ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ در تلاش برای پیشی گرفتن از اینتل در زمینه توسعه صنایع نیمه هادی

سامسونگ اکنون به یکی از بزرگترین توسعه دهندگان صنایع نیمه هادی بدل گشته. تا کنون نام اینتل با فاصله ای بسیار زیاد از رقبا در صدر جدول چنین محصولاتی می درخشید اما با توجه به ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۷ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۴:۰۲

سامسونگ اکنون به یکی از بزرگترین توسعه دهندگان صنایع نیمه هادی بدل گشته. تا کنون نام اینتل با فاصله ای بسیار زیاد از رقبا در صدر جدول چنین محصولاتی می درخشید اما با توجه به درآمدهای حاصل شده در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۵ توسط اینتل و سامسونگ، می توان گفت که این فاصله اکنون به کمترین حد خود رسیده است.

سهم اینتل صرفا ۱.۶ درصد از سامسونگ بیشتر بوده. بر اساس گزارش موسسه آماری HIS iSuppli، شرکت کره ای قادر گشته تا در فصل دوم سال جاری درآمدی برابر با ۱۰.۳۶۶ میلیارد دلار را برای خود به ثبت برساند. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

شرکت سامسونگ با چنین درآمدی قادر شده تا ۱۲ درصد از بازار صنایع نیمه هادی جهان را در اختیار خود بگیرد و این در حالی است که اینتل، با درآمدی معادل ۱۱.۷۹۷ میلیارد دلارِ، ۱۳.۶ درصد از فروش جهانی را در دست دارد.

فصل دوم مالی سال ۲۰۱۵ اولین باری بود که سامسونگ قادر شد تا درآمدی بیش از ۱۰ میلیارد دلار از صنایع نیمه هادی خود (تولید چیپ های مختلف) به دست آورد.

در سال ۲۰۱۱ شکاف میان این دو شرکت ۶.۹ درصد بود که در سال ۲۰۱۲ به ۶ درصد رسید و در سال ۲۰۱۳ نیز به ۴.۳ درصد، در سال ۲۰۱۴ نیز به ۳.۴ درصد کاهش پیدا کرد.

در این میان کمپانی SK Hynix که باز هم در کره جنوبی واقع گشته و به تولید چیپ های موبایل می پردازد توانسته سهمی برابر با ۴.۹ درصد از این بازار را از آن خود کرده و درآمدی برابر با ۴.۲۹ میلیارد دلار را نیز به دست آورد. لازم به ذکر است که این شرکت که شاید نامش نیز چندان برایتان آشنا نباشد توانسته درآمد بالاتری از شرکت بزرگ کوالکام کسب نماید.

نیاز جهانی به صنایع نیمه هادی در سال های آینده بیش از پیش خواهد بود و این مسئله ارتباط چندانی نیز با محبوبیت موبایل ها نخواهد داشت؛ شرکت های مختلف تکنولوژیک اکنون در حال پرورش پلتفرم های خود برای اینترنت اشیا هستند و در آینده ای نزدیک نیاز بسیار بالایی برای چیپ های مختلف که در محصولات خانگی متفاوت به کار گرفته خواهند شد، وجود خواهد داشت. به نظر می رسد شاهد یک رقابت جذاب میان سامسونگ و اینتل در سال های نه چندان دور خواهیم بود، هر چند که در شرایط فعلی و برای توسعه چیپست های توسعه یافته برای دستگاه های همراه (به جز لپ تاپ ها) اینتل را می توان یک جا مانده ی تمام عیار دانست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • سعید
    سعید | ۸ شهریور ۱۳۹۴

    اینتل تو زمینه های تخصصی و های تک چندین سال از بقیه جلوتره به طوری که ابزارهای جاسوسی امنیتی و مواردی که برای ناسا مورد نیاز هست رو اینتل تامیین میکنه همچنین توی سرورها و خدمات کلود عالی عمل کرده اما مثل مایکروسافت دنیای موبایل ها و گجت ها رو بی اهمیت قلمداد کرد و ضرر کرد و درضمن این که توی جنگ قیمت نتیجه رو به کمپانی های دیگه باخت.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی