ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رونمایی از دوچرخه الکترونیکی خودران شرکت CoModule در نمایشگاه یوروبایک آلمان

فناوری هدایت خودکار صرفا به حوزه اتومبیل ها و کامیون ها مربوط نمی شود و چندی است که دوچرخه ها هم به این حوزه ورود پیدا کرده اند. جدیدترین نمونه این دستگاه ها در نمایشگاه Eurobike آلمان ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۰ شهریور ۱۳۹۴ | ۰۸:۳۰

فناوری هدایت خودکار صرفا به حوزه اتومبیل ها و کامیون ها مربوط نمی شود و چندی است که دوچرخه ها هم به این حوزه ورود پیدا کرده اند. جدیدترین نمونه این دستگاه ها در نمایشگاه Eurobike آلمان به نمایش در آمد.

در این رویدا، شرکتی به نام CoModule نوعی سه چرخه الکترونیکی هدایت شونده از طریق تلفن همراه را در معرض دید عموم قرار داده بودکه با هدف ترغیب کردن سایر شرکت ها برای ورود به این حوزه ساخته شده بود.

در قلب این سه چرخه موتوری خودکار قطعات الکترونیکی امبد شده شرکت سازنده قرار دارند که دربرگیرنده تکنولوژی شبکه بلوتوثی کم مصرف، جی پی اس و جی پی آر اس می شوند. خود دستگاه نیز با الهام از یک موتور حمل بار ساخت شرکت Veleon ساخته شده و یک موتور Heinzmann و همچنین باتری 350 وات ساعتی را در خود جای داده است.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

این سه چرخه به لحاظ ثبات در قیاس با انواع معمول برتری دارد و حتی در سرعت های بالا هم می توان با آن دور زد و در نتیجه دور گرفتن با آن انعطاف پذیری بالاتری خواهد داشت.

نمونه اولیه به نمایش در آمده در این رویداد با استفاده از یک اپلیکیشن اندرویدی قابل کنترل است و می توان حرکت آن به سمت جلو، توقف و همچنین هدایت کلی وسیله به طرفین را از طریق آن انجام داد.

برای دور زدن با این موتور کافیست همانطور که در تصویر می بینید یک دکمه مجازی را در اپلیکیشن آن انتخاب نموده و تلفن هوشمند خود را به سمت مورد نظرتان بچرخانید.

comodule-autonomous-e-bike-4@2x

شرکت سازنده این محصول ادعا کرده که دستگاه با انجام پاره ای تغییرات اضافه و همچنین هماهنگ سازی اش با جی پی اس می تواند خودمختاری کامل پیدا کند و در نتیجه می شود از آن در محیط های بسته استفاده نمود.

این شرکت پیشتر ایده هایش را در مورد موارد مصرف این نوع وسایل نقلیه در آینده نزدیک مطرح کرده بود و برای نمونه اظهار داشت که می شود دوچرخه های خودران را در اختیار کارکنان ادارات پست قرار داد تا از آنها برای تحویل دادن مرسولات پستی بهره بگیرند و یا اینکه با اتصال یک سطل زباله آن را در اختیار پرسنل نظافتی پارک ها گذاشت تا کارشان ساده تر شود.

البته موارد مصرف بلند پروازانه دیگری نیز برای این دوچرخه در نظر گرفته شده که از آن جمله می توان به تحویل خودکار مرسوله های پستی در مناطق شهری اشاره کرد.

این دستگاه هوشمند همچنین از آن جهت طراحی شده تا قابلیت های پلتفرم مبتنی بر کلاود شرکت سازنده اش را به نمایش بگذارد. CoModule باور دارد که تولید کنندگان با یکپارچه نمودن قطعات الکترونیکی آن در داخل دوچرخه ها قادر خواهند بود رابطه بهتری با کاربران و مصرف کنندگان نهایی خود برقرار نمایند و با جمع آوری اطلاعات سودمندی نظیر زمان، مکان و نحوه استفاده از دوچرخه ها به آنها کمک نمایند که الگوهای کاری شان را استانداردسازی نمایند.

این کار همچنین به آنها امکان می دهد تاهمچنان رابطه خود با مشتریان را حتی پس از خرید دوچرخه حفظ نمایند و تخفیف های خوبی را برای مشتریان وفادار خود در نظر گرفته و حتی به آنها پیشنهاد دهند که پس از طی کردن مسافتی معین با این دستگاه ها دوچرخه هایشان را به صورت رایگان سرویس دهی می کند.

comodule-autonomous-e-bike-1@2x

احتمالات و موارد مصرف ذکر شده توسط شرکت CoModule تقریبا بی انتها هستند اما محصولاتی نظیر این موتور هنوز روزهای نخست خود را پشت سر می گذارند، با این همه شرکت سازنده آن در نظر دارد ظرف روزهای آینده مدل مفهومی ساخته شده خود را به طرف های علاقمند (از جمله ادارات پست) نشان دهد.

نمونه به نمایش در آمده در Eurobike آنطور که از ظاهرش می توان حدس زد برای به کارگیری در چنین بخش هایی آماده به نظر می آید و به همین دلیل شاید استفاده گسترده از آن در آینده نه چندان دور، چندان هم بعید به نظر نمی رسد.

comodule-autonomous-e-bike-7

comodule-autonomous-e-bike@2x

comodule-autonomous-e-bike-2

comodule-autonomous-e-bike-3

comodule-autonomous-e-bike-6

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • m
    m | ۱۰ شهریور ۱۳۹۴

    اﺧﻪ ﺩﻭﭼﺮﺧﻪ ﺧﻮﺩﺭاﻥ ﺑﺪﺭﺩ ﻛﻲ ﻣﻴﺨﻮﺭﻩ?? اﺯ ﺳﺮ ﺷﻜﻢ ﺳﻴﺮﻱ ﺭﻭ چ ﭼﻴﺰاﻳﻲ ﺳﺮﻣﺎﻳﻪ ﮔﺬاﺭﻱ ﻣﻴﻜﻨﻦ

مطالب پیشنهادی