ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

ساخت نوعی رزین که می تواند حفره های ایجاد شده روی بدنه فضاپیماها را ترمیم کند

پژوهشگران مدت هاست که روی ساخت مواد ترمیم شونده کار می کنند و اگر گشتی در یوتوب داشته باشید می توانید تعدادی از آنها را بیابید. اما این هفته تیمی از دانشمندان مدعی شدند ماده ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۸ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۱:۳۰

پژوهشگران مدت هاست که روی ساخت مواد ترمیم شونده کار می کنند و اگر گشتی در یوتوب داشته باشید می توانید تعدادی از آنها را بیابید. اما این هفته تیمی از دانشمندان مدعی شدند ماده جدیدی را ساخته اند که با سرعت به مراتب بالاتری می تواند خود را ترمیم کند و ظرف تنها یک ثانیه حفره یا منافذ ایجاد شده در سطوح مختلف را از میان می برد.

این ماده تقریبا نوعی رزین مایع است که به محض قرار گرفتن در معرض اندکی اکسیژن سخت می شود. برای استفاده از این رزین تنها کافیست که آن را میان دو دیواره قرار دهید (در مواردی که به خاطر برخورد گلوله یا ذرات مختلف حفره ای روی دیواره ها ایجاد می شود) تا ماده بلافاصله با اکسیژن ورودی واکنش دهد و بخش خالی را پر کند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

این دانشمندان در دانشگاه میشیگان آمریکا فعالیت دارند و بودجه مورد نیاز خود برای انجام تحقیقات را از ناسا دریافت کرده اند. پژوهش مذکور همین هفته در نشریه ACD Macro Letters متعلق به انجمن شیمی آمریکا منتشر گردید.

s.0

این پژوهشگران در مقاله خود اعلام نموده اند که ماده مذکور می تواند برای تعمیر تانکرهای سوخت، بدنه هواپیما یا دیواره فضاپیماها مورد استفاده قرار گیرد. به بیان دیگر مواد ترمیم شونده برای هر چیزی که در معرض فشار و خطر ترکیدگی قرار دارد سودمند واقع می شوند چراکه وجود منفذ روی یک مخزن (خواه ماده درونی آن بنزین باشد یا اکسیژن) می تواند باعث نشت آن شده و اثرات و پیامدهای نامطلوبی را به دنبال داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • parsa_soroori
    parsa_soroori | ۸ شهریور ۱۳۹۴

    یه مشکلی توی متن هست.
    اگر این مواد در مواجه شدن با اکسیژن سخت می شن پس نمی شه از اون ها در فضا پیماها استفاده کرد.
    توی متن گفته در فضا پیما کاربرد داره.
    البته شاید به دلیل این که داخل فضاپیما هوا هست این اتفاق بیفته.

  • m. masoud
    m. masoud | ۸ شهریور ۱۳۹۴

    به این مواد میگن مواد هوشمند، ایران هم داره روی این مواد کار میکنه

مطالب پیشنهادی