ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

هفت روش آسان برای برقراری سریع تر ارتباط با افراد نا آشنا

امروزه نشست و برخاست با افرادی که آنها را از قبل نمی شناسیم، به یکی از عادات ضروری و بدیهی  زندگی مان تبدیل شده است. در بعضی از مشاغل افراد به عنوان یک مشتری یا همکار ...

سهیل امید دزیانی
نوشته شده توسط سهیل امید دزیانی | ۹ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۲:۰۰

امروزه نشست و برخاست با افرادی که آنها را از قبل نمی شناسیم، به یکی از عادات ضروری و بدیهی  زندگی مان تبدیل شده است. در بعضی از مشاغل افراد به عنوان یک مشتری یا همکار به اشخاص غریبه معرفی می شوند و در برخی دیگر که شبکه های ارتباطی پیشرفته ای دارند، ارتباط موثر و سازنده با غریبه ها هدف اصلی محسوب می شود.

حتی در مجالس صمیمی، خانوادگی و دوستانه نیز طرز ارتباط برقرار کردن با دیگران تنها روش در جذب حاضرین و پیدا کردن دوستان بیشتر است.

اگر نگاهی ژرف و برون گرا داشته باشید خواهید فهمید که ملاقات با غریبه ها یک فرصت فوق العاده و هیجان انگیز برای تعامل و ارتباط بیشتر با جامعه است؛ اما معمولاً اکثر ما در برخورد با افراد غریبه دچار اندکی ترس و اظطراب می شویم.

شما هیچگاه فرصت دوباره ای برای اصلاح تأثیر برخورد اول تان با یک شخص نخواهید داشت؛ این یک قانون است. امروز قصد داریم شما را با ترفندهایی آشنا کنیم تا بتوانید در برخورد با کسانی که آنها را از قبل نمی شناسید، با آرامش و اعتماد به نفس بیشتری ارتباط برقرار کرده و پنجره ای جدید در روابط خود با سایرین باز کنید. با دیجیاتو همراه باشید.

1- لبخند بزنید

اهمیت لبخند زدن بر کسی پوشیده نیست. مثلاً هنگامی که با یک فرد غریبه قدم می زنید، لبخند روی چهره شما به سرعت می تواند فضا را گرم کرده و نگاه تان را دوستانه و نزدیکتر کند.

این لبخند می تواند جو مثبتی را در تعاملات شما ایجاد کرده و نشان دهد که شما فرد خوب و با محبتی هستید. همچنین اینکار می تواند مغز شما را وادار به آزادسازی مواد شیمیایی بنام سرتونین کند تا شما احساس خوشایندی داشته باشید.

با این کار ساده، شما هم توانسته اید گفتگوی دوستانه و شادتری با سایرین داشته باشید و هم اینکه در تعاملاتان فردی دوست داشتنی تر به نظر برسید.

2- حداقل یکبار آنها را به اسم کوچک صدا بزنید

مردم دیرجوش دوست دارند که دیگران نام کوچکشان را صدا بزنند. سعی کنید هنگامی که نام یک فرد غریبه را فهمیدید، در طول مکالمه تان چندین بار آنها را به اسم کوچک صدا بزنید( البته خیلی طبیعی!). مطمئناً اینکار نه تنها ضرری ندارد بلکه بعد از چند دقیقه مکالمه، طرف شما احساس خوشایند، دوستانه و راحت تری با شما خواهد کرد. همچنین تکرار نام او باعث می شود تا او را بخاطر سپرده و در برخورد بعدی از اینکه اسم او را اشتباه صدا بزنید، احساس شرمندگی نکنید.

3- سردی رابطه را با شوخی های به جا از بین ببرید

به یاد داشته باشید اگر تمایلی به استفاده از بحث های کوچک برای باز کردن صحبت با دیگران نداشته باشید، شروع یک مکالمه برایتان بسیار دشوار خواهد بود. بحث های پیش پا افتاده لزوماً بد نیستند؛ حرف زدن درمورد آب و هوا یا هر موضوع در دسترس دیگر، یک روش عالی برای باز کردن حرف است اما اگر بتوانید از یک جوک یا شوخی به جا استفاده کنید، معجزه می کند.

فن بیان خود را تقویت کرده و همواره یکی دو جمله طنز آمیز در آستین داشته باشید. سعی کنید در طول معاشرت خود، به بهترین شکل از آن بهره ببرید. حتی اگر لطیفه هایتان بی مزه باشند، مهم این است که فردی که آن را از زبان شما می شنود، بخندد و شما را دوست داشته باشد. البته این روش را با حرف های سبک و مسخره خراب نکنید.

4-از زبان اندام استفاده نمایید

همه افراد آیینه ای برای زبان اندام در طرف مقابلشان هستند. زبان بدن خود را تقویت کنید زیرا تأثیر رفتار و حرکات بدن شما به مراتب بیشتر از لحن کلمات است. ژست های زیبا، چشم دوختن به نگاه طرف مقابل و طرز ایستادن بدن شما می تواند به یک شخص غریبه کمک کند تا بدون توجه به آنچه می گویید، از شما خوشش بیاید یا خیر.

یکی از بهترین ترفند ها برای داشتن زبان بدنی خوب در طول مکالمه تان این است که دست های خود را از جیبتان درآورده و فاصله پاهای خود را بیشتر کنید تا قدرتمند تر به نظر برسید. چشم های خود را در راستای نگاه فرد مقابل خود تنظیم کنید؛ داشتن یک تماس چشمی خوب بسیار موثر است.

5- در ضمن حرف زدن، دست و سر خود را حرکت دهید

ژست گرفتن یک نوع ارتباط غیر کلامی است که در آن از حرکات بدن مانند دست ها و بازو ها برای انتقال پیام استفاده می شوند. مثلاً اشاره یک انگشت برای تاکید بر موضوعی خاص، می تواند تأثیر بیشتری از یک جمله آوایی داشته باشد.

انجام این کار باعث می شود شما در طول مکالمه تان جذاب تر به نظر برسید زیرا گرفتن ژست مناسب، نشان دهنده انرژی و شور و شوق شما خواهد بود. همچنین هر قدر متحرک تر به نظر برسید، مردم مثبت اندیش بیشتری را جذب حرکات و رفتار خود خواهید کرد.

6- به طرف مقابل اجازه دهید درمورد خودش حرف بزند

مردم عاشق این هستند که ساعت ها در مورد خودشان حرف بزنند؛ مخصوصاً در مورد احساسات خود نسبت به موضوعات مختلف. یکی از بهترین روش ها برای علاقمند کردن شخص غریبه به خود این است که از او سوالات زیادی درباره خودش بپرسید.

سعی کنید به طرز ماهرانه ای مکالمه را به سمتی پیش ببرید که آنها احساسات واقعی خود را نسبت به مسائل مختلف زندگی بیان کنند؛ سپس تا جایی که ممکن است بحث را به موضوع مورد نظرتان ربط دهید. به حرف هایشان توجه کنید، سوالات درست و بجا از آنها بپرسید و البته تا زمانی که از شما نخواستند، وارد حریم خصوصی آنها نشوید.

7- صحبت با همه، در تمام زمان ها

این روش کمی متفاوت از بقیه است زیرا این کار یک ترفند یکبار مصرف نیست که بلافاصله در زمان نخستین ملاقاتتان با افراد از آن استفاده نمایید. بلکه باید به مرور زمان و تلاش، آن را به عنوان یک عادت در زندگی روزانه خود نهادینه کنید.

همواره سعی کنید با افراد غریبه در هر جا و هر زمان از قبیل اتوبوس، رستوران و غیره برای تبادل ایده ها و اطلاعات معاشرت کنید. این کار چندین فایده برایتان خواهد داشت؛ اول اینکه می توانید خود را بهتر معرفی کرده، حرفی برای گفتن در مجالس داشته باشید و روابط عمومی خود را تقویت ببخشید.

دوم اینکه ترس و دلهره شما از نزدیک شدن به دیگران و معاشرت با آنان از بین می رود. اینکه بخواهید تأثیر خوبی در برخورد اول با یک شخص داشته باشید، آسانتر از چیزی است که فکرش را کنید؛ کافی است تمرکز خود را روی لحن و جهت مکالمه تان بگذارید. بخاطر داشته باشید همان اندازه که دیگران برای شما غریبه اند، شما نیز برای آنها غریبه محسوب می شوید. حتی ممکن است آنها نیز از این ترفند ها برای جذب شما به خودشان استفاده کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • saeed
    saeed | ۲۹ شهریور ۱۳۹۴

    واقعا اینجور مطالب خیلی مفیدن ممنون ، سایتتون فوق العادس

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی