ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چیپ موبایلی جدید کوالکام می تواند نحوه تشخیص اپلیکیشن های مخرب را فرا بگیرد

در سال های اخیر یادگیری ماشینی ظاهرا به نوعی فناوری برای استفاده در بخش سرگرمی تبدیل شده است اما آموش به ماشین ها بنابر دلایلی فراتر از اینها صورت می گیرد و مطمئنا می توان از ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۰ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۰:۰۰

در سال های اخیر یادگیری ماشینی ظاهرا به نوعی فناوری برای استفاده در بخش سرگرمی تبدیل شده است اما آموش به ماشین ها بنابر دلایلی فراتر از اینها صورت می گیرد و مطمئنا می توان از این طریق زندگی بشر را هم بهبود بخشید.

تکنولوژی تازه کوالکام موسوم به Smart Protect یکی از این نمونه هاست. این شرکت تولید کننده چیپ امروز جزئیات مربوط به قابلیت جدیدی را مطرح نمود که در چیپست های آتی سری اسنپدراگون 820 آن موجود خواهد بود: نوعی راهکار ضدبدافزار مبتنی بر سخت افزار که طبق گفته کمپانی سازنده اش می تواند رفتار اپلیکیشن های موجود روی یک وسیله را بررسی کرده و مواردی که مشکوک یا غیرعادی به نظر می آیند را تشخیص داده و طبقه بندی نماید.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

در حال حاضر اغلب اپلیکیشن های ضد بدافزار ساخته شده برای دستگاه های موبایل برپایه لیستی از تهدیدات شناخته شده کار می کنند و این یعنی نرم افزارهای مخرب را می توان به راحتی دستکاری کرد تا تمهیدات امنیتی اپلیکیشن های مذکور را دور بزنند.

اسمارت پروتکت، به جای آنکه برای شناسایی نرم افزارهای مخرب صرفا به این لیست وابسته باشد هرآنچه که روی تلفن هوشمند، تبلت یا دیگر دستگاه های موبایل شما در حال رخ دادن باشد را مورد پایش قرار داده و هشدارهای لازم را در مورد فعالیت های غیرمنتظره به کاربران می دهد.

آسف اشکنازی، مدیر واحد مدیریت محصول کوالکام در این رابطه اظهار داشته که کاربران «اعلان های تقریبا آنی را در مورد هرگونه نقض حریم خصوصی و فعالیت مخرب تشخیص داده شده» دریافت خواهند کرد و چون این فناوری در داخل خود سخت افزار گنجانده شده، ارائه گزارشات در زمان آفلاین بودن موبایل و بدون آنکه باتری دستگاه زیاد مصرف شود نیز فراهم خواهد بود.

اسمارت پروتکت همزمان با عرضه چیپست های اسنپدراگون 820 (که قرار است سال آینده وارد بازار شوند) در اختیار کاربران قرار می گیرد. شرکت سازنده این محصول نیز پیشتر اظهار داشته که مشغول همکاری با شرکت های دست اندر کار حوزه امنیت از جمله آواست، AVG و Lookout است تا با استفاده از یک API اختصاصی این فناوری را به اپلیکیشن های ارائه شده شرکت های مذکور بیافزاید تا کاربران هم بتوانند از مزایای آن بهره مند گردند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • mahmood
    mahmood | ۱۰ شهریور ۱۳۹۴

    مگه میشه اینکار سخت افزاری انجام شه!چجوری عاخه؟

  • آریا
    آریا | ۱۰ شهریور ۱۳۹۴

    اینه فرق کوالکوم با سابقه و متخصص این کار با شرکتهای تازه به دوران رسیده که هی چپ و راست چیپ تولید میکنن.

    • علی
      علی | ۱۰ شهریور ۱۳۹۴

      بعله این چیپ ساخت منه که مثل سگ داغ میکنه

مطالب پیشنهادی