ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

رابی باخ از روزهای ابتدایی اکس باکس می گوید

رابی باخ را که می شناسید؟ خالق اکس باکس که تا چند ماه دیگر کتاب سرگذشت اش در مایکروسافت را منتشر خواهد کرد. وی دیگر ساکن ردموند نیست و نمی داند در این کمپانی چه ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۰ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۹:۴۵

رابی باخ را که می شناسید؟ خالق اکس باکس که تا چند ماه دیگر کتاب سرگذشت اش در مایکروسافت را منتشر خواهد کرد. وی دیگر ساکن ردموند نیست و نمی داند در این کمپانی چه می گذرد اما از گذشته خوب اطلاع دارد.

باخ که از سال 1988 تا نوامبر 2010 در این شرکت مشغول بود می گوید سخت ترین دوران کاری در مایکروسافت، زمان عرضه ی اولین اکس باکس بود، زمانی که تنها 18 ماه برای ساخت یک کنسول بازی و عرضه آن به بازار فرصت داشتند.

تیم آشفته بود و به خوبی کنار هم کار نمی کردند و باخ هم نقش یک رهبر کامل را نمی توانست ایفا کند. شکست اکس باکس سبب شد تا ردموندی ها 5 میلیارد دلار ضرر کنند و اگر بالمر نبود، احتمالا حالا اکس باکس وانی هم در کار نبود.

وی در مورد اکس باکس لایو می گوید، صنعت بازی های ویدیویی توسط این پلتفرم به شکل قابل وصفی تغییر مسیر داد و سرویس های آنلاین و اجتماعی تری برای گیمرها تعریف نمود که این تعریف وی دور از انصاف هم نیست.

علت خرید استودیو Rare از نگاه باخ، کمبود بازی های انحصاری برای اکس باکس بود. مایکروسافت اگرچه غول نرم افزاری بود اما هیچ ایده ای نداشت که چگونه باید چندین استودیو بازی سازی را برای تولید محتوا مدیریت کند و نتیجه این شد که پیش از توسعه ی استودیوهای خود، یک شرکت کاربلد را خریداری کنند و در نهایت نظر به سوی Rare Ltd بود.

باخ به آینده پی سی گیمینگ هم امیدوار است و می گوید پی سی از هر زمان دیگری حالا قدرتمندتر است که این قدرتمندی، با آمدن هدست های واقعیت مجازی بیشتر هم خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی