی جدید خود یعنی ChargeShot کار می کنند و آن ها از فرصتی که مخاطبان چینی در اختیارشان گذاشته اند، به شدت هیجان زده اند.

همزمان با خرید نرم افزار OUYA، ریزر تعدادی از افراد کلیدی و مسئول شرکت را هم در اختیار گرفت. در حدود 15 کارمند این شرکت حالا تحت شراکتی جدید، برای Razer کار می کنند. در میان این افراد، نام مدیرعامل سابق thatgamecompany و مدیر روابط عمومی OUYA نیز دیده می شود.

یک رویا

Julie Uhrman، مدیر عامل اویا، نتوانست به تیم ریزر بپیوندد و Tan در این باره می گوید: «او می توانست در پروژه ی تبدیل اویا به فورج تی وی برای مشتریان، ما را یاری کند.از طرفی Julie Uhrman به کاری که اویا در طول حضورش انجام داده بسیار افتخار می کند.

اویا توانست با 8.5 میلیون دلاری که در سال 2012 به دست آورد، به جمع 50 پروژه ی پر درآمد وبسایت Kickstarter بپیوندد. پس از آن اویا به صورت عمومی در مارس 2013 پا به بازار کنسول های بازی گذاشت.

ایده ی استفاده از کسنولی که دارای سیستم عامل اندرویدی باشد و بتوان از آن با صرف کمی هزینه برای اتاق نشیمن استفاده نمود، باعث شد تا حمایت های بسیاری برای اویا شکل گیرد.

Julie Uhrman همچنین افزود: «اویا ساخته شد تا بتواند برای توسعه دهدگان بازی های ویدیویی آزادی عمل بیشتری فراهم سازد. برای به اجرا درآوردن این کار، ما کنسولی را Open-Platform ای را طراحی و برای آن بیش تر از 1000 بازی روانه ی بازار کردیم.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • Ag
    Ag | ۷ شهریور ۱۳۹۴

    کنسول های اندرویدی هیچوقت موفقیت بزرگی کسب نمیکنن ، چون ابدا عناوین انحصاری قوی ندارن و مهم ترین عامل فروش یک کنسول بازی باید در عناوین انحصاری قدرتمندش باشه ، کارهای مولیتی مدیایی هم که انجام میده خیلی وقته ایکس باکس وان انجام میده و تازه قابلیت استریم رو هم پشتیبانی میکنه تو ویندوز 10 .

    نقطه ی قوت این کنسول هو فقط به ارزون بودنشون خلاصه میشه وگرنه نه کار خاصی انجام میدن ، نه عناوین انحصاری قوی و استودیو های قوی پشتشون هستن و نه حتی بازی های مولتی پلتفرم واسشون پورت میشه ...

  • حمیدرضا
    حمیدرضا | ۷ شهریور ۱۳۹۴

    سلام.
    ببخشید سوالم ربطی به پست نداره اما واجبه!
    موبایل من دیزایر ۸۲۰ هست(بدون هیچ پسوندی)
    امروز یک بسته آپدیت نرم افزاری اومد و اون رو دانلود کردم به حجم ۳۶۷ مگابایت.پس از اینکه آپدیت شد و موبایل روشن شد دوباره موبایل اطلاع داد که آپدیت دیگری موجود است و من اون رو اشتباها کنسل کردم.حالا هر چی میرم داخل بخش سافتور آپدیت میگه آپدیتی برای موبایل شما وجود ندارد.
    میشه کمکم کنید؟
    با تشکر

  • Jack Toms
    Jack Toms | ۷ شهریور ۱۳۹۴

    اره منم موافقم واقعا لوگو زیبایی داره

  • mohammad4717
    mohammad4717 | ۷ شهریور ۱۳۹۴

    همیشه عاشق این لوگوی ریزر بودم ❤

  • Siamak Gol
    Siamak Gol | ۶ شهریور ۱۳۹۴

    سلام باید بگم دیجیاتو رندگی من رو نابود زنم داره به خاطر دیجیاتو طلاق میگیره و از من خواسته که دیگه دیجیاتو نیام دیجیاتو هم من رو نابود کردی هم زندگیم رو دیگه دیجیاتو نمیام

    امضا : Siamk Gol

    • Siamak Gol
      Siamak Gol | ۷ شهریور ۱۳۹۴

      خو مثلا که چی :/
      ...
      دیجی جان میگم سیستم نظراتت مشکل داره .. هیچی نمیگی :|

مطالب پیشنهادی