ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بسیاری از تکنولوژی های در نظر گرفته شده برای خودروها بلا استفاده اند

تصور کنید به یک نمایشگاه اتومبیل قدم گذاشته اید و قصد دارید یک ماشین جدید بخرید. برحسب تحقیقاتی که قبلا انجام داده اید، بودجه و البته سلیقه شخصی تان یکی از خودروهای داخل نمایشگاه را ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۸ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۸:۰۰

تصور کنید به یک نمایشگاه اتومبیل قدم گذاشته اید و قصد دارید یک ماشین جدید بخرید. برحسب تحقیقاتی که قبلا انجام داده اید، بودجه و البته سلیقه شخصی تان یکی از خودروهای داخل نمایشگاه را انتخاب می کنید و تصمیم می گیرید برای امتحان پشت فرمان آن بنشینید.

زمانی که قدم به داخل ماشین می گذارید آنچه بیش از سایر موارد برایتان اهمیت دارد رنگ و بو و حسی است که به محض نشستن پشت فرمان در شما ایجاد می شود. شما غرق در افکارتان هستید و خود را در حال رانندگی با آن ماشین تصور می کنید، اما یکی از کارکنان نمایشگاه، بی خبر از همه جا در حال توضیح دادن پیرامون امکانات و کارکردهای مختلف دکمه های ماشین است.

مثلا می گوید: اگر مشغول رانندگی باشید و احتمال زیر گرفتن یک گربه توسط شما وجود داشته باشد، این دکمه به شما هشدارهای لازم را می دهد و حتی می گوید که گربه از چه نژادی است!

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

البته این را نیز باید بگوییم که برخی از افراد هم هستند که به تمامی دکمه ها و تجهیزات موجود داخل خودروی خود دقت می کنند و می خواهند در کوتاه ترین زمان ممکن طرز کارشان را یاد بگیرند.

با این همه، پژوهش تازه ای که توسط مرکز تحقیقات بازار J.D. Power انجام شده نشان می دهد «شرکت ها میلیاردها دلار را صرف توسعه تکنولوژی هایی می کنند که استفاده ای ندارند.»

گزارش سال 2015 این شرکت که با عنوان «تجربه تعامل راننده با خودرو» منتشر گردیده حاکی از آن است که دست کم 20 درصد از رانندگان شرکت کننده در این تحقیق از 33 تکنولوژی بررسی شده، 16 مورد را ابدا مورد استفاده قرار ندادند.

علاوه بر این، 38 درصد از این افراد نیز تا به حال با مسیریاب موبایل ماشین هایشان کار نکرده اند. 35 درصد از این افراد نیز هیچگاه از سیستم های پارک خودکار اتومبیل شان بهره نگرفته اند.

بدتر از همه آن است که این افراد حتی خودشان اظهار داشتند که چندان هم از ایده های جدیدی نظیر CarPlay اپل یا Android Auto گوگل خوششان نمی آید و اجتناب از کاربرد تکنولوژی های درون ماشین حتی در جوانان بیشتر از افراد سالخورده و میان سال مشاهده می شد.

ابراز عدم تمایل به استفاده از تکنولوژی های درون ماشین قبل از کاربردشان بسیار ساده است اما اگر تمایل جمع کثیری از کاربران این باشد که هیچگاه از این فناوری ها استفاده نکنند آنگاه خودروسازان و کمپانی های همکار آنها بهتر است که هرچه سریع تر فکری به حال این مشکل نمایند.

این پژوهش بین ماه های آوریل و ژوئن انجام شده و در آن پاسخ های دریافتی بیش از 4200 راننده که ظرف 90 روز قبل ماشین هایشان را خریداری کرده بودند مورد بررسی قرار گرفته است. به باور شرکت J.D. Power این بازه زمانی 90 روزه همان دورانی است که یک کاربر تصمیم می گیرد یا فناوری های تازه درون خودروی خود را امتحان کند یا اینکه هیچ وقت دیگری از آنها استفاده نخواهد کرد.

البته یکی از مشکلاتی که پیش روی خودروسازان وجود دارد این است که افراد غالبا تمایل دارند تکنولوژی های مورد علاقه خود را به اتومبیل هایشان بیاورند و همین مساله باعث حواس پرتی شان می شود. این روزها، بسیاری از رانندگان در حین حرکت پیامک می دهند یا اینکه گشت و گذاری در شبکه های اجتماعی دارند و در نتیجه کمتر جذب تکنولوژی های درون ماشین شان می شوند.

اما مزایای فناوری های درون خودرو تا چه اندازه اهمیت دارند؟ آیا همان لذت رانندگی بخش اصلی کار را تشکیل نمی دهد؟ آیا ما دوست نداریم در ماشین خود احساس راحتی کنیم و به همان شیوه ای که می خواهیم شتاب حرکت ماشین را بالا ببریم؟

این لذت ها قطعا با وجود ماشین های خودران از بین می روند؛ این خودروها تقریبا هرکاری را برای شما انجام می دهند (البته نه لزوما به همان شیوه ای که مد نظر شماست) و برای این منظور ملاک اصلی سیستمی است که هدایت خودرو را در اختیار دارد.

البته موانع دیگری نیز برای استفاده از فناوری های درون خودرو وجود دارند که در این پژوهش نیز به آنها اشاره گردیده؛ برای نمونه اگر فروشنده از همان ابتدا تکنولوژی های درون خودرو را به شما معرفی نکند احتمال آنکه در آینده از آنها استفاده نمایید بسیار کمتر خواهد بود.

اما یک قانون کلی تر هم وجود دارد و آن اینکه اگر راننده ای در زمان تحویل گرفتن خودروی جدید خود، تکنولوژی خاصی از آن را مورد استفاده قرار ندهد احتمال آنکه در آینده از آن استفاده کند نیز کمتر خواهد بود.

همه اینها می توانند یادآور تلفن های هوشمند باشند. برخی از کاربران باور دارند که باید از تمامی تکنولوژی های در نظر گرفته شده برای آنها استفاده نمایند در حالی که برخی دیگر دوست دارند موبایل هایشان ظاهری جذاب تر و در عوض عملکرد ساده تری داشته باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • Mohammad
    Mohammad | ۹ شهریور ۱۳۹۴

    تکنولوژی فوق قدرتمند ماشین ما ( پراید 131sx ) یعنی سیستم صوتی فوق العادش به علت قطع شدن باتری قفل شد ! (حالا مثلاً چی هست که قفلم داشته باشه بماند)

    25 تومن میگرفتن درست کنن درحالی که 30 تومن قیمتش بود !!!

    با تلاش شبانه روزی بسیار تونستم رمزشو کشف کنم که به این شرح هستش :

    چند کاراکتر اول شماره سریال ضبط حرفیه بین J تا O
    حالا از J تا O رو عدد از 1 تا 6 قرار بدید !
    4 تا عدد اول میشه رمز :|

    J 1
    K 2
    L 3
    M 4
    N 5
    O 6

    اگه مثلاً شماره سریال OJLMKJ2135123553215 باشه رمز میشه 6134

    ضمن اینکه این سیستم صوتی به علت خفنیت بسیار فقط شماره های 1 تا 6 رو داره ! 7 ، 8 ، 9 ، 0 رو نداره !

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی