ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نمایش تبلیغات مبتنی بر فلش از ۱۰ شهریور در مرورگر کروم مسدود خواهد شد

مدتی پیش گوگل اعلام کرده بود مرورگر کروم به زودی به سطحی از هوشمندی خواهد رسید که بتواند جلوی نمایش بخش های اضافه و غیر اصلی صفحات اینترنتی را بگیرد و این همان قابلیتی است که قرار ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۷ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۳:۳۰

مدتی پیش گوگل اعلام کرده بود مرورگر کروم به زودی به سطحی از هوشمندی خواهد رسید که بتواند جلوی نمایش بخش های اضافه و غیر اصلی صفحات اینترنتی را بگیرد و این همان قابلیتی است که قرار است کاربران را از شر تبلیغات سنگین فلش آسموده کند.

خوشبختانه آماده شدن این امکان به صبر چندانی احتیاج نداشت و اکنون گوگل اعلام کرده از تاریخ ۱۰ شهریور با ارائه یک به روز رسانی قابلیت یاد شده را به شکل پیش فرض در مرورگر خود فعال خواهد کرد.

این البته به معنی توقف نمایش تبلیغات نخواهد بود و شرکت ساکن مانتین ویو به ارائه دهندگان آگهی های بازرگانی پیشنهاد کرده از این به بعد به استفاده از HTML5 روی بیاورند.

عدم نمایش تبلیغات ناخواسته مبتنی بر فلش می تواند علاوه بر بهبود تجربه مرور اینترنت، باعث شود مصرف باتری در کروم هم کاهش یابد، مشکلی که مدتی است انتقاد کاربران را در پی داشته و گوگل تلاش می کند آن را بهبود بخشد.

شرکت ساکن مانتین ویو همچنین برای بهبود تجربه کاربری مرورگر خود علاوه بر محدود کردن فلش، در نحوه نمایش تبلیغات ویدیویی هم تغییر ایجاد کرده است. این مرورگر هرچند مثل سابق این تبلیغات را بارگذاری کرده و نمایش می دهد، اما نمایش آنها تا پیش از باز کردن tab یا برگه آنها توسط کاربر آغاز نخواهد شد.

این تغییر هرچند بر خلاف مورد پیشین به کاهش مصرف حافظه یا افزایش ایمنی منجر نخواهد شد، اما از پخش ناگهانی تبلیغات جلوگیری کرده و باعث می شود کاربران مجبور نباشند حین مرور وب به دنبال تب هایی که بگردند که پیشتر بازشان کرده و اکنون ویدیوهای تبلیغاتی شان به نمایش در آمده اند.

در پایان گفتنیست هرچند تا ارائه به روز رسانی برای اضافه شدن قابلیت یاد شده مدت زیادی باقی نمانده، اما در صورت تمایل به فعال کردن دستی آن می توانید با مراجعه به بخش Show advanced settings در صفحه تنظیمات مرورگر، گزینه Detect and run important plugin content را از قسمت Privacy فعال نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • اهورا
    اهورا | ۸ شهریور ۱۳۹۴

    واقعا دیگه این فلش پلیر مسخره شده
    هر هفته آپدیت میخواد !

  • سعید
    سعید | ۷ شهریور ۱۳۹۴

    چه طور میشه توی گوشی اندرویدی جلو باز شدن صفحه های نا خواسته ( پاپاپ) گرفت
    کروم که الکی میزنه مسدود ولی باز تکرار میشه کلا میشه ازش فرار کرد

  • علی
    علی | ۷ شهریور ۱۳۹۴

    دمش گرم

  • mohaMMad
    mohaMMad | ۷ شهریور ۱۳۹۴

    من که دیگه کروم رو کنار گذاشتم، وقتی بازش می کنم صدای فن لب تاپ راه میافته.
    اپرا بهترین جایگزینه، افزونه های گوگل کروم رو هم میشه روش نصب کرد.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی