ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

از IFA 2015 چه انتظاراتی داشته باشیم؟

هفته اول سپتامبر را می توان زمان رقابت برندهای تولید کننده گجت های الکتریکی با هم دانست. شرکت های مختلفی از سراسر جهان در شهر برلین، در کشور آلمان گرد هم می آیند تا آخرین ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۰ شهریور ۱۳۹۴ | ۲۲:۰۰

هفته اول سپتامبر را می توان زمان رقابت برندهای تولید کننده گجت های الکتریکی با هم دانست. شرکت های مختلفی از سراسر جهان در شهر برلین، در کشور آلمان گرد هم می آیند تا آخرین دستاوردهای الکتریکی و تکنولوژیک خود را به کاربران نشان داده و در فصل فروشی عظیم که تحت عنوان «بازگشت-به-مدرسه» شناخته می شود، توجه مشتریان بیشتری را به محصولاتشان معطوف کنند.

نمایشگاه IFA را می توان نسخه ای اروپایی از «CES» دانست. شاید برایتان سوال شده باشد که «IFA» مخفف چه کلماتی است؛ این حروف از دو کلمه آلمانی «Internationale Funkaustellung» گرفته شده اند که ترجمه آنها می شود: «نمایشگاه بین المللی رادیو». نمایشگاه IFA در سال ۱۹۲۴ آغاز به کار کرد. در آن زمان، گجتی به نام «رادیو» بسیار مبتکرانه تلقی می گشت و استقبال بی نظیری نیز از آن به عمل می آمد.

از سال ۱۹۲۴ الی ۱۹۳۹، این نمایشگاه به شکل سالانه برگزار می شد اما از اول دهه ۵۰ میلادی الی سال ۲۰۰۵، برگزاری نمایشگاه هر دو سال یک بار بود. از ۲۰۰۵ به بعد، این نمایشگاه دوباره به شکل سالانه فعالیت خود را از سر گرفت و به معرفی لوازم الکتریکی مصرفی و لوازم برقی خانگی پرداخت.

IFA را می توان بزرگترین نمایشگاه تجاری دانست که در قاره اروپا برگزار می شود؛ جایی که تا پیش از این، شرکت بزرگی همچون سامسونگ عادت داشت به شکل سالانه، جدیدترین دستاورد خود در زمینه موبایل های سری «نوت» را در آن روی صحنه ببرد. امسال اما چنین نیست و نورافکن توجه، به سایرین نیز تعلق خواهد گرفت.

می خواهیم ببینیم این نورافکن، روی چه برند و محصولاتی متمرکز خواهد شد و در مجموع، می توانیم انتظار چه محصولات و دستاوردهایی را از این نمایشگاه تجاری داشته باشیم؛ با دیجیاتو همراه باشید.

سونی

CNL7csmUwAAcNuF.0-w600

به احتمال زیاد، بخش عمده ای از «نورافکن توجه» بر برند سونی تابیده خواهد شد. این شرکت یکی از تنها کمپانی هایی است که بخش عمده محصولات برتر خود را برای رونمایی در IFA نگه داشته است.

کمپانی یاد شده بالاخره تصمیم دارد تا پرچمدار جهانی تلفن های هوشمند خود برای سال ۲۰۱۵ را در این نمایشگاه تجاری بزرگ رونمایی کند. در واقع، ژاپنی ها می خواهند یک خانواده جدید از پرچمداران را روی صحنه ببرند که شامل سه تلفن همراه با نمایشگر های ۴.۶، ۵.۲ و ۵.۵ اینچ خواهند بود. نمونه ۵.۵ اینچ با نام «Z5 Premium» شناخته خواهد شد و روز گذشته مدیر بازاریابی سونی در فرانسه در مصاحبه ای اعلام کرد که از نمایشگری با رزولوشن 4K برخوردار است.

سونی در سال گذشته نیز Z3 را در دو نمونه معمول و کامپکت ارائه داد که البته از کیفیتی بسیار عالی هم برخوردار بودند. در حال حاضر به نظر می رسد که بیشتر مشکل سونی، به نداشتن شبکه های توزیع مناسب در برخی بازارها همچون ایالات متحده مربوط می شود.

در مورد سایر محصولات سونی که در IFA رونمایی خواهند شد، سکوت خبری عجیبی حاکم بوده که حاکی از قابلیت این شرکت در برابر عدم فاش شدن اطلاعات سازمانی است اما در هر صورت بعید به نظر می رسد که شاهد رونمایی از یک ساعت هوشمند جدید و بروز رسانی هایی در زمینه تلویزیون و دوربین های 4K نباشیم.


سامسونگ

Screen Shot 1394-06-10 at 09.09.16-w600

اگرچه پیش از این و در ماه میلادی گذشته، شرکت کره ای اقدام به معرفی نوت ۵ (و گلکسی اس ۶ اج پلاس) کرد اما همین موضوع دلیلی برای کنار رفتن یکی از غول های سخت افزاری جهان از بزرگترین نمایشگاه تجاری اروپا نیست.

این شرکت در روزهای گذشته و زمانی که نوت ۵ را معرفی کرد، جلوه ای از ساعت هوشمند جدید با نمایشگر گرد اش به نام Gear S2 را به نمایش کشید و خبر داد که جزییات آن را در نمایشگاه یاد شده خبر خواهد داد.

امسال البته تفاوت عمده Gear S با Gear S۲ در این است که شاهد طراحی بسیار ظریف تری هستیم؛ نمونه ای که در سال گذشته رونمایی شد، بیش از اندازه به عنوان یک ساعت هوشمند بزرگ بود. اکنون سازندگان سخت افزاری متوجه شده اند که ساعت ها به جای تکنولوژیک بودن، بهتر است در مرحله اول محصولی چشم نواز باشند چرا که با سایر گجت ها تفاوت داشته و شخصی تر به شمار می روند.

در هر صورت، امروز صبح این شرکت بیانیه خبری خود در خصوص Gear S2 را منتشر کرد و جزییات مربوط به آن را نیز در اختیار رسانه ها قرار داد. گفتنیست که ساعت هوشمند مورد بحث از پلتفرم تایزن بهره می برد و در سه نمونه عرضه خواهد شد که یکی از آنها، قابلیت اتصال سیم کارت و استفاده از داده های نسل سوم شبکه های مخابراتی را نیز خواهد داشت.


ال جی

wpid-lg-ef9500-flat-4k-oled-2-1500x1000-640x640-w600

کمپانی کره ای LG امسال تصمیم دارد در کنار عرضه تلویزیون های OLED، به سراغ معرفی لوازم جانبی صوتی مخصوصی برود و کیفیت صدا را در منازل کاربران بالاتر ببرد. مدتی قبل نیز این شرکت خبر داده بود که برخی مدل ها از اسپیکر بلوتوث خود را در IFA به نمایش خواهد گذاشت. تمرکز این شرکت در میان تلویزیون هایش اما بر روی تکنولوژی ویدیویی HDR خواهد بود.

اندکی پیش مدیر بخش تلویزیون و نمایشگرهای این شرکت گفته بود: «هر کس جدیدترین دستاوردهای ما را در IFA مشاهده کند بدون ذره ای شک خواهد گفت که فناوری OLED و HDR به بهترین شکل با یکدیگر تلفیق گشته اند.»

از طرف دیگر، نسل جدید تبلت های G Pad را نیز نباید فراموش کرد؛ محصولاتی که البته در هفته های گذشته پا به کره جنوبی گذاشته اند اما احتمالا اکنون برای مصرف کنندگان جهانی نیز معرفی خواهند شد.

البته برند ال جی،‌ معمولا عادت ندارد تا موبایلی را به این مراسم آورده و معرفی نماید. اکنون یکی از مهم ترین مواردی که انتظارش را می کشیم، کیبورد قابل حمل Rolly است. باید با این محصول کار کرد و دید چطور می تواند پاسخگو باشد؛ این ایده یا بی نظیر خواهد بود و یا با شکست کامل مواجه خواهد شد.


موتورولا

moto-360_-640x640-w600

سال گذشته کمپانی موتورولا «موتو ۳۶۰» را معرفی کرد که به سادگی می توان لقب بهترین اسمارت واچ اندرویدی در سال پیش را به آن داد. حال، این شرکت در صدد معرفی نسل دوم از موتو ۳۶۰ است و می خواهد آن را در دو نمونه ۳۸ و ۴۲ میلیمتری معرفی نماید. هر چند که شایعات و تصاویری در خصوص نسخه ورزشی این اسمارت واچ نیز منتشر شده اند.

