ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

علاقه کاربران به گجت های پوشیدنی در حال کاهش است

هنوز هم سازندگان گجت های الکتریکی امید زیادی به ابزارهای پوشیدنی دارند اما آنطور که بررسی های موسسات آماری خبر می دهند، بازار این محصولات آنچنان هم مورد استقبال کاربران واقع نشده است. موسسه Argus Insights ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۷ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۷:۰۰

هنوز هم سازندگان گجت های الکتریکی امید زیادی به ابزارهای پوشیدنی دارند اما آنطور که بررسی های موسسات آماری خبر می دهند، بازار این محصولات آنچنان هم مورد استقبال کاربران واقع نشده است.

موسسه Argus Insights بر اساس تحقیقات خود باور دارد که در سال جاری کاربران نسبت به ابزارهای پوشیدنی، بی تفاوت شده اند. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

پیش از اینکه به سراغ آمار ارائه شده از سوی موسسه Argus Insights برویم، باید اشاره کنیم که موسسه یاد شده برای تحقیقات خود به سراغ آمارهای فروش که از سوی کمپانی ها سازنده و یا منابع شخص ثالث دیگر تهیه می شوند نرفته و صرفا به بررسی های کاربران و همچنین نظرات آنها در شبکه های اجتماعی اکتفا نموده است.

بر اساس آمار منتشر شده از سوی این موسسه، گجت های پوشیدنی در دوره پایانی سال ۲۰۱۴ بالاترین میزان از علاقه مندی مشتریان را در اختیار داشته اند. علت این امر را نیز می توان مربوط به فصل تعطیلات سال نوی میلادی دانست؛ زمانی که فروش محصولات الکتریکی به شدت بالاست. پس از این دوره اما، علاقه کاربران به محصولات مورد بحث رو به کاهش رفته است. به این نمودار نگاهی داشته باشید:

Consumer-Demand-for-Wearables

خبرساز ترین محصول پوشیدنی در سال جاری، ساعت اپل بوده که در ابتدا توانست توجه ها را به سوی خود جلب کند اما به طور کلی و با توجه به نمودار ارائه شده از سوی موسسه یاد شده، می بینیم که ضریب علاقه کاربران از مقطع زمانی مشابه در سال ۲۰۱۴ نیز کمتر بوده.

در سال ۲۰۱۴، ساعت های هوشمند خوبی به بازار راه پیدا کردند و اکنون نیز به نظر می رسد بسیاری از افرادی که پیشتر و در سال گذشته اقدام به خرید این محصولات کرده اند، در سال جدید نیازی به بروز رسانی آن نمی بینند و این خبر، قطعا برای سازندگان جذاب نخواهد بود.

Fitbit-HR-vs-Apple-Watch-w600

در این تحلیل همچنین ذکر شده که کاربران از ساعت های هوشمند راضی تر به نظر می رسند تا دستبند های سلامتی. در همین زمینه آقای John Feland، مدیر عامل و موسس Argus Insights می گوید: «کاملا مشخص است که محبوبیت اپل واچ، موتو ۳۶۰ و ال جی Watch Urbane از دستبندهای سلامتی ساخته شده از سوی Fitbit بیشتر بوده. سازندگان دستبندهای سلامتی برای باقی ماندن در رقابت، باید کاربردهای بیشتری را برای محصولات خود ایجاد کنند.»

در این میان باید اشاره داشت که قیمت پایین دستبندهای سلامتی باعث شده تا در میان کاربران از محبوبیتی نسبی برخوردار شوند اما به طور کلی می توان اذعان داشت که ساعت های هوشمند، کاربردهای بیشتری دارند. حال باید منتظر موج جدید ابزارهای پوشیدنی نشست و دید که در سال جاری و آینده، خریداران چگونه بازخوردنی نسبت به آنها نشان خواهند داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • عـــامـر
    عـــامـر | ۷ شهریور ۱۳۹۴

    پس اگر اینجوره کم کم باید شاهد افول این بازار و عدم توجه شرکت به این نوع گجتا باشیم

مطالب پیشنهادی