ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سونی تلفن هوشمند اکسپریا Z5 Premium را با نمایشگر 4K معرفی کرد

کازو هیرای دقایقی پیش روی صحنه قرار گرفت و از خانواده Z5 پرده برداشت. وی با افتخار اولین تلفن هوشمند جهان مجهز به نمایشگری با رزولوشن 4K را معرفی کرد. همانگونه که پیشتر نیز در ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۱ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۹:۲۹

کازو هیرای دقایقی پیش روی صحنه قرار گرفت و از خانواده Z5 پرده برداشت. وی با افتخار اولین تلفن هوشمند جهان مجهز به نمایشگری با رزولوشن 4K را معرفی کرد.

همانگونه که پیشتر نیز در شایعات شنیده بودیم، تلفن همراه اکسپریا Z5 Premium از نمایشگری ۵.۵ اینچ همراه با رزولوشن 4K بهره می برد و هیرای، می گوید با این محصول، می توانید نهایت کیفیت تصویر در یک دستگاه قابل حمل را تجربه نمایید.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

نمایشگر Z5 Premium فوق العاده است. رزولوشن ۴K در نمایشگری ۵٫۵ اینچی، تراکم پیکسل ۸۰۶ppi را ارائه می دهد. حالا این میزان را با ۴۰۱ پیکسل در هر اینچ آیفون ۶ پلاس با همین سایز نمایشگر مقایسه کنید. با وجود اینکه هنوز اکسپریا Z5 Premium را در دست نگرفته ایم، نمی شود به قطع گفت که این بهترین نمایشگر ممکن است اما تصاویر از پیش آماده شده ای که به نمایش در آمد ناخودآگاه جایگاه اول را به سونی هدیه می کند.

نمایشگر ۴K سونی می تواند مشکل آفرین هم باشد. سونی معتقد است دیگر لازم نیست تلفنی با نمایشگر ۲K ساخت، چرا که جهش یک باره به سوی ۴K، تفاوت بیشتری در تصویر به نمایش می گذارد اما تلفن های همراه با این وضوح تصویر می توانند مشکلاتی را داشته باشند که تلویزیون های ۴K در حال حاضر دارند.

سونی وعده داده که این تلفن همراه به قدری قدرت دارد که تصاویر و ویدیو ها را به ۴K ارتقا دهد اما حقیقتا، ارتقای کیفیت همیشه به اندازه ی تصویری که واقعا ۴K است، جذابیت بصری ندارد (البته هنوز از متود فنی سونی در ارتباط با افزایش کیفیت تصویر خبر نداریم و باید منتظر بمانیم).

مسئله باتری نیز اهمیت بسیاری دارد. سونی مدعی شده که Z5 Premium با هر بار شارژ، دو روز می تواند روشن بماند، درست همانند Z5 و Z5 Compact. مشخص نیست که از چه طریقی تلفن های همراه سونی از باتری استفاده می کنند اما هر چه که هست، عملکرد فوق العاده بهینه ای دارد. باتری دستگاه ۳۴۳۰ میلی آمپر بوده و اندکی از باتری ۳۶۳۰ میلی آمپری Moto X Play کوچکتر نیز هست.

از این سوالات که بگذریم، باید گفت مدل Premium خوش ساخت و زیباست. هر ۳ رنگ دستگاه که شامل مشکی، طلایی و زرد (chrome) می شوند درخشنده هستند و چشم نواز. هرچند وزن ۱۸۰ گرمی این محصول اندکی سنگین به نظر می رسد (برای مقایسه آیفون ۶ پلاس ۱۷۲ گرم است) اما می توان گفت این موضوع بیشتر حس استحکام و کیفیت ساخت را منتقل می کند تا نوعی از سنگینی آزار دهنده.

البته این را هم باید در نظر داشت که محصول جدید سونی چنین حسی را در لحظات ابتدایی استفاده منتقل می کند و برای قضاوت نهایی لازم است این تلفن هوشمند را مدتی به شکل روزانه استفاده کنید تا مشخص شود ویژگی های جدید این موبایل، تا چه حد در استفاده ی روزانه ما تاثیر گذار خواهند بود و آیا واقعا این تلفن همراه خواهد توانست آنطور که «کازو هیرای» مدیر عامل سونی می گوید، بهترین تجربه تصویری در میان محصولات همراه را به ارمغان آورد یا خیر. اکنون دست کم روی کاغذ،‌ به نظر می رسد که حق با «هیرای» باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (94 مورد)
  • kia
    kia | ۲۴ شهریور ۱۳۹۴

    بازم سونی بهترین اسمارتفون سال رو معرفی کرد .:)))
    ایشالله گوشی بعدیمه:)))))))))))))))

  • sasan3
    sasan3 | ۱۹ شهریور ۱۳۹۴

    من:

  • Alireza_Alimoradi
    Alireza_Alimoradi | ۱۳ شهریور ۱۳۹۴

    خدایی این Z5p عجب چیزیه من که الان Z1دارم میخام بفروشم و برم Z5p را بخرم هروقت که اومد

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی