ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جمع‌بندی

مروری بر دنیای بازی های ویدیویی در هفته ای که گذشت [31 مرداد-7 شهریور]

دنیای بازی های ویدیویی گستردگی خاص خود را دارد و کمتر پیش آمده که در دیجیاتو بتوانیم از گوشه به گوشه ی این دنیای خوش رنگ و جذاب برای تان بگوییم. تمرکز بیشتری روی اخبار ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۷ شهریور ۱۳۹۴ | ۲۱:۰۰

دنیای بازی های ویدیویی گستردگی خاص خود را دارد و کمتر پیش آمده که در دیجیاتو بتوانیم از گوشه به گوشه ی این دنیای خوش رنگ و جذاب برای تان بگوییم. تمرکز بیشتری روی اخبار مهم، کنفرانس ها و اتفاقات جریان ساز داشتیم اما این بار به گونه ای متفاوت، دنیای بازی را در می نوردیم.

از گوشه کنار این صنعت جذاب اخبار متنوعی هر روز می شنویم که شاید کمتر فرصتی پیش آید در مورد آن ها صحبت کنیم. شرکت های بزرگ و کوچک، افرادی را تحت اختیار می گیرند، بازی هایی تایید می شوند و جنجال های خبری رخ می دهد. شایعات هر روز در گوش ها زمزمه می شود و برخی به حقیقت می پیوندد در حالی که بسیاری دیگر کذب محض هستند.

پست مورد نظر، به آمار فروش و گزارش های مالی شرکت ها خواهد پرداخت و نیم نگاهی بر شیوه مدیریت کمپانی ها در صنعت پر زرق و برق بازی های ویدیویی دارد. اگر می خواهید بیشتر با گوشه و کنار دنیای رنگارنگ ما گیمرها آشنا شوید، بسته جمع بندی هفته را تقدیم تان می کنیم.

نینتندو، مایکروسافت و سونی با کنسول های شان تنها سوژه های خبری ما نیستند. به دنیای بازی سازان مستقل سفر می کنیم و از استودیوهای کوچک شان هم اخباری به اطلاع تان می رسانیم. بازی های موبایل هم در انحصار هفت سنگ و پست های روزانه نیستند. اگر به دنبال تریلر بازی محبوب تان هستید، شاید در این پست آن ها را پیدا کنید و اگر می خواهید بدانید چه بازی هایی در هفته پیش رو منتشر می شوند، ما به شما خواهیم گفت.

در جمع بندی اخبار دنیای بازی، هر هفته مروری بر اخبار مهم صنعت ویدئوگیم در شرق و غرب داریم. البته، همچون گذشته اخبار مهم را سریعا به اطلاع تان خواهیم رساند اما به هر حال یک جمع بندی کلی از هفته ای که گذشت می تواند جامع و کامل باشد.

در ادامه با دیجیاتو و جمع بندی هفته همراه باشید.

بخش اول - مرور مقالات هفته

فلش بک: نگاهی به نسخه ابتدایی سری بازی Devil May Cry

devil-may-cry-wallpaper-120

اولین نسخه ی بازی DmC در سال 2001 و به صورت انحصاری برای کنسول پلی استیشن 2 عرضه شد. استقبال مخاطبان و منتقدان از بازی در سطح فوق العاده ای قرار داشت. DmC از جهات بسیاری توانست نقطه ی عطفی در بازی های هک اند اسلش پدید آورد و حتی به جرئت می توان گفت که تاثیر زیادی در شکل گیری بسیاری از مکانیزم های بازی هایی نظیر God of War داشته است.

در اوایل سال 1999، به درخواست شینجی میکامی (خالق سری Resident Evil و بازی های دیگری چون The Evil Within و Shadows of the Damned) ساخت بازی کلید خورد. در اصل، قرار بود بازی به عنوان نسخه ای جانبی برای سری رزیدنت ایوُل عرضه شود. نویسنده ی معمول سری رزیدنت ایول، یعنی نابورو سوجیمورا، خیلی زود پروسه ی نگارش سناریوی بازی را آغاز کرد.

هیدکی کامیا، که پیش از این نسخه ی دوم رزیدنت ایول را کارگردانی کرده بود، قصد داشت که بازی، ورژنی متفاوت، اکشن محور و "باحال" از همان سری را ارائه دهد؛ بنابراین، داستان ابتدایی، روایت شخصیتی به نام تونی بود که قصد داشت به دلیل برخی از توانایی فرابشری خود پی ببرد. توانایی هایی نظیر قدرت بدنی و جسمانی بسیار بیشتر از حد معمول که او را به موجودی کاملا متفاوت نسبت به انسان های عادی تبدیل می کردند. طبق معمول سری بازی هم، قرار بود که توانایی های تونی به واسطه ی علم بیوتکنولوژی پاسخ داده شود.

برای مطالعه مقاله کلیک کنید.

الماس گمشده: داستان غم انگیز دو برادر؛ معرفی بازی Brothers: A Tale of Two Sons

brothers_hero

همان طور که از نام این عنوان پیدا است، بازی داستان دو برادر را روایت می کند که جز یکدیگر و پدر بیمارشان، هیچکس دیگری ندارند. بیماری پدر باعث می شود تا این دو برادر، برای به دست آوردن داروی مورد نیاز پدرشان، پا به سفری طولانی و خطرناک بگذارند.

درست است که هدفی که برای بازی در نظر گرفته شده کمی کلیشه ای است. اما هر چه در بازی پیش می روید، با المان های تازه و جذابی در داستان مواجه می شوید که روایت آن را از حالتی تکراری و کلیشه ای، خارج می سازد.

از هر دو کاراکتری که در بازی می توانیم کنترل آن ها را به دست گیریم، هیچ اطلاعات دیگری جز نسبت آن ها با یکدیگر در دسترس نیست. چرا که این دو کاراکتر و هر شخصیت دیگری که در بازی وجود دارند، از آوا هایی ناشناخته برای ارتباط برقرار کردن استفاده می کنند و تقریبا هیچ دیالوگی میان کاراکترها رد و بدل نمی شود.

برای مطالعه مقاله کلیک کنید.

دریچه: روایتی دیگر از جنگ جهانی دوم؛ معرفی بازی War Thunder

warthunder

روایت های جنگ های جهانی، همیشه در میان مردم از جذابیت خاصی برخوردار بوده اند. همین عامل باعث شده تا توسعه دهندگان بازی های ویدیویی، با ساخت عناوینی همچون Call of Duty، روایت های خود را از این نبردهای بزرگ، به تصویر بکشند.

War Thunder نیز یکی دیگر از این بازی ها است که ساختار نبردهای اتفاق افتاده در جنگ جهانی دوم در تار و پود گیم پلی آن، تنیده شده. توسعه دهندگان War Thunder، نبردهای ماشینی جنگ جهانی دوم را به عنوان عنصر اصلی گیم پلی بازی خود در نظر گرفته  و تمامی سعی خود را برای بهتر به تصویر کشیدن آن ها انجام داده اند.

War Thunder شوتری آنلاین است که توسعه دهندگان آن با اضافه کردن المان های MMO به گیم پلی، توانسته اند بازی جذاب و مهیجی را برای گیمرها طراحی کنند.

برای مطالعه مقاله کلیک کنید.

چرا هیچکس گیمینگ را روی موبایل جدی نمی گیرد؟

MobileGaming-Cover

به نظر می رسد که برای سالیان متمادی، گیمینگ موبایل بر لبه ی تیغ موفقیت قرار گرفته و تکلیف بازی سازان در قبال آن مشخص نیست. هر چند وقت یک بار، تمام مخاطبان از کارشناسان گرفته تا گیمرها، به این عقیده می رسند که "امسال سالیست که گیمینگ موبایل جهشی عظیم می کند و می توانیم شاهد عرضه ی چند عنوان بزرگ باشیم." اما ظاهرا قرار نیست بالاخره این اتفاق بیفتد.

مشکل از کجاست و چه چیزی باعث می شود که گیمینگ موبایل از تحول و پیشرفت باز بماند؟ بیایید نگاهی به احتمالات بیندازیم و عوامل دخیل در این مسئله را مورد بررسی قرار دهیم.

برای مطالعه مقاله کلیک کنید.

در اختتامیه پنجمین جشنواره بازی های رایانه ای تهران چه گذشت؟

POSTER_90013

چهارشنبه شب، اختتیامیه ی پنجمین جشنواره بازی های رایانه ای تهران در سالن همایش های برج میلاد برگزار شد. در مراسمی طولانی و نه چندان جذاب که با تاخیری دو ساعته آغاز شد، بهترین بازی های سال از نگاه داوران ایرانی و خارجی انتخاب شدند و غزال زرین جشنواره را دریافت کردند.

شرکت فن افزار شریف و بازی های این استودیو خوش سابقه بدون شک ستاره های این نمایش بودند و امیرحسین فصیحی به خوبی توانست از تمام ظرفیت موجود بهترین استفاده را ببرد تا بار دیگر ثابت کند بازی های ویدیویی ایرانی هم می توانند کیفیت بالایی داشته باشند.

برای مطالعه مقاله کلیک کنید.

چرا ریزر دست به خرید اویا زد؟

CK7es89UwAUrwK2_w_600

در ماه گذشته، کمپانی مشهور و معتبر ریزر، تولید کننده ی لوازم جانبی و تجهیزات مختص گیم و کامپیوتر، بی سر و صدا و در سکوت خبری، دست به خرید کنسول اندرویدی اویا زد. اینک، ریز لب به سخن گشوده و درباره ی خرید این کنسول برای طرفداران خود و دارندگان اویا، توضیحات لازم را شرح داده است.

در 12 ام ماه ژوئن، ریزر دراریی های نرم افزاری، فروشگاه آنلاین و همچنین نام اویا را خریداری کرد. اما هیچ سخنی از خرید کنسول و کنترلر اویا از طرف مسئولین این کمپانی خوش نام به میان نیامد و ریز آن ها را به حال خود رها کرد.

بنیانگذار و مدیر عامل ریزر، Min-Liang Tan در این باره با پولیگون صحبت کرد و گفت که برای این خرید برنامه های بلند مدتی در نظر گرفته و قرار است از آن به منظور طراحی اندروید تی وی و ساخت کنسول اندرویدی خود، Forge TV، استفاده کند.

این خرید باعث می شود تا سیل عظیم 1500 بازی ای که برای اندروید تی وی طراحی شده بودند به سمت دستگاه الکترونیکی ریز سرازیر شوند و همچنین، باعث می شود تا ریز بتواند بازی های کمپانی خود را به پلتفرم های اندروید تی وی دیگر نیز معرفی کند.

برای مطالعه مقاله کلیک کنید.

بخش دوم - مرور اخبار هفته

LawBreaker توسط کلیف بلزینسکی معرفی شد

Lawbreakers-ds1-670x287-constrain

کلیف بلزینسکی، خالق سری Gears of War بالاخره از بازی جدید خود با نام LawBreakers رونمایی کرد. این عنوان در استودیو جدید بلزینسکی، Boss Key در حال ساخت است و در سبک شوتر آنلاین فقط برای پی سی ساخته می شود.

ناشر این عنوان شرکت Nexon است و در حال حاضر، این دو تیم، تصمیمی برای عرضه LawBreaker روی کنسول ها ندارند. فیل اسپنسر چندی پیش در این ارتباط صحبتی کرده بود و از ساخت این عنوان برای اکس باکس وان حمایت نمود.

با این حال، کلیف بلزینسکی که دورانی طولانی با مایکروسافت رابطه ای نزدیک و قوی داشت حالا می گوید اگر سونی و مایکروسافت می خواهند LawBrekaer برای کنسول های شان منتشر شود، باید تلاش بیشتری کنند.

این عنوان سال آینده به صورت رایگان برای پی سی منتشر خواهد شد و طی این هفته در نمایشگاه PAX Prime قابل بازی است. بنابراین می توان منتظر اطلاعات بیشتری ماند.

سهم انویدیا از بازار کارت های گرافیکی بیش از 80 درصد است

AMD-vs-Nvidia-620x349

مدت هاست که Nvidia نفس AMD را در عرصه کارت های گرافیکی بریده، حتی سال گذشته هم AMD کمتر از یک سوم بازار کارت های گرافیکی پی سی را در اختیار داشت اما گویا این مسئله روز به روز نفع بیشتری را عاید انویدیا می کند. در سه ماهه دوم سال 2015، سهم AMD از این بازار به 18 درصد کاهش یافت در حالی که انویدیا با سهم 82 درصدی خود می تازد.

دقیقا دو سال پیش در همین روزها، AMD حال و روز بهتری داشت و انویدیا با تصاحب 62 درصد بازار هنوز سلطان کارت های گرافیکی بود، با این حال سهم 38 درصدی AMD هم نسبتا قابل قبول به نظر می رسید.

NVIDIA

سیر نزولی AMD در بازار کامپیوترهای خانگی سبب گشته تا انویدیا از فرصت استفاده کند و به تجارتی که در آن همیشه حرف اول را می زده بپردازد. نسبت به بازه ی زمانی مشابه در سال گذشته اما، میزان فروش واحدهای پردازش گرافیکی روی پی سی و لپ تاپ، متناوبا 21.7 و 34.1 درصد کاهش داشته است.

AMD و Nvidia، هر دو شیب ملایمی را پیش گرفته اند، یکی به سوی پایین و دیگری به سوی بالا. با این حال نباید فراموش کرد که پردازنده های گرافیکی هر دو کنسول اکس باکس وان و پلی استیشن 4 در حال حاضر توسط AMD ساخته می شود و برخلاف نسل های گذشته، Nvidia این بار هیچ منفعتی از کنسول ها نمی برد اما AMD در سوی دیگر بازار حسابی سرگرم است.

پتنت جدید نینتندو به کنسولی بدون درایو نوری اشاره دارد

wii_u_gamepad_stylus_white

حتما به یاد دارید که تلاش مایکروسافت برای عرضه اکس باکس وان بدون درایو نوری چقدر مورد نکوهش طرفداران و علاقه مندان قرار گرفت، اما حرکت نا به جای مایکروسافت در سال 2013 سبب نمی گردد که شاهد اجرای چنین طرحی طی سال های پیش رو توسط ردموندی ها و حتی دیگر شرکت ها باشیم.

در پتنت اخیری که توسط نینتندو به ثبت رسیده، گویا این شرکت قصد دارد کنسولی بدون درایو نوری بسازد. آنچه می دانیم این است که کنسول مذکور یک پلتفرم خانگی است و نه یک وسیله همراه؛ و از زمان اولین پلی استیشن تاکنون، تمامی کنسول ها از درایو نوری بهره جسته اند.

این پتنت به کنترلری جداگانه نیز اشاره دارد که نمایشگری جداگانه و «قابلیت پردازش کنترل سرعت» را داراست. تمامی این موارد می تواند ارتباط مستقیمی با NX داشته باشد اما هنوز سندیتی در این مورد ارائه نشده. هیچ یک از مقامات نینتندو تاکنون در ارتباط با NX صحبتی جدی به میان نیاورده اند و کسی نمی داند این پروژه دقیقا چه ویژگی هایی دارد.

با توجه به اینکه کنترلر کنسول از نمایشگر مخصوص به خود بهره می برد، احتمالا این پتنت می تواند ارتباطی هم با ورژن جدید Wii U داشته باشد، کنسولی که چندان موفق نبوده. اما بستر ارائه بازی های دیجیتالی توسط نینتندو چندان گسترده نیست و Wii U هم قابلیت های اجتماعی فراوانی به جز بازی هایش ندارد.

نینتندو مایل به ساخت فیلم بر اساس بازی هایش است

ap589088014265

ده ها سال است که تجربه ساخت فیلم از روی بازی های ویدیویی با شکست روبرو شده و مثال های اندکی از یک فیلم موفق در این حوزه قابل بیان است. با این وجود، نینتندو اعتبار بالایی برای محصولات خود صرف می کند و کمتر پیش آمده با محصولی از سوی این شرکت روبرو شویم که در حد استانداردها ظاهر نشده باشد.

شیگرو میاموتو، مدیر موقت نینتندو که لقب «پدر بازی های ویدیویی مدرن» را یدک می کشد، خالق عناوینی چون Super Mario و The Legend of Zelda است. وی پس از مرگ ناگهانی ساتورو ایواتا، به همراه گنیو تاکدا مدیریت نینتندو را به عهده گرفته اند تا اینکه مدیرعاملی ثابت برگزیده شود.

میاموتو می گوید طی سال های اخیر، بسیاری آمده اند و درخواست ساخت فیلم براساس بازی ها داده اند، یا گفته اند ما فیلمی می سازیم و شما یک بازی براساس آن بسازید، اما ساختار بازی های ویدیویی و فیلم ها با یکدیگر متفاوت است: «من همیشه احساس کرده ام که بازی های ویدیویی یک مدیوم تعامل پذیراند و فیلم ها، یک مدیوم انفعالی. به این منظور که این دو با یکدیگر کاملا تفاوت دارند.»

اما با این وجود وی نسبت به ساخت فیلم براساس بازی های نینتندو بی علاقه نیست. او می گوید: «مادامیکه به نقش نینتندو در قامت یک کمپانی سرگرمی با نگاهی بازتر می نگریم، مرتبا به این فکر می کنیم که فیلم ها چگونه در این فضا گنجانده می شوند و به صورت بالقوه، چیزهایی مانند فیلم را برای آینده در نظر داریم.»

جایزه ای 1 میلیون دلاری برای برندگان تورنومنت Splatoon در نظر گرفته شده است

splatoon1

Splatoon جدیدترین و تازه ترین عنوان انحصاری نینتندو برای کنسول Wii U است که مسابقات آن به صورت کاملا آنلاین انجام می شود. کاراکترهای بازی که ترکیبی از انسان ها و ماهی های مرکب (اسکوئیدها) هستند، در دو تیم روبروی یکدیگر قرار می گیرند و با اسلحه های رنگی که در اختیار دارند، دوست و دشمن و زمین و زمان را هدف می گیرند.

مادهای مختلف این بازی، هدف های متنوعی برای پیروزی تعیین می کند. گاهی اوقات مهم است که بیشترین مساحت از یک نقشه را به رنگ تیم خودتان در آورید و گاهی هم لازم است رقبای بیشتری را از بین ببرید. موفقیت این بازی به قدری بود که تنها در عرض چند ماه و تا پایان ژوئن، فروش بازی به 1.62 میلیون نسخه رسید.

اما پیش از این هم برای شما از بزرگی مسابقات بازی های ویدیویی و جوایز آن ها گفته ایم. از جایزه 18 میلیون دلاری مسابقات Dota 2 گرفته تا مسابقات کانتر استرایک و League of Legends. این بار نوبت به ژاپنی ها رسیده تا با رقم 1 میلیون دلاری تعیین شده برای مسابقات Splatoon، چشم ها را خیره کنند.

مالکین برندهای مشهور ژاپنی Famitsu و Nicovide که دو رسانه چاپی و آنلاین در حوزه بازی های ویدیویی هستند اسپانسر مسابقات جدیدی برای Splatoon شده اند. برندگان این مسابقات مجموع جایزه 1 میلیون دلاری را با یکدیگر تقسیم می کنند.

1 میلیون دلار رقمی قابل توجه برای مسابقات یک بازی ویدیویی تازه از راه رسیده است و یک امتیاز بزرگ برای نینتندو به حساب می آید که بازی Splatoon تا این حد توسط بازیکنان حرفه ای، جدی گرفته می شود. مسابقات ماه آینده آغاز می گردد و تا آخر ژانویه سال آینده ادامه پیدا می کند.

سرویس استریم بازی YouTube امروز راه اندازی خواهد شد

1-Home-Feed

یوتوب در حال حاضر پرطرفدارترین وبسایت ویدیویی دنیا است و گوگل (یا شاید بهتر است بگوییم آلفابت) حالا قصد دارد با عرضه YouTube Gaming روی iOS، اندروید و دسکتاپ، به پرطرفدارترین وبسایت استریم بازی هم تبدیل شود. این سرویس هفته گذشته در تاریخ 26 و 27 آگوست رسما در دسترس همگان قرار گرفت.

یوتوب گیمینگ با آرشیو بزرگی که از بازی های ویدیویی در اختیار دارد و جمعیت کثیری از استریم کننده هایی که حامی آن هستند، بیش از 25 هزار بازی را تحت پوشش قرار می دهد.

کاربران می توانند کانال هایی را دنبال کنند و مطالبی غنی و مناسب سلیقه خودشان به انتخاب یوتوب دریافت کنند. نکته جالب اینجاست که اگر کانالی را پسندیده باشید، زمان استریم آن، برای شما نوتیفیکیشن ارسال خواهد شد.

همه ی این ها بدان معناست که یوتوب در رقابتی رو در رو با توییچ قرار می گیرد. سال گذشته، آمازون تقریبا با 1 میلیارد دلار، توییچ را خریداری کرد. شایعات حاکی از آن بود که گوگل هم علاقه ای بسیار به خرید توییچ داشته.

در مجموع، ظاهر کلی یوتوب گیمینگ بسیار ساده، مسطح و جذاب است. این بخش فقط به استریم ها اختصاص دارد اما در صفحه اصلی یوتوب نیز قسمتی مختص یوتوب گیمینگ در نظر گرفته خواهد شد. برای مثال اگر کانالی را دنبال کنید، بخشی از استریم زنده ی آن همیشه در صفحه اصلی به شما نمایش داده می شود.

اسکرول که کنید تازه می توانید باقی محتوای سایت را هم ببینید. این تغییر ساختار کلی می تواند از جدیت بالای یوتوب گیمینگ حکایت داشته باشد. برای اینکه تفاوت ویدیوهای آپلود شده و ویدیوهای در حال استریم نیز قابل تشخیص باشد، نقطه ای قرمز رنگ در کنار استریم ها نمایش داده می شود.

داشتن یک صفحه مخصوص برای هر بازی، ویژگی قابل توجهی است که قرار است به یوتوب اضافه شود. با این وجود دنبال کردن ویدیوهای یک بازی خاص نیز بسیار ساده می شود و معیار دسته بندی صرفا فردی نیست که آن را استریم می کند. البته، با دست بردن به تنظیمات صفحات خود می توانید ویدیوهای زنده از یک استریم کننده خاص و تمام ویدیوهای پیشین وی را تماشا کنید.

HikePlays یک یوتوبر شناخته شده است و در زمینه ساخت بخش گیمینگ کمک های بسیاری به یوتوب کرده. وی از نقطه نگاه یک استریم کننده حرفه ای، نقطه نظرات اش را اعلام نموده. Hike از سال 2013 فعالیت جدی خود را روی یوتوب آغاز نمود و 1.5 میلیون دنبال کننده دارد. حالا پیش از اینکه کسی بداند یوتوب در حال کار روی استریم است، مشغول انجام بازی روی شبکه ی جدید یوتوب بوده است.

بنابراین طبیعی است که او اطلاعات موثق و تازه ای در اختیار داشته باشد. هایک می گوید تقریبا ۱۰ الی ۲۰ درصد تماشای ویدیوهایش از طریق نمایش زنده بوده  اما عمده مخاطبینی که وی را دنبال می کنند، ویدیوها را پس از آپلود تماشا می کنند. در مورد توییچ اما این مسئله صادق نیست و هر چه که از این طریق می بینید همزمان در حال استریم شدن است.

متیو دی پیترو، معاون ارشد بخش بازاریابی توییچ در رابطه با یوتوب گیمینگ می گوید: «فرصت ها در زمینه ویدیو بازی ها بسیار است و دیگران هم واضحا متوجه موضوع شده اند. ما به آنچه که طی ۴ سال گذشته انجام داده ایم مفتخریم اما به آینده می نگریم. ما تخصص یافته ایم تا بهترین پلتفرم ویدیوی جهانی و اجتماعی برای گیمرها باشیم.»

با یوتوب گیمینگ، امثال Hike امیدوارند که طرفداران بیشتری پیدا کنند و طبیعتا درآمد بالاتری هم کسب کنند. بنابراین بعید نیست که یوتوب گیمینگ در بعد تجاری، نسبت به توییچ موفق تر عمل کند.

هایک در ارتباط با شغل خود می گوید: «من در ارتش بوده ام، برنامه نویس بوده ام، شغل های بسیاری را انجام داده ام. خیلی جوان نیستم ولی یک تابویی وجود دارد که اگر بگویی گیمر هستی می گویند 'اوه، تو گیمری، آسون ترین کار دنیا رو داری.' اما واقعا این طور نیست.» پیش از این نیز PewDiePie از سختی شغل خود گفته بود و اعتراض نسبت به درآمدی که دارد را بی مورد می دانست.

در هر صورت یوتوب گیمینگ امروز کار خود را آغاز خواهد کرد و نقطه عطفی خواهد بود در تاریخ دنیای ویدیوگیم و سرگرمی.

استودیو Rovio باز هم کارمندان خود را اخراج می کند

Angry-Birds-2-key-art-1

سازندگان بازی Angry Birds یک بار دیگر دست به اخراج کارکنان خود زدند. Rovio Games امروز از اخراج ۲۶۰ نفر دیگر از کارکنان خود خبر داد. قرار است این شرکت فنلاندی دوباره به سوددهی بازگردد و پرداخت حقوق کمتر می تواند موثر باشد.

پکا رنتالا مدیرعامل Rovio می گوید ما قصد داشتیم که فرصت های تجاری جدیدی را اکتشاف کنیم اما کارهای بسیاری پیش پای شرکت قرار گرفتند که لزومی به انجام آن ها دیگر دیده نمی شود.

در حال حاضر، Rovio شرایط چندان خوبی ندارد و سهام آن مرتبا بالا و پایین می رود. هنوز مشخص نیست که انگری بردز ۲ تا چه حد توانسته به اوضاع شان کمک کند اما دست کم می دانیم که دومین نسخه از انگری بردز بیش از ۳۰ میلیون بار دانلود شده.

این اولین بار نیست که Rovio دست به اخراج کارمندان خود می زند و مشخص هم نیست تا چه زمانی این اتفاق ادامه خواهد یافت. گفته می شود کارمندان اخراج شده از تمامی بخش ها بوده اند به جز گروهی که در حال ساخت فیلم انگری بردز هستند.

تا انتهای امسال منتظر تعداد محدودی از هدست واقعیت مجازی Vive باشید

slide_0013

دست کم این را می دانیم که هدست واقعیت مجازی Vive، حاصل همکاری مشترک شرکت Valve و HTC، قرار نیست امسال به صورت رسمی عرضه شود تا تمام مخاطبین قادر به استفاده از آن باشند. دلایل مختلفی وجود دارد، از آماده نبودن بازار برای پذیرش یک محصول جدید گرفته تا کمبود نرم افزار.

HTC اما می گوید از لحاظ سخت افزاری گویا هیچ مشکلی وجود ندارد و احتمالا ساخت و توسعه بخش مربوط به پایان رسیده. حتی گفته شده که تعداد بسیار محدودی از هدست Vive برای انتهای امسال در نظر گرفته شده که مشخص نیست این تعداد چگونه در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد

در بیانیه ی منتشر شده گفته می شود که Vive «اولین سیستم واقعیت مجازی کامل» است و موج اول عرضه آن که البته تعداد اندکی خواهد بود، توان پاسخگویی به نیاز بازار را دارد. احتمالا HTC هم می داند که مردم و به خصوص گیمرها، بدون نرم افزار از یک محصول جدید استقبال خاصی نخواهند کرد.

شرکت Valve در تاخیر سخت افزارهای خود شهرت بسیار دارد. قرار بود سال 2013 استیم ماشین ها، استیم کنترلر و سیستم عامل استیم عرضه شوند اما نوامبر 2015 زمانی است که شاهد عرضه موج جدید محصولات Valve خواهیم بود.

بخش سوم - تریلرهای هفته

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • SONY 1946
    SONY 1946 | ۷ شهریور ۱۳۹۴

    درود بر همه، کسی از بازی god of war جدید که قراره ادامه داستان god of war 3بسازن خبر داره،ایا این واقعیت داره؟؟؟؟

    • Hesam
      Hesam | ۷ شهریور ۱۳۹۴

      از کجا اوردی این خبر؟؟
      سانتا مونیکا حتی ی عکس هم از بازی ک داره روش کار میکنه منتشر نکرده چ برسه ب داستان بازی
      شایعست عزیزم!

  • Hesam
    Hesam | ۷ شهریور ۱۳۹۴

    مرسی ک صحبتی از metal نکردید!!!
    متای 96 واقعا فوق العادست!!بعد tlou و gta v یه شاهکار دیگرو امسال مشاهده کردیم!!حاضرم با همه شرط ببندم ک هیچ بازی امسال بهش نمیرسه!!کوجیما احسنت داره زیاد!!و جا داره همینجا بگم خاک تو سر کونامی!!
    در ضمن این هفته gears بازسازی شده تونست متای 82 رو بگیره ک بدک نیست ولی بیشتر ازش انتظار میرفت
    از اون ور هم until dawn ک هیچ کس بهش امید نداشت تونست متای 79 رو کسب کنه ک برای این سبک بازی عالیه!!
    یه خبر دیگه هم این ک دموی fifa 16 هفدهم منتشر میشه و بارسا رئال توش هستن!!

مطالب پیشنهادی