در روزهای اخیر نیز شاهد تصاویر زنده و رندر شده ی بسیاری بوده ایم که نسل دوم ساعت مذکور را به نمایش کشیده اند. با توجه به همین تصاویر، می توان گفت که نسل دوم نیز تا حد بسیار زیادی به نمونه اصلی که در سال گذشته معرفی شد شباهت دارد. البته موتورولا با زیرکی خاصی، این نمونه را از نسل قبل متمایز کرده تا کاربر در یک نگاه گذرا بتواند متوجه جدید بودن آن بشود. موتو ۳۶۰ اول، دارای یک کلید در بخش کناری و سمت راست اش بود که کنار «نشانگر ساعت ۳» قرار گرفته بود. این کلید در نسل دوم اندکی بالاتر و در کنار «نشانگر ساعت ۲» قرار گرفته.

اگرچه تصاویر زیادی از موتو ۳۶۰ جدید فاش شده اند اما خبر زیادی (به جز اندازه باتری) از محتویات داخلی و مشخصات سخت افزاری این اسمارت واچ نبوده است. می توان انتظار داشت که موتورولا، از چیپستی قوی تر در آن بهره گرفته باشد که البته این اقدام با توجه به رقابت بسیار سر سختانه برندهای سازنده در زمینه تکنولوژی های پوشیدنی، منطقی به نظر می رسد.


ایسوس

IMG_3656

تایوانی ها در نمایشگاه «کامپیوتکس» که در سال جاری برگزار شد، وعده دادند که «ذن واچ ۲» را در IFA 2015 رونمایی خواهند کرد. به نظر می رسد که ایسوس هم تلاش خواهد کرد تا به فلسفه ای که سامسونگ به آن روی آورده، توجه کند. (برتری ظاهر به تکنولوژی در خصوص پوشیدنی ها.)

احتمالا در روزهای آینده شاهد از راه رسیدن ZenWatch 2 با ظاهری بسیار ظریف تر از نمونه ی سال گذشته خواهیم بود. تایوانی ها وعده می دهند که عمر باتری این محصول را تا حد امکان بهینه خواهند کرد و کاربران دیگر مجبور به شارژ روزانه ساعت های هوشمند خود نخواهند بود. از سوی دیگر، خبر می رسد که این شرکت تمایل دارد تا واچ فیس هایی اختصاصی برای ZenWatch 2 تدارک ببیند؛ واچ فیس هایی که آنها را در میان سایر ساعت های مبتنی بر اندروید ور نخواهید دید.

باید توجه کرد که ایسوس، سازنده ای بزرگ است و مشخصا با یک محصول پا به IFA نخواهد گذاشت. می توان انتظار داشت که این شرکت سری جدید لپ تاپ ها، محصولات هیبریدی و تبلت هایش را نیز بروز کند، آن هم با نسل جدید پردازنده های اینتل ملقب به «اسکای لیک».


هوآوی

huawei-watch_02-640x640-w600

شرکت چینی هوآوی یک تیزر تبلیغاتی برای IFA منتشر کرده که به «لمس» اهمیت ویژه ای می دهد. شایعات تا کنون چنین بوده اند که این شرکت می خواهد یک ویژگی نرم افزاری جدید مشابه با «فورس تاچ» از اپل را در نمایشگر موبایل اش جای دهد؛ تلفن هوشمندی که به احتمال زیاد با نام Mate S معرفی خواهد شد.

هوآوی تلاش خواهد کرد با یک تکنولوژی یکتا که تا کنون در هیچ موبایلی مورد استفاده قرار نگرفته، درخششی را نصیب خود نماید. این شرکت همچنین قیمت و تاریخ عرضه «هوآوی واچ» را نیز مشخص خواهد کرد؛ هوآوی واچ ساعت هوشمند اندرویدی این شرکت است که در کنگره جهانی موبایل موسم به MWC، در ماه مارس معرفی شد.


لنوو

lenovovibep1.0-w600

اطلاعات زیادی از برنامه های لنوو برای IFA 2015 در دسترس نیست و این شرکت به خوبی قادر گشته از فاش شدن اطلاعات مهم سازمانی خود جلوگیری به عمل آورد.

لنوو بزرگترین تولید کننده کامپیوتر شخصی در جهان است و پس از ارائه ویندوز ۱۰ هم، هنوز خط تولید لپ تاپ های سری Yoga را بروز رسانی نکرده است. حال نمایشگاه IFA فرصتی بی نظیر برای این شرکت است تا آخرین دستاوردهای خود در حوزه کامپیوتری های ویندوزی را به نمایش بکشد.

شایعات دیگری نیز حول محور بخش موبایل این شرکت شنیده می شوند. از قرار معلوم، لنوو تصمیم دارد تلفن هوشمند Vibe P1 را در IFA روی صحنه برده و آن را معرفی کند. موبایل یاد شده دارای نمایشگر ۵.۵ اینچ و رزولوشن تمام اچ دی علاوه بر یک باتری ۵ هزار میلی آمپر است.


مایکروسافت

windows-10-home-screen-user-2-640x640-w600

بعید است که مایکروسافت، پرچمداران لومیا که مدت هاست کاربران ویندوز فون در انتظارشان هستند را در IFA معرفی کند. با این حال، باز هم مایکروسافت در مرکز توجهات خواهد بود چرا که این اولین نمایشگاه بزرگ پس از ارائه ویندوز ۱۰ است. از طرف دیگر با عرضه نسل جدید پردازنده های اینتل، مشخصا همه سازندگان تلاش خواهند کرد تا خطوط تولید خود را بروز رسانی کنند.

انتظار می رود هماهنگی این دو شرکت بزرگ که از آن با عنوان «وین‌تل» یاد می شود، بتواند شور و هیجانی بی نظیر در میان خریداران کامپیوترهای شخصی ایجاد کند زیرا کم پیش می آید ببینیم که نسخه جدید پردازنده های اینتل با نسخه تازه ویندوز به شکل هماهنگی در یک مقطع زمانی از سال عرضه می شوند. بر همین اساس می توان انتظار لپ تاپ های بسیار زیادی را از سوی سازندگان مختلف داشت.

گفته می شود که در این نمایشگاه، کامپیوترهای شخصی شرکت های توشیبا، ایسر، ایسوس، لنوو و دل رونمایی خواهند شد که همه آنها نیز مشخصا از ویندوز ۱۰ بهره مند خواهند بود.


اینتل

intel-skylake-4-640x640-w600

بزرگترین سازنده چیپ های پردازشی در جهان، اندکی پیش دو پردازنده نسل ششم برای کامپیوترهای رومیزی را عرضه کرد و انتظار می رود اکنون به معرفی چیپ های Skylake که برای محصولات همراه (لپ تاپ ها) توسعه یافته اند، بپردازد.

بر اساس اطلاعات فاش شده، این شرکت ۸ پردازنده مختلف را معرفی می کند که در دسته بندی های Celeron تا Core i7 جای خواهند گرفت. بیشتر این چیپ ها، از پردازنده گرافیکی مجتمع HD 530 بهره می برند.


لوازم خانگی هوشمند

hue-philips-wireless-dimming-kit-switch-hand-640x640-w600

در سال های اخیر مبحث اینترنت اشیا شکل تازه ای به خود گرفته و این پروسه از سوی بازیگران بزرگ دنیای تکنولوژی نیز به شکلی جدی پیگیری می شود. نمایشگاه IFA نیز کم و بیش همواره جایگاهی خاص برای سازندگان بوده تا آخرین دستاوردهای خود در زمینه لوازم الکتریکی خانگی را به نمایش بکشند.

در IFA 2015 نیز چنین خواهد بود؛ می توان در سالن های این نمایشگاه قدم زد و جارو برقی، یخچال، ماشین لباس شویی، دستگاه های تصفیه هوا و ... را مشاهده کرد. تنها تفاوت با گذشته این است که اکنون، همانطور که گفتیم، اینترنت اشیا جدی تر گرفته می شود و تولید کنندگان لوازم یاد شده نیز تمام تلاش خود را می کنند تا محصولاتشان را به سوی هوشمند تر شدن هدایت کنند.

دیجیاتو نیز برای این نمایشگاه و کنفرانس های خبری که پیش از آغاز نمایشگاه اصلی از سوی شرکت های بزرگ برگزار می شوند، پوششی ویژه در نظر گرفته که از شما کاربران گرامی دعوت می کنیم از فردا صبح، آن را دنبال نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • BOZORG# حالم از خودم بهم میخوره دارم بهش دروغ میگم
    BOZORG# حالم از خودم بهم میخوره دارم بهش دروغ میگم | ۱۱ شهریور ۱۳۹۴

    منتظر ترکوندنت هستیم سونی موبایل
    خودتو نجات بده

  • administrator
    administrator | ۱۱ شهریور ۱۳۹۴

    همه امیدها به سونیه

  • محمد
    محمد | ۱۱ شهریور ۱۳۹۴

    بیشتر تو کف مایکروسافت و اینتل ام دیگه نمی تونم منظر باشم پردازنده ی همراه(لب تاپ ها) بعدی اینتل بیاد مایکروسافت هم فک کنم سرفس بعدی رو رونمایی کنه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی