ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

احتمال محکومیت ۱۰ ساله کارآموز یک موسسه امنیتی به دلیل توسعه ابزار جاسوسی برای اندروید

سرقت اطلاعات و هک، هرگز تا این حد به عنوان اصلی ترین تهدید برای شرکت های بزرگ به شمار نمی رفته و از همین رو، تعداد شرکت هایی که برای محافظت از اطلاعات خود در مقابل ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۷ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۱:۳۰

سرقت اطلاعات و هک، هرگز تا این حد به عنوان اصلی ترین تهدید برای شرکت های بزرگ به شمار نمی رفته و از همین رو، تعداد شرکت هایی که برای محافظت از اطلاعات خود در مقابل هکر ها و دزدان اینترنتی به کمپانی های امنیتی مراجعه می کنند به شکل روزانه افزوده می شود.

اما اگر خود این کمپانی ها هم قابل اعتماد نباشند چطور؟ این سوالیست که پس از محاکمه Morgan Culbertson، کارآموز ۲۰ ساله موسسه امنیتی FireEye به اذهان متبادر شده است.

این دانشجوی سابق دانشگاه «کارنگی ملون» اعتراف کرده ابزاری نرم افزاری به نام Dendroid ساخته بوده که کاربران با استفاده از آن می توانستند اپلیکیشن هایی با قابلیت ضبط مخفیانه صدا و تصویر ساخته و این اطلاعات را به شکل مخفیانه از روی تلفن هوشمند کاربران بردارند.

این نرم افزار با قیمت ۳۰۰ دلار روی انجمن های اینترنتی تبهکاران به نام Darkode به فروش می رسیده و بر اساس اعلام موسسه Lookout، حداقل یک اپلیکیشن آلوده از طریق آن ساخته و به فروشگاه نرم افزاری گوگل راه یافته است.

کارآموز یادشده در یورش ماه گذشته در کنار ۷۰ کاربر دیگر انجمن Darkode دستگیر شد و اعتراف کرده است که حضور ۴ ماهه در شرکت FireEye باعث آشنایی بیشتر او با انواع بدافزارها شده و به او کمک کرده روش دور زدن مکانیزم تشخیص بدافزار فروشگاه گوگل پلی را پیدا کند.

این شهروند پنسیلوانیایی گفته یک سال را صرف طراحی نرم افزار Dendroid کرده بوده و قصد داشته با فروش کد منبع آن، به دیگران هم امکان دهد نرم افزارهای مشابه آن را برای خود بسازند.

گفتنیست دادگاه رای نهایی خود در مورد این پرونده را در تاریخ ۲ دسامبر اعلام خواهد کرد، حکمی که با توجه به اهمیت موضوع می تواند تا ۱۰ سال زندان و ۲۵۰ هزار دلار جریمه نقدی در پی داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی